کلاهبرداری از دختران با وعده ازدواج


 کلاهبرداری از دختران با وعده ازدواج

مردی که بعد از خواستگاری از دختران جوان از آنان سرقت و کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، دختری جوان روز ٢٩ مهر با مراجعه به کلانتری فلسطین گفت فردی به نام محسن وطنی اقدام به سرقت کارت عابربانک وی و برداشت پول از حساب وی کرده است.

شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش در ایستگاه مترو پسری جوان به نام محسن وطنی به من مراجعه و با چرب‌زبانی خواهش کرد برای آنکه یکدیگر را بهتر بشناسیم، مدتی ملاقات داشته باشیم و در صورت توافق و تفاهم با هم، زمینه ازدواج را فراهم کنیم و موضوع را به خانواده‌های خود اطلاع دهیم. ما چندین جلسه با یکدیگر ملاقات حضوری داشتیم تا اینکه آخرین بار با یکدیگر به سینمایی در میدان ولیعصر رفتیم. در مسیر بازگشت به خانه بودم که ناگهان پیامکی برای گوشی تلفن همراهم ارسال شد که با دیدن آن متوجه برداشت پول از حساب عابربانک خود شدم. بلافاصله داخل کیف‌دستی‌ام به دنبال کارت عابربانک گشتم اما آن را پیدا نکردم. ناگهان به یاد آوردم که چند روز پیش، محسن به بهانه ساختن رمز دوم اقدام به گرفتن کارت از من کرده بود و من نیز شماره رمز خودم را به او داده بودم. بلافاصله با محسن تماس گرفتم اما او دیگر پاسخ‌گوی تماس‌های من نبود و گوشی تلفن همراهش در نهایت خاموش شد». هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت‌های مشابه دیگری به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که تمامی آنها در یک موضوع اشتراک داشتند. در تمامی این پرونده‌ها مردی جوان با مراجعه به دختران با حیله و ترفند و طرح پیشنهاد دروغین ازدواج، ضمن فریب طعمه‌هایش اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش آنها کرده بود. یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش در زمان مراجعه به بیمارستان با شخصی به نام خلیل رضاپور آشنا شدم که در قسمت انتظار بیمارستان در کنارم نشسته بود. ابتدا موضوع صحبت درباره بیمارستان و هزینه‌های آن بین ما دو نفر مطرح شد که این شخص مدعی شد می‌تواند برای تأمین هزینه بیمارستان اقدام به تهیه وام بدون بهره کند. به‌این‌ترتیب آشنایی ما دو نفر آغاز شد. در چندروزی که با این شخص آشنا شده بودم، چندین ملاقات حضوری با یکدیگر داشتیم تا اینکه در یکی از ملاقات‌هایمان، خلیل به من پیشنهاد ازدواج داد و من نیز که در همین مدت کوتاه به او علاقه‌مند شده و به او اعتماد پیدا کرده بودم، با پیشنهادش موافقت کردم اما او از این اعتماد سوءاستفاده کرد و پس از سرقت طلاجاتم ناپدید شد». با توجه به شیوه و شگرد متهم در شناسایی مال‌باختگان در مراکز پررفت‌وآمد ازجمله بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های مترو، تصاویر به‌دست‌آمده از وی در اختیار حراست بیمارستان‌ها، پلیس مترو و... قرار داده شد تا در صورت مشاهده و شناسایی متهم برای دستگیری متهم اقدام کنند.

سرانجام از طریق حراست بیمارستان شهید رجایی به کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد که متهم تحت تعقیب آنها درحال‌حاضر در این بیمارستان است. بلافاصله تیمی از مأموران به بیمارستان اعزام شدند و متهم را قبل از خروج از محل دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. با دستگیری متهم پرونده، هویت واقعی وی به نام «رضا. خ» (٢٥ساله) شناسایی و مشخص شد او با اسامی و هویت‌های مجعول، با طرح پیشنهاد دروغین ازدواج ابتدا اعتماد زنان و دختران را جلب، در ادامه با سوءاستفاده از اعتماد ایجادشده از سوی شکات، ضمن فریب این افراد اقدام به سرقت اموال باارزش ازجمله پول و طلاجات از آنها کرده است.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهم به فریب زنان و دختران جوان و همچنین سرقت از آنها و به منظور شناسایی دیگر شکات و مال‌باختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در خیابان خرمشهر- میدان نیلوفر مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که هویت شکات به صورت محرمانه نزد پلیس محفوظ باقی خواهد ماند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی