رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست


رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

یبوست یک اختلال شایع است که همه‌ی آدم‌ها را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد. حرکات روده افراد مبتلا به یبوست بسیار کم است مثلا یک بار در هر سه روز یا ممکن است مدفوع‌شان خیلی سفت، خشک و کم باشد و عبور آن با درد و دشواری همراه باشد. یبوست معمولا خطرناک نیست و بسیاری از آدم‌ها آن را فقط مدت کوتاهی تجربه می‌کنند. برای درمان این مشکل شما می‌توانید...

یبوست یک اختلال شایع است که همه‌ی آدم‌ها را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد. حرکات روده افراد مبتلا به یبوست بسیار کم است مثلا یک بار در هر سه روز یا ممکن است مدفوع‌شان خیلی سفت، خشک و کم باشد و عبور آن با درد و دشواری همراه باشد. یبوست معمولا خطرناک نیست و بسیاری از آدم‌ها آن را فقط مدت کوتاهی تجربه می‌کنند. برای درمان این مشکل شما می‌توانید روش رفع سریع یبوست با ماساژ شکم را امتحان کنید و از این مشکل همیشگی خلاص شوید.رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

بخش الف: ماساژ دادن شکم برای درمان یبوست

۱. مزایای ماساژ شکمی را درک کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

اگر مبتلا به یبوست هستید، ممکن است ناراحتی و حتی درد داشته باشید. ماساژ شکم نه تنها به کاهش یبوست کمک می‌کند بلکه مزایای دیگری هم دارد. این مزایا به قرار زیر هستند:

– به حداقل رساندن نیاز به استفاده از ملین‌ها به مدت طولانی
– از بین بردن گاز معده
– کاهش احتمال احتیاج به مراقبت‌های پزشکی برای درمان یبوست
– آرامش خودتان و عضلات‌تان، که ممکن است کمی روده‌ها را نرم کند

مطلب مرتبط: ۲۴ درمان خانگی یبوست که قطعی و سریع هستند

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم ۲:

یک مکان راحت برای انجام ماساژ پیدا کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

می‌توانید برای دریافت ماساژ شکمی دراز بکشید. این کار می‌تواند به شما کمک کند که آرام‌تر باشید و احتمالا برای‌تان راحت‌تر از ایستادن است. به خودتان حداقل ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا ریلکس شوید و ماساژتان را انجام دهید. عجله کردن ممکن است موجب استرس بیش‌تری در شما شود و همین ممکن است جلوی رفع مشکل یبوست را بگیرد.

– ماساژ را در یک محیط راحت و آرام مثلا در اتاق‌تان انجام دهید. همه‌ی چراغ‌ها را خاموش کنید و صداها را تا جایی که ممکن است پایین بیاورید تا بتوانید بیش‌تر ریلکس کنید.
– دراز کشیدن در وام آب گرم را نیز در نظر داشته باشید. آب گرم سبب ریلکس شدن شما می‌شود، و همین می‌تواند یبوست شما را کاهش دهد.

مطلب مرتبط : ۲۳ ملین طبیعی که یُبوست را از شما دور می‌کنند

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم ۳:

ماساژ دادن شکم را شروع کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

دستگاه رودگانی شما بین استخوان لگن در قسمت پایینی شکم‌تان است. شما می‌توانید شکم‌تان را به هر شکل و حرکتی که دوست دارید ماساژ بدهید. با این حال، استفاده از حرکات دایره‌ای ممکن است برای درمان یبوست تاثیر بهتری داشته باشد.

– از نوک انگشتان اشاره‌تان برای ماساژ روده‌ی کوچک در جهت عقربه‌های ساعت و حرکات دایره‌ای در اطراف ناف استفاده کنید. هر دور چرخش این حرکات دایره‌ای را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم ۴:

انجام ماساژ را ادامه دهید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

این کار سبب می‌شود که حرکت مواد زائد به سمت پایین بهبود بیابد. ماساژ را با حرکات زیر ادامه بدهید:

– روی شکم‌تان از سمت چپ به سمت راست ضربه بزنید.
– در ناحیه‌ی دور ناف دست و انگشتان‌تان را روی شکم بلرزانید.
– یک حرکت دایره‌ای را با یک دست درست زیر ناف انجام بدهید و سپس به سرعت با دست دیگرتان دایره‌ی دیگری روی شکم بکشید.
– یک دست را روی دست دیگر قرار بدهید و به طور مداوم یک حرکت دایره‌ای را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت تکرار کنید.
– با انگشتان دست‌تان روی شکم‌ را به صورت حرکات دایره‌ای کوچک ماساژ بدهید.
– از طرفین شکم به سمت داخل و به سمت پایین، شکم را ماساژ بدهید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم ۵:

حرکات ضربه‌ای را تکرار کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

شما باید شکم خود را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماساژ دهید تا روده‌تان تحریک شود. ترتیب این حرکات را به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه ادامه دهید و بعد مکث کنید. کمی صبر کنید و بعد ببینید که آیا هنوز هم نیاز به حرکت دادن روده‌تان دارید یا نه. یا می‌توانید ماساژ دیگری را امتحان کنید یا صبر کنید و زمان دیگری در روز ماساژ را امتحان کنید.

– از ضربه زدن یا فشار دادن بیش از حد شدید پرهیز کنید زیرا ممکن است سبب سخت‌تر شدن مدفوع شود و حرکات روده‌تان را کندتر از قبل کند.
– استفاده از ماساژ را برای رفع یبوست به طور روزانه ادامه بدهید، حتی اگر برای از بین بردن این مشکل نیاز به استفاده از روش دیگری دارید. انجام ماساژ شکمی به طور روزانه می‌تواند از طولانی‌تر شدن یبوست و جمع شدن گاز در معده جلوگیری کند.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم ۶:

پاهای‌تان را حرکت بدهید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

حرکت دادن پاها به سمت شکم می‌تواند بعضی از قسمت‌های دستگاه رودگانی را فشرده کند. در حین انجام ماساژ، به صورت یکی در میان هر یک از زانوهای‌تان را به سمت شکم بالا بیاورید. این کار می‌تواند روده‌ی شما را تحریک کند و یبوست را از بین ببرد.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم ۷:

زمانی که احساس می‌کنید مدفوع باید خارج شود، اصلا تعلل نکنید و فورا به دستشویی بروید.

ممکن است در حین انجام ماساژ روده‌های‌تان حرکت کنند و لازم باشد به دستشویی بروید. اگر این اتفاق افتاد، منتظر نمانید یا آن را نادیده نگیرید. باید سریع به دستشویی بروید. عدم انجام این کار منجر به بروز مشکلات زیر خواهد شد:

– سخت‌تر شدن مدفوع
– تنش
– هموروئید
– درد

بخش ب: ترکیب ماساژ با سایر روش‌های طبیعی

۸. مقدار فراوانی آب بنوشید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

یبوست اغلب با کمبود آب در کولون مرتبط است. ۸ بار در روز نوشیدن آب و هر بار به میزان ۲۴۰ میلی‌لیتر یا به طور کلی نوشیدن ۲ لیتر آب در روز می‌تواند بدن‌تان را آبرسانی کند و یبوست را از بین ببرد.

– آب شیر یا بطری بنوشید. از نوشیدن آب گازدار و طعم‌دار پرهیز کنید چرا که هر دو می‌توانند گاز و نفخ را بدتر کنند.

۹. آب میوه را امتحان کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

اگر آب یبوست شما را از بین نبرد، آب میوه را امتحان کنید. ۶۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر آب هلو یا سیب همراه با وعده‌های غذایی‌تان بخورید. اگر تاثیری را احساس نکردید، می‌توانید مقدار بیش‌تری آب میوه بنوشید.

– اگر آب میوه برای شما یا جوانه‌های چشایی‌تان چندان خوشایند نبود، یک قسمت آب و یک قسمت آب میوه را با هم ترکیب کنید و بنوشید. اگر دوست دارید، می‌توانید آب میوه را همراه با یخ بنوشید.

۱۰. مواد غذایی دارای فیبر زیاد را مصرف کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

علاوه بر نوشیدن آب و / یا آب میوه، مواد غذایی دارای فیبر زیاد را مصرف کنید. این مواد غذایی می‌توانند سبب شل شدن مدفوع شوند و حرکات روده را تحریک کنند. ۱۴ گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ کالری که مصرف می‌کنید، بخورید. برخی از مواد غذایی دارای فیبر زیاد که می‌توانند یبوست را به خصوص هنگامی ‌که با ماساژ همراه هستند، درمان کنند، عبارتند از:

– نخودفرنگی
– آلو خشک
– گلابی
– آلو
– هلو
– کلم بروکلی
– لوبیا
– کلم بروکسل
– تخم کتان
– هویج
– آناناس
– غلات کامل
– غلات صبحانه

۱۱. بدن‌تان را حرکت بدهید.

جنبش و فعالیت فیزیکی می‌تواند روده‌ی شما را تحریک کند. می‌توانید تمرینات سبک را برای رفع یبوست انجام دهید. ترکیب این تمرینات را با ماساژ شکمی در نظر بگیرید تا یبوست‌تان سریع‌تر برطرف شود.

– یادتان باشد که هر گونه حرکت یا تمرینی برای رفع یبوست مناسب است. با این حال، تمریناتی مانند دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، و شنا را در نظر بگیرید. یوگا نیز می‌تواند یبوست را از بین ببرد.
– تا جایی که می‌توانید تحرک داشته باشید. حتی ۱۵ دقیقه تمرین می‌تواند باعث تحریک روده‌ شود.

۱۲. در مورد استفاده از مواد معدنی، مسهل‌ها و تنقیه محتاط باشید.

عقاید مختلفی برای استفاده از روغن‌های طبیعی، مسهل‌ها و تنقیه جهت درمان یبوست وجود دارد. این روش‌ها ممکن است باعث یبوست مزمن، آسیب دیدن عضلات روده‌ی بزرگ و مقعد شوند، و حتی وابستگی به ملین‌ها را برای حرکت روده ایجاد کنند. از پزشک‌تان بپرسید که کدام یک از این درمان‌ها برای شما مناسب و ایمن است.

۱۳. روغن کرچک مصرف کنید.

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: 15 مرحله ساده برای درمان یبوست

روغن کرچک یک داروی خانگی است که از قدیم‌الایام به عنوان یک ملین طبیعی استفاده شده‌است. این روغن به یک ماده که روده را تحریک می‌کند،‌ و می‌تواند یبوست را از بین ببرد، تجزیه می‌شود. ترکیب روغن کرچک با ماساژ ممکن است سبب درمان سریع یبوست شود.

– ۱-۲ قاشق چایخوری روغن کرچک را با معده‌ی خالی مصرف کنید. با این کار ظرف ۸ ساعت باید مشکل یبوست‌تان حل شود.
– روغن را با شیرین‌کننده‌ای مانند آب پرتقال مخلوط کنید. این کار می‌تواند طعم بد آن را کاهش دهد.
– از مصرف این روغن به میزان بیش‌تر از دوز توصیه شده پرهیز کنید. انجام این کار ممکن است سبب بروز اوردوز شود. نشانه‌های اووردوز روغن کرچک عبارتند از: گرفتگی‌های شکمی، درد قفسه‌ی سینه، سرگیجه، توهم، اسهال، تنگی نفس، راش پوستی و خشکی گلو.

۱۴. سبوس بارهنگ کتانی (اسپرزه) را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

اضافه کردن مکمل‌های فیبر به رژیم غذایی‌تان تاثیر ماساژ شکم را بیش‌تر خواهد کرد. سبوس بارهنگ کتانی،‌ پوسته‌های ریز دانه‌های این گیاه است. این مکمل‌های فیبر می‌توانند مدفوع را نرم کنند. برای کاهش یبوست از سبوس بارهنگ کتانی که تحت نام هایی مانند متاموسیل، فیبرکان و سیتروسل فروخته می‌شوند استفاده کنید.

– سبوس بارهنگ کتانی را در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا خواهید کرد.
– نصف قاشق چایخوری از این سبوس را با ۲۴۰ میلی‌لیتر آب مخلوط کنید. شما می‌توانید این کار را در صبح یا عصر انجام دهید. فقط اگر لازم بود، دوز آن را افزایش دهید.
– اگر دوست دارید، سبوس را به یک اسموتی میوه اضافه کنید. خود میوه هم می‌تواند تاثیر این سبوس و ماساژ شکم را افزایش دهد.

۱۵. از تخم کتان برای تحریک روده استفاده کنید.

تخم کتان و همچنین روغن تخم کتان می‌تواند به کاهش یبوست کمک کند. این دانه‌های مقوی همچنین می‌توانند هر ماده‌ی مغذی را که به دلیل بروز این اختلال از دست داده‌اید،‌ جایگزین کنند. برای تحریک روده‌تان، تخم کتان را به غذاهای روزانه‌تان اضافه کنید. از مصرف بیش از ۵۰ گرم (یا ۵ قاشق غذاخوری) از تخم کتان در روز پرهیز کنید. می‌توانید تخم کتان را به شیوه‌های زیر مصرف کنید:

– یک قاشق غذاخوری از تخم کتان را به غلات صبحانه‌ی گرم یا سردتان اضافه کنید.
– یک قاشق چایخوری تخم کتان پودر شده را با سس مایونز یا خردل برای ساندویچ‌تان مخلوط کنید.
– یک قاشق چایخوری تخم کتان پودر شده را با ۲۴۰ میلی‌لیتر ماست مخلوط کنید.
– پودر تخم کتان را در محصولاتی مانند کوکی‌ها، کلوچه‌ها و نان استفاده کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: wikihow

رفع سریع یبوست با ماساژ شکم: ۱۵ مرحله ساده برای درمان یبوست

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۱۴۲ نفر)

نوشته های مرتبط

.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb{ display:block!important; -webkit-transition:-webkit-transform 0.3s ease-out!important; -moz-transition:-moz-transform 0.3s ease-out!important; -o-transition:-o-transform 0.3s ease-out!important; -ms-transition:-ms-transform 0.3s ease-out!important; transition:transform 0.3s ease-out!important; } .yuzo_related_post .relatedthumb:hover{ -moz-transform: scale(1.1); -webkit-transform: scale(1.1); -o-transform: scale(1.1); -ms-transform: scale(1.1); transform: scale(1.1) } .yuzo_related_post{ overflow:inherit!important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی