کنترل چربی خون سالمندان با مسافرت رفتن


افرادی که در دوران سالمندی هستند باید بیشتر به فعالیت اجتماعی بپردازند چون با پرداختن به فعالیت های اجتماعی نسبت به سالمندانی که مدت زیادی در خانه هستند، دیرتر سلامتی خود را از دست می دهند. در این مقاله از دکتر سلام به فواید گردش، مسافرت و فعالیت های اجتماعی در سالمندان پرداخته ایم. با […]

کنترل چربی خون سالمندان با مسافرت رفتن

افرادی که در دوران سالمندی هستند باید بیشتر به فعالیت اجتماعی بپردازند چون با پرداختن به فعالیت های اجتماعی نسبت به سالمندانی که مدت زیادی در خانه هستند، دیرتر سلامتی خود را از دست می دهند. در این مقاله از دکتر سلام به فواید گردش، مسافرت و فعالیت های اجتماعی در سالمندان پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند رفتن به گردش، مسافرت، خارج شدن روزانه از خانه و حضور دراجتماع به اندازه دارو‌های شیمیایی کاهش دهنده چربی خون نقش موثر بر سلامت سالمندان دارد.

پژوهشگران با تحقیق برروی ۳۷۵۵ فرد سالمند در طول چند دهه دریافتند، آن عده‌ای از سالمندان که روزانه زمانی را برای خروج از خانه، گردش و حضور دراجتماع صرف کرده اند طول عمر بیشتری به نسبت سایرین یافته اند.

کارشناسان اعتقاد دارند پیاده روی در معرض تابش نور خورشید، تحرک و برقراری ارتباط با دیگران، انجام خرید روزانه، مشاهده منظره‌های طبیعی همگی در حفظ سلامت جسمی و روحی سالمندان نقش بسزایی دارد و سبب جلوگیری از ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها می‌شود.

سالمندان به دلایلی، چون ابتلا به بیماری، ضعف حرکتی و جسمانی، کم بینایی و مشکل‌های شنوایی، ناتوانی درحرکت، سیستم ایمنی ضعیف بدن، آلزایمر و ضعف حافظه از خانه خارج نمی‌شوند، اما پژوهش‌ها نشان داده است که این بی تحرکی و ماندن در خانه می‌تواند سبب ابتلای سالمندان به بیماری‌های مختلف شود.

کنترل چربی خون سالمندان با مسافرت رفتن

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از سنین میانسالی اهمیت ویژه‌ای برای ورزش وانجام فعالیت‌های فیزیکی داشته باشند و در دوران سالمندی و بازنشستگی به مسافرت و گشت و گذار بپردازند تا افزون بر حفظ توان جسمانی، ذهن آن‌ها نیز آمادگی مطلوبی برای انجام محاسبه‌های ذهنی و یادگیری داده‌های جدید پیدا کند.

کارشناسان به سالمندان توصیه می کنند برای حفظ سلامت قبل از اقدام به مسافرت به ویژه مسافرت های هوایی حتماً تست های پزشکی لازم را انجام دهند و داروهای مورد نیاز خود را همراه داشته باشند.

اقامت طولانی مدت در خانه و بی علاقگی به خروج از خانه به دلیل افسردگی، ترس از ابتلا به بیماری و شکستگی اعضای بدن سبب کاهش دریافت ویتامین D، تنفس هوای گرفته درون خانه و تشدید علائم بیماری آلزایمر در فرد سالمند می شود.

اگر فرد سالمند به دلیل بیماری شرایط خروج ازخانه به تنهایی را ندارد، وظیفه اطرافیان و فرزندان اوست که همراه با سالمند به خارج از منزل بروند تا به سلامت جسمی و روحی او کمک کرده باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت سالمندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد