مرور فصل 2017: تیم ویلیامز


فرمول یک ایران – می رسیم به تیم پر افتخار ویلیامز. تیمی که باز هم به رده پنجم رسید، اما این بار با امتیازات کمتر و ترکیبی شامل لنس استرول تازه کار و فیلیپه ماسا که پس از بازنشستگی، بار دیگر برای تیم ویلیامز مسابقه داد. در دوران هیبریدی ها، ویلیامز به عنوان قوی ترین تیم پس از مرسدس مطرح بود که از موتور آنها بهره می برد، اما به نظر می رسد...

فرمول یک ایران – می رسیم به تیم پر افتخار ویلیامز. تیمی که باز هم به رده پنجم رسید، اما این بار با امتیازات کمتر و ترکیبی شامل لنس استرول تازه کار و فیلیپه ماسا که پس از بازنشستگی، بار دیگر برای تیم ویلیامز مسابقه داد.

در دوران هیبریدی ها، ویلیامز به عنوان قوی ترین تیم پس از مرسدس مطرح بود که از موتور آنها بهره می برد، اما به نظر می رسد این تیم انگلیسی همچنان به افول ادامه می دهد و حالا هم که کمترین امتیازات را بین تیم های صاحب پاوریونیت مرسدس کسب کرده است.

ویلیامز غالب امتیازات خود را در پیست های وابسته به قدرت کسب کرد و مشکلات آنها در پیست های داون فورس بالا همچنان به قوت خود باقیست. آنها با اینکه موفق به کسب امتیاز در 17 گرندپری از 20 گرندپری شدند، اما تنها یک بار به رده ای بهتر از ششمی رسیدند و آن هم پودیوم استرول در آذربایجان بود.

البته هیچ وقت نمی توان فهمید قدرت واقعی FW40 چقدر بوده است. ترکیب نه چندان رقابتی ویلیامز شامل استرول بی تجربه و ماسا که بعید به نظر می رسید پس از بازگشت، آن انگیزه و جسارت سابق را داشته باشد، تقریباً هیچ گاه تمام توان خودرو را به رخ نکشید. اما این مسئله را که ویلیامز اکثر امتیازات خود را مدیون شریک موتوری قدرتمند خود است، نمی توان کتمان کرد.

عملکرد تیم ویلیامز در سال 2017
نمره 6/10
رتبه 5
امتیاز 83
بهترین رتبه در مسابقه سوم(استرول 1 x)
بهترین رتبه در تعیین خط چهارم(استرول 1 x)
تعداد سریعترین دور 0
نتایج تعیین خط رانندگان ماسا 17-2 استرول
استرول 1-0 دی رستا
میانگین اختلاف نتایج تعیین خط رانندگان 0.702 به نفع ماسا
بیشترین اختلاف در تعیین خط 2.044 در استرالیا به نفع ماسا
کمترین اختلاف در تعیین خط 0.045 در آذربایجان به نفع استرول
نتایج مسابقه رانندگان ماسا 9-3 استرول

فیلیپه ماسا:

مرور فصل 2017: تیم ویلیامزمرور فصل 2017: تیم ویلیامز فیلیپه ماسا – تعیین خط گرندپری ایتالیا 2017
ماسا فصل پایانی خود در فرمول یک را با تنها سه امتیاز برتری نسبت به هم تیمی تازه کارش، استرول به پایان رساند. اما این همه چیز نیست، او در تعیین خط ها در طول فصل تنها دو بار از مرد کانادایی تیم شکست خورد و این نشان می دهد در ماسا هنوز اثری از مردی باقی مانده که در سال 2008 برای قهرمانی رقابت می کرد.

نتیجه برای ماسا می توانست چیزی بهتر از این باشد؛ او امتیازات خوبی را با پنچری در روسیه از دست داد، تصادف زودهنگامش با فرناندو آلونسو در اسپانیا فراموش نشود، همچنین کانادا و کارلوس ساینز؛ و در نقطه اوج، او حتی می توانست به یک سکو و حتی پیروزی در آذربایجان بدست آورد که مشکل سیستم تعلیقش مانع شد.

رانندگی خوب او در استرالیا، بحرین و خانه اش برزیل را از یاد نبریم. یقیناً ماسا در این سن هر آن چه داشت به نمایش گذاشت، اما واقعیت این جاست که در نبود رقیب سال قبل او، والتری بوتاس به عنوان یک معیار واقعی سخت می توان به آن چه فیلیپه ماسا در این فصل نشان داد، پی برد.

مهم ترین نکته مثبت: رانندگی فوق العاده و کسب هفتمی در برزیل

مهم ترین نکته منفی: خارج شدن از مسابقه و سکوی آذربایجان

عملکرد فیلیپه ماسا در سال 2017
نمره 7/10
رتبه 11
امتیاز 43
بهترین رتبه در مسابقه ششم(2 x)
بهترین رتبه در تعیین خط ششم(2 x)
میانگین رتبه در تعیین خط 10.68
تعداد DNF 2

لنس استرول:

مرور فصل 2017: تیم ویلیامزمرور فصل 2017: تیم ویلیامز لنس استرول – مسابقه گرندپری برزیل 2017
استرول در اولین حضورش در سطح یک اتومبیلرانی جهان، فصلی پر فراز و نشیب را سپری کرد. مسابقات اول را کاملاً ناامید کننده گذراند؛ و اشتباهاتی که در حفظ تایر در گرندپری های اسپانیا و ابوظبی انجام داد نابخشودنی است.

اما در آن سوی میدان، شروع دوباره او در کانادا و سپس گرندپری رویایی آذربایجان را می بینیم که او موفق شد در آن به عنوان جوان ترین تازه کار فرمول یک به روی سکو برود. نمایش بی چون و چرای او در تعیین خط بارانی مونزا از یادمان نرود، زمانی که توانست با خودروی میانه جدولی ویلیامز از ردیف اول استارت بزند، و البته مسابقه مکزیک در اواخر فصل.

با اینکه این فصل را زیر سایه هم تیمی برزیلی خود به پایان رساند، اما فراموش نکنیم استرول در حال رشد است و فرصت های بسیاری برای نمایش توانایی های خود دارد. البته باید حواسش به حفظ تایر های نرم تر سال بعد پیرلی هم باشد!

مهم ترین نکته مثبت: کسب سکو در آذربایجان

مهم ترین نکته منفی: نمایش ناامید کننده در گرندپری ابوظبی

عملکرد لنس استرول در سال 2017
نمره 6/10
رتبه 12
امتیاز 40
بهترین رتبه در مسابقه سوم(1 x)
بهترین رتبه در تعیین خط چهارم(1 x)
میانگین رتبه در تعیین خط 14.90
تعداد DNF 4

پائول دی رستا:

مرور فصل 2017: تیم ویلیامزمرور فصل 2017: تیم ویلیامز پائول دی رستا – ویلیامز
دی رستا فصل 2017 را نه در تمرین گرندپری مجارستان، که در Q1 آغاز کرد و در مسابقه ای نیمه تمام، به پایان رساند!

وی که پس از عدم توانایی ادامه گرندپری توسط ماسا پشت فرمان FW40 نشست، پیش از آن حتی یک دور را هم با آن خودرو سپری نکرده بود. او بدون هیچ درکی از خودرو های جدید و تایر های پیرلی، در پیستی نامناسب برای ویلیامز در تعیین خط تنها 0.7 ثانیه با استرول فاصله داشت.

در مسابقه هم دی رستا عملکردی راضی کننده داشت، اما مسابقه او خیلی زود با مشکل نشت روغن به پایان رسید.

مهم ترین نکته مثبت: آخر نشدن در تعیین خط با خودرویی بدون شناخت آن

مهم ترین نکته منفی: تمام نکردن مسابقه

عملکرد پائول دی رستا در سال 2017
رتبه
امتیاز 0
بهترین رتبه در مسابقه DNF!
بهترین رتبه در تعیین خط 19
میانگین رتبه در تعیین خط 19
تعداد DNF 1
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان