پلیس تنها مرجع تامین امنیت در شرایط بحرانی است


پلیس تنها مرجع تامین امنیت در شرایط بحرانی است

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پروتکل‌های از پیش طراحی شده برای مواقع بحران خاطرنشان کرد: پلیس تنها مرجع تامین نظم و امنیت در شرایط بحرانی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پلیس در زلزله اخیر اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های از پیش طراحی شده در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه طرح احضار یکایک پرسنل پلیس به صورت خود به خود اجرایی می‌شود و در کمترین زمان ممکن تمام پرسنل به محل ماموریت خود اعزام می‌شوند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما 4 قرارگاه ویژه در تهران داریم که 2 وظیفه مراقبت از امنیت مردم و حفاظت از اموال آنها را در هنگام حوادث غیرمترقبه برعهده دارند و علاوه بر آن نیز پلیس راهور مسئول روان‌سازی و تسهیل ترافیکی در هنگام وقوع چنین حوادثی است.

رحیمی در پاسخ به سوالی در خصوص گلایه احمدی مسجدجامعی عضور شورای شهر تهران از دخالت تعدادی از نیروهای لباس شخصی در ساعات پس از زلزله و سردرگمی مردم برای اعتماد به این افراد گفت: در این مقاطع زمانی تنها پلیس مسئولیت برقراری نظم و امنیت عمومی شهر را عهده دارد و هیچ کس به غیر از نیروهای پلیس حق ورود به موضوع انتظام بخشی و نظم عمومی حتی در مواقع بحران را ندارد.

وی با اشاره به افزایش بار ترافیکی پس از زلزله در مقابل برخی محل‌های توزیع سوخت و بی‌نظمی‌هایی که در این بخش رخ داد، گفت: ما به محض وقوع زلزله همکاران‌مان را در مناطقی که مردم تجمع بیشتری داشتند و همچنین در مقابل جایگاه‌های پمپ بنزین مستقر کردیم و پس از پایان این عملیات نیز جلساتی را به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت خود برگزار شد تا تجربه‌ای برای حوادث احتمالی آینده باشد.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از سرقت اموال مردم در تهران پس از وقوع زلزله به پلیس ارائه شده است یا خیر، گفت: خوشبختانه ما تصور می‌کردیم که ممکن است گزارشاتی در این خصوص ارائه شود ولی خوشبختانه علی‌رغم این تصور هیچگونه گزارشی از سرقت پس از وقوع زلزله در تهران نداشتیم.

رحیمی در پاسخ به سوال دیگری درباره نظر پلیس در خصوص طرح جدید شهرداری تهران برای تغییر در موضوع طرح ترافیک گفت: این پیشنهاد از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک و شهرداری تهران ارائه شد و ما در جلسه شورای ترافیک پایتخت حضور پیدا کرده و در جریان این طرح قرار گرفتیم ولی در حال حاضر این طرح در مرحله بررسی است و ما قطع نظرات خود را در خصوص آن ارائه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احداث 18 مجتمع انتظامی در پایتخت نیز گفت: در حال حاضر مجتمع یک و دو احداث شده ولی باید برای تهیه زمین، ساخت و احداث سایر مجتمع‌ها دولت، فرمانداری، استانداری و شهرداری کمک کنند تا خوشبختانه در دو جلسه برگزار شده در این باره قول‌هایی به ما داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟