بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر


اوایل سال 1380 خودرویی کوچک و متفاوت از پژوی فرانسوی‌ها دل و هوش نسل جوان را برد. در آن سال‌ها نه خبری از وفور خودروهای چینی بود، نه اثری از ترافیک خودروهای چند صد میلیونی در خیابان‌ها و جاده‌ها کشور به چشم می خورد و شاید به همین دلیل پژو 206...

اوایل سال 1380 خودرویی کوچک و متفاوت از پژوی فرانسوی‌ها دل و هوش نسل جوان را برد. در آن سال‌ها نه خبری از وفور خودروهای چینی بود، نه اثری از ترافیک خودروهای چند صد میلیونی در خیابان‌ها و جاده‌ها کشور به چشم می خورد و شاید به همین دلیل پژو 206 تبدیل به یک خودروی کوچک و زیبا در چشم نسل جوان شد.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

کره‌ای‌ها با ارائه طیف وسیعی از آپشن‌ها، آلمان‌ها با اتکا بر قدرت فنی و چینی‌ها با ارائه قیمت‌های به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند و لذا پژو هم که قصد ندارد سهم بازار خود را در خیابان‌ها و جادهای ایران از دست بدهد، تمرکز خود را بر ورود3 خودروی 2008 301 و 208 نهاد که تنها از این خودروها فعلا پژو 2008 است که به صورت مونتاژ مشترک به بازار راه پیدا کرده است.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

پس از ورود پژو 2008 به بازار بررسی فنی این خودروی نیمه شاسی بلند فرانسوی در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در یک عصر یک روز پاییزی موفق به تست آن شدیم که در ادامه مطلب نتایج آن را می خوانید.

اتاق و نمای بیرونی

اگر از دور نگاهش کنید، چراغ‌های کشیده و فرمت کلی درب موتور تنها مواردی هستند که شما را به یاد یک مدل از اعضای خانواده پژو می‌اندازند. با این وجود 2008 از بدو تولید تجاری یعنی سال 2013 خود را جایگزین مدل 207 SW در سگمنت B خودروهای اروپایی معرفی کرد. 2008 در بدو ورودش در آن سال‌ها غوغا کرد و در کمتر از 6 ماه 25 هزار دستگاه آن در فرانسه و 35 هزار دستگاه، در دیگر نقاط اروپا به فروش رسید.

اما سال گذشته، پژو تصمیم گرفت پس از سه سال و نیم به ارتقاء این خودرو بپردازد و به همین دلیل نمایشگاه خودرویی 2016 ژنو به این منظور انتخاب شد.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

هنگامی که از بیرون خودرو را ورانداز کردیم، مانند هر خودروی دیگری چراغ‌ها و ظاهر نظرمان را جلب کرد. چراغ‌های قوس‌دار به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیو‌ی طراحی پژو تبدیل شده است و پژو در مدل‌های دیگر خود نیز از آن بهره می‌برد. اما 2008 پژو به چراغ‌های LEDروزتاب و مه‌شکن‌های جلو و عقب نیزمجهز است.

هرگز نمی‌توان جلو پنجره این خودرو را با 206 مقایسه کرد، اما باید گفت که این جلو پنجره در مقایسه با نسل قبل افزایش قابل توجهی از ابعاد را تجربه می‌کند. از دیگر سو، تغییر سپرها با دریچه‌های بزرگ، نمای روبه‌روی خودرو را تغییر داده و در مجموع می‌توان آن را رضایت‌بخش عنوان کرد.

گلگیرها نیز شکلی رسمی‌تر به خود گرفته‌اند. با این وجود پژو ادعا کرده کل ظاهر 2008 قدرتمند و خوش‌ساخت ارائه شده است که این بخش را به سلیقه شما وا می‌گذاریم.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

اگر در موتور را بالا بزنیم شاهد یک پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری توربو شارژ هستیم. موتوری قدرتمند که با گشتاوری حدود 240 نیوتن‌متر حدود 163 اسب‌بخار قدرت دارد. و انحصاری فقط برای بازار ایران از این نوع موتور در پژو 2008 استفاده شده است . در اصل همان موتوری است که اینک در پژو 508 نیز ارائه می‌شود. در واقع شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر برای یک پژو 2008، از موتور یک 508 گرانتر بهره ببرید. از دیگر سو وزن کمتر این خودرونسبت به 508؛ چابکی، انعطاف و شتاب بیشتری را برایتان فرآهم می کند.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

tyle="line-height: 20px; text-align: justify;"> گیربکس بکار رفته در پژو 2008 نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که با فناوری کوئیک شیفت هماهنگ می‌شود.

هنگامی که پشت فرمان خودرو بنشینید، می‌توانید بخش کوچکی از فناوری "آی- کاکپیت" پژو را ببینید. فرمان کوچک و اسپورت، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و آمپر هد-آپ از جمله امکاناتی است که بخشی از حال و هوای "آی- کاکپیت" را به ما انتقال دادند.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

فرمان نیز برقی طراحی شده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. البته با افزایش ارتفاع فرمان به سمت بالا، احتمالا بخش از دید خود به کنسول آمپر را از دست خواهید داد بنابراین سعی کنید مرکز فرمان را با سطح قفسه سینه خود هماهنگ کنید.

لذت و هیجان فضای داخلی با طیف دکمه‌های متفاوت بیشتر خواهد شد. دکمه‌ها حکایت از امکانات بیشتر در 2008 دارند. آینه‌های جانبی تاشو و برقی ارائه شده‌اند و شیشه‌های جانبی نیز برقی هستند و به قفل ویژه برای مواقع لزوم یا محافظت کودکان مجهزند.

پژو 2008 در زمینه صندوق بار نیز فضای خوبی را در اختیار مالک خود می گذارد که این فضا با تا کردن صندلی‌های خودرو در ردیف عقب افزایش قابل ملاحظه ایی می یابد.

اما اگر انتظار دارید در حین رانندگی مانند بسیاری از کراس‌ها در سطحی بالاتر از زمین قرار گرفته و حس شاسی بلند را داشته باشید ،پژو 2008 کمی نا‌ امیدتان می‌کند. خودرو روی رینگ‌های 16 اینچی سوار است و لذا شاید نتواند به درستی حس حضور در یک خودروی شاسی بلند را به شما القا کند.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

حسگر کمکی پارک عقب خودرو خوب عمل کرده و به موقع راننده را در جریان می‌گذارد.دوربین دید عقب نیز در زمان پارک خودرو جزئیات خوبی را در اختیار ما گذاشت.

پژو 2008 را می توان یک خودروی اروپایی با کیفیت با موتور قدرتمند و با آپشن های نسبتا مناسب دانست که در مقایسه با خودروهای چینی یک سر گردن بالاتراست .این خودرو به تمامی نیازهای یک خانواده ایرانی پاسخ می دهد ولی باید در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به مالکان آن توجه ایی ویژه ایی شود و از هم اکنون مدیران ایران خودرو به فکر تامین قطعات یدکی آن به طور کامل در نمایندگی ها باشند تا خودرو گاهی به دلیل یک قطعه معمولی مدت ها در تعمیرگاه ها خاک نخورد .

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

در پایان می توان گفت که با توجه به اینکه قیمت خودروهای کره ایی ، ژاپنی و یا برندهای اروپایی در طی چند ماهه گذشته در بازار به شدت افزایش یافته و احتمالا دیگر نیز به قیت های گذشته باز نخواهد گشت ( با توجه به تجربه ) می توان پیش بینی کرد که در آینده میل به خرید خودروهایی مانند 2008 و یا رنو کپچر برای افرادی که نمی خواهند در رده قیمتی 100 الی 130 میلیون تومان یک خودروی چینی خریداری کنند افزایش یافته و بخشی از بازار در دست این گروه از خودروها باشد.

بررسی و تست فنی خودروی پژو 2008 + تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن