نقره و طلا بهترین عملکرد قیمتی را در سال 2018 خواهند داشت


نقره و طلا بهترین عملکرد قیمتی را در سال 2018 خواهند داشت

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که نقره و طلا بهترین عملکرد قیمتی را در بین فلزات گرانبها در سال 2018 میلادی خواهند داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که به روزهای پایانی 2017 میلادی نزدیک می شویم، تازه ترین نظرسنجی کیتکو در این خصوص انجام شده است که کدام یک از فلزات گرانبها طی سال آینده عملکرد قیمتی بهتری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش بیش از یک سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که نقره بهترین عملکرد را خواهد داشت. 39 درصد خوانندگان کیتکو نیوز پیش بینی کرده اند که نقره طی سال 2018 میلادی عملکرد بهتری نسبت به طلا، پلاتین پالادیوم و مس خواهد داشت.

27 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز به طلا رای داده اند و این فلز زرد را مجبوب ترین فلز گرانبها در سال 2018 میلادی معرفی کرده اند. مس با جهشی خیره کننده در رتبه سوم قرار دارد و 25 درصد خوانندگان کیتکو نیوز به مس رای داده اند. 5 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز به پالادیوم رای داده اند و تنها 4 درصد پلاتین را انتخاب کرده اند.

در مجموع بیش از 386 نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کرده اند که 103 نفر به طلا، 151 نفر به نقره، 17 نفر به پلاتین، 20 نفر به پالادیوم و 96 نفر به مس رای داده اند. این برای دومین سال متوالی است که سرمایه گذاران بین المللی به نقره بیشتر از سایر فلزات گرانبها رای داده اند. در سال 2016 میلادی نیز از 1311 نفری که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، 48 درصد پیش بینی کردند که نقره بیشترین پتانسیل را برای افزایش قیمت دارد. بر خلاف این امیدواری ها، قیمت نقره در سال 2017 میلادی تنها 5 درصد رشد داشته است. در مقابل قیمت طلا در این مدت 12 درصد افزایش داشته است.

در حالی که تنها 14 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی سال قبل به مس رای داده اند ولی قیمت این فلز گرانبها در سال 2017 بیش از 30 درصد رشد داشته است.

قیمت پالادیوم نیز از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد رشد داشته ولی در نظرسنجی سال گذشته تنها 4 درصد به این فلز گرانبها رای داده اند. قیمت پالادیوم اکنون به بالاترین سطح خود در 17 سال اخیر رسیده است.

رشد فزاینده قیمت پالادیوم در سال 2017 میلادی موحب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها در سال 2018 میلادی تردید داشته باشند.

موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره طی سال آینده به بیش از 20 دلار خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403