سهام آسیایی رکورد زد


پول‌نیوز - روز پنج‌شنبه درحالی که داده‌های اقتصادی قدرتمند از ایالات متحده آمریکا و آلمان باعث تقویت خوشبینی سرمایه‌گذاران به بازار شد، سهام آسیایی حول رکوردهای ۱۰ ساله خود باقی ماند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسه در خارج از ژاپنِ...

سهام آسیایی رکورد زدپول‌نیوز - روز پنج‌شنبه درحالی که داده‌های اقتصادی قدرتمند از ایالات متحده آمریکا و آلمان باعث تقویت خوشبینی سرمایه‌گذاران به بازار شد، سهام آسیایی حول رکوردهای ۱۰ ساله خود باقی ماند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، تقریبا بدون تغییر باقی ماند؛ فروش سهام شرکت‌های کره‌ای برای حفظ سود قبل از گزارش مهم درآمد در هفته آینده، سودهای بخش‌های دیگر را خنثی کرد.

نیکی ژاپن در اولین روز معاملات سال ۲۰۱۸ خود پرشی ۲.۵ درصدی داشت و شاخص گسترده‌تر تاپ‌اکس به بالاترین سطح خود از ۱۹۹۱ تا کنون رسید.

هیروکازو کابیا، استراتژیست ارشد جهانی در شرکت اوراق بهادار دایوا، می‌گوید: داده‌های اقتصادی‌ای که در طول بازه تعطیلات منتشر شد، بسیار خوب بود. بنابراین برای آنهایی که نگران بودند با آغاز سال روند فروش سهام برای حفظ سودف شروع شود (که باعث افت قیمت‌ها می‌گردد)، بازار بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد.

داده‌های اقتصادی‌ای که روز چهارشنبه در دو سوی اقیانوس اطلس منتشر شد پیش‌بینی‌های سرمایه‌گذاران برای این که رشد جهانی خوب باعث بالا رفتن تقاضای کالاها (شامل نفت) و بالا رفتن درآمدهای شرکتی خواهد شد، تقویت کرد.

در ماه دسامبر فعالیت کارخانجات بیش از حد انتظار بالا رفت و با رشد سفارشات جدید تقویت شد که این هم نشانه دیگری از وضعیت خوب اقتصاد جهان در پایان ۲۰۱۷ است.

در آلمان، قدرتمندترین اقتصاد اروپا، نرخ بیکاری در ماه دسامبر تا رکورد ۵.۵ درصد کاهش یافت که این بر تقویت گسترده و اساسی اقتصاد این کشور تاکید دارد.

شاخص بازارهای سهام جهان که سال گذشته بهترین سال خود را پس از ۲۰۰۹ تجربه کرد، در روز پنج‌شنبه به بالاترین رکورد خود رسید و سودهای این هفته خود را به ۱.۴ درصد افزایش داد.

شب گذشته ۳ شاخص اصلی وال‌استریت به کمک جهش ۱.۵ درصدی سهام انرژی در مقادیر رکوردی بسته شدند.

در بازار ارز پس از انتشار داده‌های اقتصادی قوی، دلار بالاخره روند مثبتی از خود نشان داد و ۰.۲ درصد در برابر ین رشد کرد و به نرخ ۱۱۲.۶۹ ین رسید.

یورو هم با اندکی تغییر از رکورد ۴ ماهه ۱.۲۰۸۱ دلار خود به نرخ ۱.۲۰۰۲ دلار رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟