14نکته برای خانم هایی که تنها به هند سفر میکنند


14نکته برای خانم هایی که تنها به هند سفر میکنند

این مقاله ترجمه یک متن نوشته شده توسط یک دختر اهل سفر آمریکایی هست که تجربیاتش رو در این زمینه به اشتراک گذاشته بود. این مطلب توسط همکار خوبم خانم هانیه فراتی ترجمه شده. من میتونم بهتون اطمینان خاطر بدم که با دنبال کردن این نکته ها و پندها،شما هم میتونید این کار رو انجام بدید. من سالهاست دارم اینجا (هند) زندگی میکنم و هنوز دارم یاد...

این مقاله ترجمه یک متن نوشته شده توسط یک دختر اهل سفر آمریکایی هست که تجربیاتش رو در این زمینه به اشتراک گذاشته بود. این مطلب توسط همکار خوبم خانم هانیه فراتی ترجمه شده.

من میتونم بهتون اطمینان خاطر بدم که با دنبال کردن این نکته ها و پندها،شما هم میتونید این کار رو انجام بدید. من سالهاست دارم اینجا (هند) زندگی میکنم و هنوز دارم یاد میگیرم که بعنوان یک دختر بلوند (موهای روشن) چطور با محیط اینجا سازگار بشم. من کلی دوست مذکر هندی دارم که نمیخوام بهشون توهین کنم ولی باید بخاطر خواننده های غربیم یکم روراست باشم. اگر یک خانمی هستی که داری تنهایی سفر میکنی، قطعا یک سری احتیاط ها و پیش بینی هایی وجود داره که باید به خاطر بسپاری. هند یک کشور میخکوب کننده، جادویی،ب ه طور شگفت انگیزی گیج کننده و فک اندازه!(یعنی فکت میفته!!?) و به نظرم باید تو لیست هدف هر کسی باشه. پس چرا بیشتر مردم فکر میکنند اینجا پر از شلوغی و تجاوز و خطره؟! شاید بخاطر قسمت های زیادی از مستند «Locked up Abroad» (یه مستند بریتانیایی که سال ۲۰۰۶ در انگلیس پخش شده) یا محبوبیت «Slumdog Millionaire» (یه فیلم درام بریتانیایی که سال ۲۰۰۸ پخش شده) یا بخاطر حجم بالای مقاله هایی که راجب فرهنگ تجاوز در هند نوشته شده باشه.

میفهمم! در درجه اول، شدیدا بهتون پیشنهاد میکنم که برای بیمه مسافرتی اقدام کنید (در ایران بیمه های سامان و پاسارگاد نمونه های خوبی هستن). بخاطر اینکه شما هیچوقت نمیدونید قراره چه اتفاقی بیفته. (این ضرب المثل خارجیا رو خیلی دوست دارم!:You never know) من از بیمه World Nomads (بیمه خانه به دوش ها یا صحرانشین ها!) … اسمش جالبه:)? … استفاده میکنم (البته ایشون بابت دریافت هزینه تبلیغات از اون شرکت چیزی به ما نداده !!). وقتی به اوگاندا سفر کردم(کشوری در آفریقای شرقی بین کنیا و کنگو) ، توسط اداره ایالت آمریکا برای Smart Traveler Enrollment Program(STEP) ثبت نام کردم، به دلیل اینکه اوگاندا در آن زمان خطرناک محسوب میشده. این یک ابزار مفیده برای اینکه میدونن کجایی و میتونن در مواقع ضروری کمکت کنند. همچنین یک منبع مفید برای درخواست های ویزا، جزئیات واکسیناسیون و اطلاعات به روز شده راجب حمله های تروریستی هست که مستقیما به موبایلم ارسال میشد؛ اما همیشه یک منبع قابل اعتماد برای اینکه مقصد بعدیتون رو مشخص کنید نیست. چون مثلا اونها هند رو خیلی ترسناک جلوه میدن (در صورتی که اینطوری نیست!)

اداره ایالات متحده آمریکا راجب هند گفته:
شهروندهای امریکایی، خصوصا خانم ها باید محتاط باشند که تنها به هند سفر نکنند. خانم ها باید دقیق نکته های امنیتی را رعایت کنند، از جمله: از وسایل نقلیه عمومی بعد از تاریکی هوا بدون اینکه همراه های آشنا و قابل اعتمادی داشته باشند استفاده نکنند، محدود کردن سرگرمی های عصرانه به محل هایی که به خوبی شناخته شده هستند، و از رفتن به محل های دور افتاده، وقتی تنها هستند، در هر زمانی از روز اجتناب کنند. این لیست همچنان ادامه داره… و بهم میگه که چطور از اینکه بهم تجاوز نشه اجتناب کنم، چطور لباس بپوشم و وقتی تنهام سوار تاکسی نشم، خصوصا در شب. آنها افزایش تجاوز در هند مخصوصا در دهلی را به ما هشدار میدهند و همچنین افزایش رفتارهای جنسی آزاردهنده نسبت به غربی ها، و اینکه مرد های هندی دارن گستاخ تر میشن!

حالا تصور کن هیچی راجب یک کشور ندونی و همچنین اطلاعاتی رو بخونی! ترجیح میدی بری هند یا به یک کشور دیگه سفر کنی؟؟! (متاسفانه این داستان ها برای ایران نیز وچود داره) متاسفانه این ممکنه تنها اطلاعاتی باشه که پدر و مادر یا اعضای خانوادت میخونن و ممکنه تنها چیزی باشه که در رسانه های معمولی به تصویر کشیده شده باشه! باید به اداره ایالت آمریکا شک کرد چون شاید پای سیاست در میان باشه وقتی که میگن: اینجا نرین!

احتیاط های دولت های دیگر را از جمله انگلیس چک کنید. وقتی بیشتر کند و کاو(جستجو) میکنید، می بینید آنها هم نصیحت هاشون مثل آمریکاست با این تفاوت که این طوری شروع میشه:
«بیشتر از ۸۰۰,۰۰۰ نفر از شهروند یا تبعه های انگلیسی هرسال از هند بازدید میکنند و بیشتر بازدیدکننده ها هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد.»

این بنظر خیلی مثبت تر میاد. به هرحال بین نکات آنها، که یک مقدار باید راجع بهشون تردید داشت، من قصد دارم تعدادی از تجربه های شخصی خودم را اضافه کنم که فکر میکنم شما باید بهشون توجه کنید. من نمیگم که اینها کاملا درسته ولی این نکته های سفر به هند در این چند سال که اینجا زندگی کردم خیلی بهم کمک کرده.

14نکته برای خانم هایی که تنها به هند سفر میکنند

۱- لبخند بزنید. من نمیدونم چرا کتاب های راهنما دوست دارن به خانمها بگن که لبخند نزنند،چون مردها بعنوان پا دادن بهشون درنظر میگیرن! بزارین یه چیزی بهتون بگم. اینجا مردها حتی تماس چشمی(یعنی چند لحظه به چشماشون نگاه کنی) هم بعنوان ابراز تمایل برای دوستی محسوب میکنن!! تو نمیتونی و نباید اینطوری فکر کنی:) اگر اینطور فکر میکنی بهتره که بشینی تو اتاقت! من لبخند میزنم و از کنارشون رد میشم.*

*smile and wave: The best attitude is to just smile at the situation and accept that it’s what we have before us.

۲- اگر یک مرد خواست باهاتون عکس بگیره، بدونید که دوتا احتمال وجود داره: اول اینکه احساس سلبریتی بودن بهتون دست میده! ولی بهم اعتماد کنید این حس قدیمی میشه! یا اینکه همیشه بی دلیل باهاتون عکس نمیگیرن. خیلی از دوست های مذکر هندیم تایید کردن که این پسرها به هرکسی ممکنه عکستو نشون بدن و داستان شب عاشقانتون با هم رو براشون تعریف کنند !! یا اینکه برای عکسهای شخصیشون با فتوشاپ ازش سوء استفاده کنند. من هنوز با مردها عکس میگیرم ولی عکس گروهی. فقط صریحا بگو: یک عکس، اون هم گروهی!

۳- اگر یه خانواده میخواد باهاتون عکس بگیره، بامزه ترین چیز در دنیاست:) عکس بگیرین! مثلا من یه خانواده رو در دو ایالت مختلف به فاصله یک ماه دیدم. تو یه کشوری با جمعیت ۱٫۲ میلیارد این یک معجزس!:)

۴- زل زدن مردها میتونه خیلی آزاردهنده باشه. سعی کن بهش توجه نکنی. بهشون دلیلی برای زل زدن نده. اگر به زل زدن+زمزمه کردن+خندیدن و اذیت شدنت ختم شد باید چیزی بگی، چون نگاه هاشون اینطور بنظرت میرسه که میخوان لباساتو پاره کنند ولی درواقع فقط کنجکاو اند!

۵- اگر شرایط خیلی ناراحت کننده شد، اول از همه بزار آن مردها بدونن که راحت نیستی و اگر سماجت کردند و همچنان حس بدی بهت دادند، کاملا اون موقعیت رو ترک کن.

۶- اگر اتفاقی افتاد شلوغش کن. من تنها دختری بودم که در اتوبوس های هند بودم و در شب های دهلی به تنهایی سوار اتوبوس هایی شدم و من حتی یه ذره هم به مشکلی برنخوردم. درصورتی که دوست های اهل دهلی من، بهم میگن که نباید در شب این کار رو انجام بدم. وقتی با یک مشکل رو به رو شدم(یه نیشگون کوچولو از باسنم!) خیلی عصبانی شدم و جوری رفتار کردم که ترسید و از رفتارش شرمنده شد. نقشه ام همیشه اینکه سر و صدا ایجاد کنم وقتی که دارم اذیت میشم و اگر خانم ها آن اطراف باشند بهتون کمک میکنند. درکل من دوسال هست که در هند هستم و چش چرانی و آزارهای جنسی خیلی دیدم که اتفاق افتاده هرچند در گوا خیلی این اتفاق نیفتاده. شاید بهترین نصیحت نباشه ولی سر و صدا ایجاد کردن همیشه به کارم اومده. کاری رو انجام بده که میدونی درسته و به خودت اعتماد کن.

نکته طلایی: مطمئن باشین که یک زنجیر دوچرخه با خودتون برده باشین تا کوله هاتون رو باهاش به تخت ببندین. در این صورت میتونی در آرامش بخوابی. من همچنین باخودم یک کیسه خواب و یک بالشت مسافرتی میبرم.

همچنین اتوبوسی که در قسمت شمالی هند سوار شدم، بدترین سواری ای بود که تاحالا داشتم. خیلی شلوغ، خیلی سرد،خیلی نگاه های خیره به من!

۷- حواست باشه چی میپوشی! اگر در کلاب یا در گوا هستی، بهرحال هرچی که میخوای بپوش، بقیه هم همین کار رو میکنن ولی آماده باش برای توجه هایی که به سمتت جلب میشن. یادت باشه که اتوبوس های محلی و واگن های تخت دار آخرشب مثل این میمونن که توی تنگ ماهی باشی(یعنی مثل ماهی ای باشی که میخوان صیدت کنن!) هیچ مقدار از لباس به من حس کامل پوشیده شدن رو نمیداد! این تاسف باره چون من کلی دوست های مذکر هندی دارم که خیلی خوب هستند ولی من نمیتونم این مسایل رو چشم پوشی کنم و بیانشون نکنم.

نکته: یه شالی روی تاپت بنداز که بالا تنه رو بپوشونه. کاری رو انجام بده که خانم های هندی با دوپاتاهاشون (لباس هندی) انجام میدهند. و البته میتونی قایم بشی یا تظاهر کنی به اینکه پخمه ای!(شوخی کردم من تظاهر نمیکردم! من اینجا به یک هد لامپ نیاز دارم که مطالعه کنم و من مجبور بودم که روسری سرم کنم که جاش روی پیشونیم نمونه ولی در هر صورت زل میزنن!

۸- یک کسی رو از مهمان خانه یا محل اقامتی که در آن هستید داشته باشید که در ایستگاه اتوبوس یا قطاری که با آن گردش میکنید منتظر شما بمونه، وقتی که نیمه شب میرسین (بدلیل اینکه بیشتر اتوبوس ها دیر میرسند) یا حتی در طول روز بین راننده های ریکشاها (نوعی وسیله نقلیه در هند، موتوری که پشتش کالسکه یا اتاقک داره) بحث و جدل هست سر اینکه کی توریست ها رو با کرایه ای ۱۰ برابر بیشتر از قیمت واقعی آن ببره! بیشتر مسافر خونه ها یا هاستل ها، مجانی توریست ها رو یه سری گردش میبرن. فقط بهشون بگو که اسمتو صدا کنند که بدونی واقعا از هاستل هستند و کلک نزنن.

۹- همیشه دوست پسر یا همسر داری! احمق نباش. این ممکن نیست! تو یه دختر زیبای مستقلی، که اگر نگی دوست پسر داری مثل اینکه خودت بگی من میخوام باهات قرار بزارم! تو یه دوست پسر داری، دوستش داری و چند روز دیگه میبینیش! این باعث میشه احساس امنیت بیشتری داشته باشی و کمتر فکر احمقانه بکنن. اما به هر حال اگه کسی رو دیدی که میخواستی باهاش هم سفر و هم صحبت بشی میتونی صادق باشی اما یادت باشه که نشون بدی آدم مستقلی هستی.

۱۰- مراقب کوچکترین فرم آزار جنسی باش. یک کاری که وجود داره و واقعا آزار دهنده هست اینکه پسرای احمق و مردای تحصیل نکرده دوست دارند با آرنجشون به شما بزنند و بهتون نزدیک بشن! واقعا نمیفهمم هدفشون از این کار چیه ولی فقط میدونم که عاشق این کارند! مقاومت کنید تا عصبانی نشین. بیشتر مردهایی که این کار را میکنند به خوبی انگلیسی متوجه نمیشوند که حتی بخوان داد زدنت را بفهمند. ولی نزار همینطوری کارشونو بکنند و برن، من همینطوری بازوشون رو هل میدم و میگم:هی کارت خیلی زشته. کاری که با سگم میکنم وقتی که میپره روم!! من میزارم که ادمای اطرافم بفهمن که چیکار کرده تا حداقل شرمنده بشه مخصوصا وقتی زنش اونجاست! مردد نباش که برای ازارجنسی به پلیس مراجعه کنی، این فقط برای توریستای غربی اتفاق نمیفته، اونها همین بلا رو سر خانمای هندی میارن. پلیسها خیلی این موضوع رو جدی میگیرن حتی تنبیه ویژه ای مخصوص این جرم دارن. بیشتر وقتها خانمهای هندی میترسن ازاینکه اگه پیش پلیس برن قضاوت میشن یا مقصر دونسته میشن.

۱۱- به یاد داشته باش که حتی خیلی از هندی ها بخشی از فرهنگشون رو غیر انسانی میدونن. یادت باشه که در روستاهای هند بعضی اتفاق هایی که میفتن خیلی غیرانسانی هستند نه فقط برای غربی ها حتی اونهایی که مشابه هندی ها هستند. متاسفانه هنوز در هند قسمتهایی هست که نوزادهای دختر رو هنگام تولد غرق میکنند تا پولشون رو برای بزرگ کردنش از دست ندهند!! و مجبور نشن برای جهیزیه پول خرج کنن. ۴۷% از دخترها قبل از سن ۱۸ سالگی ازدواج میکنن هرچند که راضی نباشند. دخترهای جوون رو در منطقه های روستایی مجبور میکنن تا با تجاوزگراشون ازدواج کنند!? میتونم همینطوری راجب خبرهای ناراحت کننده ای که هر روز تو روزنامه میخونم ادامه بدم. (حداقل میتونم بگم که روزنامه های هندی چیزایی که اینجا اتفاق میفته رو پنهان نمیکنند اگرچه تعداد توریست ها رو کاهش میده). بخاطر تفاوتی که اینجا بین مرد و زن وجود داره، بعضی مردا توی صف ازت جلو میزنن، تحقیرت میکنن، سرت داد میزنن یا حتی انتظار دارن که بلند شی و جاتو به اونا بدی(تعجب آوره میدونم) نمیتونم فرهنگی که خیلی از هندی ها طی سال ها سعی کردن تغییرش بدن رو تغییر بدم ولی همینکه متوجه شدم خیلی از هندی ها میخوان که فرهنگشون رو تغییر بدن برام آروم کنندس.

۱۲- نزار رانندت با خودش یه دوست بیاره. من فکر کردم که این کار عجیبه، چرا یه راننده بخواد همچین کاری رو کنه؟! این کارو میکنن، هنوز نمیدونم چرا ترسناکه؟! فک کنم بخاطر اینکه میبرنت وسط ناکجا آباد و بهت تجاوز میکنن،(خب) میتونه فقط بخاطر این باشه که دوستشو جایی برسونه. حسابش از دستم در رفته که چندبار دوست راننده قبل از اینکه من بخوام پیاده شم سوار شده، من میگم:وایسا دوستت نمیتونه بیاد اگه بپرسن چرا؟ میگم:اوه چون میترسم بهم تجاوز کنی و این اقا شریک جرمته! احمقانس! ولی چرا آدم باید ریسک کنه وقتی همه بهت هشدار میدن.

۱۳- مراقب باش وقتی که با یه مرد هندی تو کوچ سرفینگ (couchsurfing) آشنا میشی. من تجربه بدی با یه مرد هندی در دهلی داشتم، از این به بعد با مهاجرهای دیگه و یا خانم ها میمونم، در هفته ۱۰تا۲۰ تا پیام از مردای هندی دارم که ازم درخواست میکنن که ملاقاتشون کنم و بیشتری ها چشمک برام میفرستن یا پی نوشت میکنن که خوشگلی!

۱۴- یادت باشه برای هر داستانی که در اخبار میشنوی یه مرد خوب در هند وجود داره که از دست مرد عوضی ای که باعث شده این اتفاق بیفته خشمگین شده. تمام مردهای هندی رو در دسته آدم های غیرقابل اعتماد قرار نده. مثل تمام کشورهای دیگه هم ادم خوب وجود داره هم بد. مهمه که ببینید چه اتفاقاتی در اخبار میفته ولی نزارین افکارتون رو خراب کنه. ذهنتون رو باز نگه دارید، دوستانه باشین و به لبخند زدن ادامه بدید. یه رابطه مختلط عشق و تنفری بین مردم با هند وجود داره. من با خودم درگیری داشتم تا این پست رو بنویسم چون دوست نداشتم همچین تصویر منفی ای رو از هند نشون بدم. ولی اینا چیزهایی هستند که اگر یکی از دوستای خودم بخواد تنهایی به هند سفر کنه بهش گوشزد میکنم.

پینوشت مملیکا: چی شد که این مطلب برای سایت تهیه شد ؟؟

در سفر ۴۵ روزه هند بودم (و الان آخراشه) و همچنین پارسال ۳ هفته اینجا بودم. وقتی تنها شده بودم و در اتوبوس و قطار ای هند میرفتم، آدمای خارجی رو میدیدم و با دختراشون حرف میزدم، دیدم حرفای زیادی در مورد هند وجود داره. از طرفی، دخترای زیادی در اینستاگرامم یا تلگرام بهم پیام میدن که تنها میتونیم بریم هند یا نه ؟ چون در مورد این کشور همیشه سوالات زیادی هست، حتی برای اروپایی ها و آمریکایی ها. توی اینترنت به یک مقاله خوب رسیدم که از زبان یک دختر آمریکایی بود. به هانیه فراتی پیام دادم که وقت داری ترجمش کنی؟ و مثل همیشه قبول کرد. خیلی دختر باحالیه و ممنونم بابت ترجمه این مطلب طولانی و سخت. به هر حال الان آماده شد و امیدوارم مفید بوده باشه براتون. ببخشید که در سفر هستم و فقط تونستم بیام تو کافی نت و مطلب رو ارسال کنم. شما هم اگر دوست دارید در تهیه مقالات سایت من به صورت دوستانه همکاری داشته باشید به شماره زیر (شماره مستقیم من) در تلگرام پیام بدین

۰۹۳۵۳۲۱۰۱۱۸

14نکته برای خانم هایی که تنها به هند سفر میکنند14نکته برای خانم هایی که تنها به هند سفر میکنند

مملیکا

من محمد هستم ملقب به مملیکا. یه مهندس مکانیک عاشق سفر کردن، ماجراجویی و عکاسی … که آدم ها بخش اصلی سفرهاش هستن

More Posts - Website

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول