9دی ثابت کرد مسائل کشور با حضور مردم و تحت امر ولایت حل می‌شود


9دی ثابت کرد مسائل کشور با حضور مردم  و تحت امر ولایت حل می‌شود

تبریز – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی درباره یکی از نتایج حماسه 9دی سال 88 بیان کرد: 9دی ثابت کرد مسائل کشور با حضور مردم و تحت امر ولایت حل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی صبح امروز در پایگاه دوم شکاری(شهید جواد فکوری) با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۹دی، اظهار کرد: دشمنی که اوایل انقلاب معتقد بود انقلاب اسلامی ما ۶ماه دوام نمی‌آورد، در سال ۸۸ آمده بود پس از ۳۱سال به انقلاب ما پایان دهد.

وی ادامه داد: جرقه فتنه‌های دشمن از انتخابات سال ۸۸ شروع شد و ما دیدیم که ابتدا به روز قدس توهین کردند، سپس ۱۳آبان را مورد هجمه قرار دادند و بعد روز دانشجو و ... رهبر معظم انقلاب در این مدت ۸ماهه اجازه دادند که مردم بابصیرت ایران خودشان مسیر خودشان را انتخاب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اما بعد از توهین به عاشورا و امام حسین (ع) که انقلاب اسلامی ما برگرفته از مکتب ایشان است، مردم به خروش آمدند. مردم به صحنه آمدند تا همان حماسه‌ای که در ۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ آفریده بودند، دوباره تکرار کنند و روز ۹ دی را در تاریخ ماندگار سازند.

دکتر حسینی بی‌بصیرتی را عامل اصلی به‌وجود آمدن فتنه ۸۸دانست و تاکید کرد: بصیرت یعنی بدانیم همان شمری که در رکاب امیرالمومنین در جنگ صفین بود بعدها بی‌بصیرتی او را آن‌چنان سقوط داد که قاتل فرزند امیرالمومنین (ع)، امام حسین (ع) شد.

9دی ثابت کرد مسائل کشور با حضور مردم  و تحت امر ولایت حل می‌شود

وی با بیان اینکه ۹دی روز بازیابی هویت و ماهیت انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات حماسه ۹دی سال ۸۸ این بود که این‌بار نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی که نه روزهای انقلاب را دیده بودند و نه سختی‌های دفاع مقدس را، به روی صحنه آمدند و بصیرت خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، خودفروختگان داخلی را ابزار دشمنانی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی برای صدمه بر انقلاب اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: عده‌ای که مدتی برای همین انقلاب خدمت کرده بودند در اثر بی‌بصیرتی تبدیل به خودفروختگان ضدانقلابی شدند، کار را برای برنامه‌سازان خارجی آسان‌تر کردند.

وی حماسه ۹دی را مهم‌تر از دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر دانست و تاکید کرد: در دفاع مقدس اولا جنگ نظامی بود و دشمن نیز مشخص، اما در حماسه ۹دی شناخت دشمن نیازمند بصیرتی قوی و ایمانی مستحکم بود.

وی درباره نتایج حماسه ۹دی اعلام کرد: این حماسه چندنکته را ثابت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به حل نهایی مسائل کشور با حضور مردم تحت امر ولایت اشاره کرد. همین پیروی از ولایت، یکی از اصول ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امام حسین (ع) خط قرمز این انقلاب و مردم انقلابی ایران می‌باشد، گفت: وقتی در روز عاشورا سال ۸۸ پرچم سیاه امام حسین (ع) را به آتش کشیدند، دیگر مردم بابصیرت ما فهمیدند که موضوع انتخابات و تصدی پست ریاست جمهوری نیست و ماجرا، گرفتن دین از مردم است و به همین خاطر به صحنه آمدند و به تعبیری سومین انقلاب اسلامی مردمی را پس از پیروزی انقلاب در ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی رقم زدند.

9دی ثابت کرد مسائل کشور با حضور مردم  و تحت امر ولایت حل می‌شود

وی با اشاره به اینکه عاشورا نکته آغازین انقلاب اسلامی ایران بود، افزود: تمام جریان‌های حماسه‌ساز عالم برگرفته از نهضت عاشوراست. انقلاب ما نیز که برگرفته از محرم و صفر است برای دشمن مقصد نهایی بود.

وی در ادامه آغاز حماسه ۹ دی را از تبریز دانست و اعلام کرد: وقتی در عاشورا سال ۸۸ به امام حسین (ع) توهین شد، مردم بابصیرت تبریزی آن را برنتابیدند و از ۸دی شروع به حماسه‌سازی و حضور کردند و این حماسه در ۹دی‌ماه به نتیجه اصلی خود رسید.

حجت‌الاسلام حسینی ضمن تحسین بصیرت والای مردم ایران خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) ملت ایران در عصر حاضر را برتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله و ملت کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین (ع) دانسته بودند و ما نمونه عینی این موضوع را در حماسه ۹دی مشاهده کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه مهم مقام معظم رهبری در سال ۸۸ درباره امداد غیبی ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های مختلف بیان کرد: ما در عرصه‌های مختلف و از اول انقلاب شاهد امدادهای غیبی بودیم که چگونه تمام حوادثی که بر سر این انقلاب می‌آوردند را ناکام می‌گذاشت و از جمله آن‌ها می‌توان به دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ۹دی ترجمان زیارت عاشورا و لبیکی رسا بر حسین زمان بود، گفت: در واقع هدف اصلی دشمن در فتنه ۸۸ این بود که حلقه اتصال بین عاشورا و مهدویت را که نظام اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه است، قطع کند و خدا را شاکریم که این هدف شوم ناکام ماند.

وی در پایان سخنان خود هشدار داد: هرکس در هرمقامی که باشد اگر در مسیر ولایت قرار گیرد، مردم او را همیاری خواهند کرد و در غیر اینصورت، ملت بابصیرت ایران او را کنار می‌زنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند