نگاهی به انیمیشن “بچه رئیس” کاری از تام مک‌گراث (2017 The Boss Baby)


نگاهی به انیمیشن “بچه رئیس” کاری از تام مک‌گراث (2017 The Boss Baby)

انیمیشن "بچه رئیس یا بچه خان" داستان پسربچه‌‌ی 7 ساله‌ای به نام "تیم تمپلتون" است. او به شدت کودکی ماجراجوست به نحوی که حمام کردن برایش حکمِ غواضی در اعماق دریا را دارد و در حال دوچرخه‌سواری با چرخ‌های کمکی، خودش را به عنوان کنترل‌کننده‌ی فضاپیمایی تک‌ نفره در میان شهاب‌ سنگ‌های پراکنده‌ی فضایی تصور می‌کند. تیم، والدین مهربانی دارد که هیچ چیزی...

0

انیمیشن “بچه رئیس یا بچه خان” داستان پسربچه‌‌ی ۷ ساله‌ای به نام “تیم تمپلتون” است. او به شدت کودکی ماجراجوست به نحوی که حمام کردن برایش حکمِ غواضی در اعماق دریا را دارد و در حال دوچرخه‌سواری با چرخ‌های کمکی، خودش را به عنوان کنترل‌کننده‌ی فضاپیمایی تک‌ نفره در میان شهاب‌ سنگ‌های پراکنده‌ی فضایی تصور می‌کند. تیم، والدین مهربانی دارد که هیچ چیزی در دنیا را به اندازه‌ی او دوست ندارند و هر آنچه را بخواهد برایش تامین می‌کنند.

اما ناگهان یک روز همه چیز تغییر می‌کند؛ چرا که مادر و پدر تیم یک نوزاد پسر که کت و شلوار پوشیده و همچنین یک کیف دستی همراهش دارد را به خانه می‌آورند تا همبازی و برادر تیم باشد. از همان روز اول تیم به این نوزاد مشکوک می‌شود و رقابت این دو فرد با یکدیگر آغاز می‌شود چرا که تیم از کم‌ توجهی والدینش به دلیل اضافه شدن این عضو جدید و معطوف شدن همه‌ی توجه آن‌ها به نوزاد تازه رسیده ناراضی است و …

نگاهی به انیمیشن “بچه رئیس” کاری از تام مک‌گراث (2017 The Boss Baby)

انیمیشن بچه رئیس محصول ۲۰۱۷

این انیمیشن به کارگردانی “تام مک‌کراث” و نویسندگی “مایکل مک‌کولرز” و بر اساس کتابی با همین نام نوشته‌ی “مارلا فارزی” ساخته شد. در پاییز سال ۲۰۱۰، فارزی این کتاب را نوشت و خود تصویرسازی‌های آن را انجام داد. داستان کتاب،‌ پیرامون زوج جوانی بود که با ورود یک نوزاد به زندگیشان، دچار مشکلات و دردسرهای عدیده می‌شدند. این نوزاد به مانند شخصیت اصلی انیمیشن “بچه رییس”، ظاهر و خصوصیات عجیب و غریبی داشت. او همیشه لباسی تیره به تن داشت و کراوات می‌بست. دیگر ویژگی بارز او این بود که به پدر و مادر خود تحکم می‌کرد و مقاصد خود را به هر نحو ممکن پیش می‌برد. به خاطر همین خصوصیات بود که عنوان “بچه رییس” به او اطلاق شده بود. این کتاب ۳۶ صفحه‌ای که بخش عمده‌ای از آن نیز تصاویر است برای تبدیل شدن به انیمیشن ایده‌ای مناسبی بود اما آنچه که مهم‌تر است چگونی پرداخت انیمیشن به این ایده است.

هر چند با وجود این ایده بچه رئیس نتوانست بعد از اکران توجه همگان را به خود جلب کند به حدی که خیلی بهتر از این‎ها می‌توانست باشد. همچنین این انیمیشن فرآیند این که چطور در روزگار کنونی حیوانات خانگی رقیب اصلی فرزند آوری شده‌اند را روایت می‌کند. با این حال شاید اگر استودیوی پیکسار مسئولیت ساخت این موضوع را بر عهده می‌گرفت در نهایت کار خیلی قوی و پر و پیمان‌تر از از این‌ها در می‌آمد. متاسفانه استودیوی “دریم وکس” به عنوان تولید کننده‎ی این انیمیشن هم مانند “استودیوی ایلومینیشن” در حال حاضر هدفشان به شدت سودآوری بیشتر است و سلیقه‌ی مخاطبانشان را به شدت پایین آورده‌اند.

انیمیشن بچه رئیس به هیچ وجه از استاندارهای مورد قبول یک انیمیشن خوب برخوردار نیست و بی‌شک نیاز به پرداخت بیشتری دارد. شاید تنها مورد پسند کودکان، آن هم فقط به جهت داشتن محیط و شخصیت‌های رنگی قرار بگیرد. این انیمیشن با ۱۲۵ میلیون دلار بودجه ساخته شد و حدود ۴۹۰ میلیون دلار در دنیا فروخت. با وجود ضعف‌های بسیار گفتنی است که “الک بالدوین” در نقش “بچه رییس“،‌ “مایلز بَکشی” در نقش کودکی “تیم” و “استیو بوشمی” در نقش “فرانسیس فرانسیس” به خوبی درخشیده‌اند.

نگاهی به انیمیشن “بچه رئیس” کاری از تام مک‌گراث (2017 The Boss Baby)

انیمیشن بچه رئیس محصول ۲۰۱۷

نگاهی به انیمیشن “بچه رئیس” کاری از تام مک‌گراث (2017 The Boss Baby) نگاهی به انیمیشن “بچه رئیس” کاری از تام مک‌گراث (2017 The Boss Baby)
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

بیست − 9 =

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی