طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز


طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز

کیک زبرا نوعی کیک خوشمزه با ظاهری زیباست که به راحتی می توان در منزل تهیه کرد. برای طبخ این کیک نیازی به فر نیست، می توان با کمترین امکانات یک فر دست ساز درست کرده و این کیک زیبا را در آن طبخ کرد.

کیک ها در انواع مختلفی مثل کیک اسفنجی، کیک شکلاتی، کیک کاکائویی و ... وجود دارند و معمولا نامگذاری هر کیک بر اساس ظاهر و مواد استفاده شده در طبخ آن است. کیک زبرا نوعی کیک راه راه است و به همین علت به این اسم نامگذاری شده است. در تهیه این کیک از آرد، تخم مرغ، روغن، شیر، و کاکائو استفاده شده است و مهم ترین وجه تمایز آن با کیک های دیگر نحوه ریختن مواد در قالب کیک است که ظاهر خاصی به آن می دهد. کیک زبرا را می توان در کمترین زمان و با کمترین امکانات در منزل تهیه کرد. در این مطلب روش تهیه کیک زبرا و پخت آن با فر دست ساز آموزش داده شده تا شما بتوانید در هر شرایطی حتی مواقعی که فر در دسترس ندارید این کیک خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

این کیک برای 8 نفر مناسب است و مدت زمان طبخ آن حدود 1 ساعت است.

مواد لازم برای تهیه کیک زبرا
آرد قنادی دو و نیم پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 عدد
شکر یک و نیم پیمانه
روغن مایع یک پیمانه
شیر یک پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز

برای درست کردن فر دست ساز، یک سه پایه فلزی در یک قابلمه بزرگ آلومینیومی یا استیل که کاملا خشک و تمیز باشد، قرار داده و در قابلمه را ببندید.

طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز در قابلمه را محکم ببندید که حرارت از آن خارج نشود و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید. اجازه دهید فر دست ساز شما گرم شود و مشغول درست کردن کیک شوید. تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی که دارای دیواره بلند باشد، بریزید، وانیل و شکر را به آن اضافه کرده و با همزن برقی آنقدر هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. روغن را به مواد اضافه کنید و با همزن خوب به هم بزنید. شیر را به مایه کیک اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کف کنند. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آن را دو بار الک کنید، سپس با الک کم کم به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند ولی زیاد هم نزنید تا پف کیک از بین نرود. وقتی مواد یکدست شد آن را در دو کاسه تقسیم کنید، به یکی از کاسه ها دو قاشق پودر کاکائو را اضافه کرده و به کاسه دیگر دو قاشق آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. کف و کناره های قالب کیک را خوب چرب کنید و آرد بپاشید یا کاغذ روغنی بکشید و سپس در وسط قالب یک ملاقه از مواد بدون کاکائو بریزید و سپس در مرکز آن یک ملاقه از مواد دارای کاکائو اضافه کنید.

طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز به همین ترتیب مواد را در قالب بریزید تا تمام شود.

طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز قابلمه باید 15 دقیقه روی حرارت باشد تا گرم شود، پس از این مدت در قابلمه را برداشته و قالب کیک را روی سه پایه بگذارید و فورا در قابلمه را محکم ببندید. حرارت زیر قابلمه برای 5 دقیقه زیاد باشد و پس از آن حرارت را متوسط کنید و اجازه دهید تا کیک بپزد. تقریبا 45 دقیقه طول می کشد تا کیک بپزد و آماده شود. پس از 45 دقیقه در قابلمه را برداشته و با سیخ چوبی پخته شدن کیک را چک کنید. اگر پخته بود اجاق گاز را خاموش کنید و اگر نپخته بود 10 دقیقه دیگر به آن وقت دهید تا بپزد. وقتی کیک کاملا پخت، قالب را با احتیاط از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود، سپس کیک را روی توری برگردانید، کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز

نکاتی که باید در طبخ کیک زبرا با فر دست ساز مدنظر قرار گیرد

قابلمه ای که برای درست کردن فر انتخاب می کنید باید کاملا تمیز باشد، در غیر اینصورت موقع قرار گرفتن روی حرارت دود کرده و بوی ناخوشایند سوختگی، فضا را پر می کند. اگر سه پایه در منزل نداشتید می توانید از یک آبکش، یا یک قابلمه استیل یا آلومینیومی کوچک استفاده کنید و آن را در قابلمه بزرگ قرار داده و قالب کیک را روی آن بگذارید. موقع استفاده از فر دست ساز خیلی مراقب باشد چون قابلمه و سه پایه خیلی داغ هستند. برای تزئین کیک به شکل گل، زمانی که همه مواد را در قالب ریختید با یک خلال دندان یا چاقو از مرکز کیک به سمت دیواره های قالب و برعکس بکشید تا شکل روی کیک به شکل گل شود. اگر دوست دارید رنگ کیک روشن تر باشد از پودر کاکائوی کمتری استفاده کنید. اگر دوست دارید تعداد راه های کیک بیشتر شوید به جای ملاقه از قاشق استفاده کنید تا در هر مرحله مواد کمتری در قالب ریخته شود. به جای پود رکاکائو می توانید از رنگ های خوراکی با رنگ های متنوع استفاده کنید. بعد از اینکه مواد را داخل قالب ریختید مراقب باشد قالب تکان نخورد چون در غیر اینصورت رنگ ها ترکیب می شوند.

گروه آشپزی ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی