نیازمند تغییر نگرش سنتی جامعه نسبت به زنان هستیم/از پتانسیل بانوان در مدیریت کلان استفاده کنیم


نیازمند تغییر نگرش سنتی جامعه نسبت به زنان هستیم/از پتانسیل بانوان در مدیریت کلان استفاده کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند تغییر نگرش سنتی جامعه نسبت به زنان هستیم؛ به عبارتی قوانین خوبی داریم اما به دلیل حاکم بودن نگاه سنتی و تبعیض‌آمیز، به صورت نامناسب تفسیر و اجرا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، فریده اولاد قباد در نشست هم‌اندیشی کمیته زنان خانه احزاب با نمایندگان زن مجلس و شورای شهر تهران با ابراز خرسندی از تعاملات دوسویه شکل گرفته بین کمیته زنان خانه احزاب با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه امروز شاهد همگامی و همسویی در میان زنان فعال سیاسی در تحقق مطالبات زنان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فراکسیون زنان از ابتدای عمر مجلس دهم تاکنون، گفت: فراکسیون زنان فعالیت‌های بسیاری در زمان بررسی برنامه ششم انجام داد که از جمله آن می‌توان به مصوباتی همچون طرح جامع توانمندسازی زنان، ارتقای معیشت زنان از طریق گسترش مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده و تعاونی‌ها اشاره کرد.

اولادقباد به مصوبه مجلس درباره بازنشستگی پیش از موعد زنان با ۲۰ سال سابقه کار اشاره کرد و گفت: این امر به معنای کاهش حضور آنان در فعالیت‌های اجتماعی نیست بلکه در این مصوبه به زنان برای بازنشستگی اختیار داده شده بود و اجباری برای بازنشستگی پیش از موعد آنان وجود ندارد.

وی به تصویب طرح یک فوریتی «اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی» اشاره و تصریح کرد: در تصویب این طرح زنان فراکسیون از هر سه طیف اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل مشارکت داشتند. به عبارتی در مجلس زنان فارغ از نگاه‌های سیاسی به دنبال تحقق مطالبات زنان هستند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین به ضرورت حفظ ارتباط دوسویه کمیته زنان خانه احزاب و فراکسیون زنان مجلس اشاره کرد و گفت: از ارائه طرح‌ها و پیشنهادات کمیته بانوان خانه احزاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استقبال می‌کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه سلامت شرط ضروری برای ایفای نقش‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به شمار می‌آید، گفت: همه انسان‌ها در صـورتی می‌توانند فعالیـت کامـل داشته باشند که از سلامت لازم برخوردار باشند بنابراین زنان سالم خانواده سالم و در نتیجه جامعه سالم را رقم می‌زنند، پس باید تلاش کنیم زنان جامعه ما از سلامت روحی و جسمی کاملی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت روحی و روانی زنان موجب توسعه سلامت جامعه می‌شود، اظهار کرد: سلامت روحی، روانی، جسمی مادران و بانوان عامل پرورش و بالندگی و توسعه سلامت در خانواده و جامعه است بنابراین در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و در عرصه اجرا باید به این موارد توجه لازم داشته باشیم.

اولاد قباد به ضرورت نیازسنجی در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: بر اساس نیازسنجی می‌توان اولویت‌های مسائل زنان را مشخص و مطابق با جامعه آماری به پیگیری از دستگاه‌های مختلف در عرصه قانون‌گذاری و اجرا پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه باید فعالان سیاسی زنان به تعیین اولویت‌بندی در حوزه زنان و دختران کمک کنند، افزود: جامعه ایران از خرده‌فرهنگ‌های متعددی تشکیل شده است اما براساس جامعه آماری می‌توان ضرورت‌های حوزه زنان و دختران را مشخص کرد.

اولادقباد راهبردها و سیاست‌های کلان در حوزه زنان و دختران و اختصاص بودجه لازم در این زمینه را منوط به تعیین و مشخص شدن اولویت‌ها دانست و گفت: در این میان باید از پتاسیل زنان متعهد، متخصص، توانمند، باتجربه و کار آمد در پست‌های مدیریتی کلان و میانی بهره گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش فراکسیون زنان در خصوص بیمه زنان خانه‌دار، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز بیمه زنان خانه‌دار با داشتن حداقل سه فرزند به تصویب رسیده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید قوانین تکراری و متروک در حوزه زنان حذف شود، تاکید کرد: ما نیازمند تغییر نگرش سنتی جامعه نسبت به زنان هستیم به عبارتی قوانین خوبی داریم اما به دلیل حاکم بودن نگاه سنتی و تبعیض‌آمیز، به صورت نامناسب تفسیر و اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا