چرا من گرسنه هستم؟ 3 چیز عجیب در تحریک اشتها


چرا من همیشه گرسنه هستم ؟ آیا این سوالی است که اخیراً از خودتان زیاد پرسیده اید ؟ به همین دلیل است که کاهش وزن ، کمی پیچیده تر از ” به دست آوردن کالری و از دست دادن کالری ” است . اینکه بتوانید هورمون هایتان را تحت کنترل بگیرید، کلید خاموش کردن اشتهای […]

چرا من همیشه گرسنه هستم ؟ آیا این سوالی است که اخیراً از خودتان زیاد پرسیده اید ؟ به همین دلیل است که کاهش وزن ، کمی پیچیده تر از ” به دست آوردن کالری و از دست دادن کالری ” است . اینکه بتوانید هورمون هایتان را تحت کنترل بگیرید، کلید خاموش کردن اشتهای تان است!

چرا من گرسنه هستم؟ 3 چیز عجیب در تحریک اشتها

خوب خوردن، ورزش و تحرک بیشتر در طول روز ؛ راه های کلیدی کاهش وزن هستند. اما راه های دیگری نیز وجود دارند که بتوان از طریق کنار گذاشتن آنها چند کیلو وزن کم کرد، در اینجا برخی از چیزهای عجیب و غریب که باعث گرسنگی شما می شوند ، آورده شده است :

چرا من گرسنه هستم ؟ 3 چیز عجیب !

1 . نمک

نمک باعث تشنگی می شود ، درست است؟ خیر! گروهی از محققان دانشگاه وندربیلت ( تنسی ) دریافتند که مصرف زیاد نمک ، در ابتدا باعث تشنگی شما می شود؛ پس از آن، بدن شما در واقع شروع به تولید و ذخیره بیشتر آب از طریق خودش می کند . مصرف زیاد نمک ، بدن را مجبور می کند از سوخت زیادی برای شکستن توده های عضلانی استفاده کند تا گرسنگی شما را ارضا کند. این مسئله ، دید ما را نسبت به نمک و گرسنگی تغییر می دهد و زاویه ای تازه از پرخوری و مضرات آن به ما نشان می دهد.

اگر شما به دنبال کاهش وزن سریع هستید ، کلید آن است که مصرف نمک خود را تحت کنترل بگیرید.

2 . تهویه مطبوع

نظریه دیگری نیز در رابطه با وضعیت هوای بدن ما و پرخوری و افزایش وزن ، وجود دارد. به نظر می رسد که افراد در دمای کمتر ، غذای بیشتری می خورند ، چرا ؟ زیرا بدن سعی می کند گرم بماند . من از تهویه مطبوع برای جلوگیری از حرارت شدید و خطرناک استفاده می کنم اما اگر برای کاهش وزن تلاش می کنید ، استفاده از تهویه مطبوع را عادت نکنید .

3 . برخی از داروها

بعضی از داروها می توانند باعث اشتها شوند ، برخی از داروهای آلرژی، انسولین، استروئیدها و حتی برخی از داروهای فشار خون و ضد افسردگی، باعث گرسنگی و افزایش وزن می شوند. اگر از این داروها استفاده می کنید؛ بدون مشورت با پزشک ، مصرف آنها را قطع نکنید.

چگونه گرسنگی خود را کنترل کنیم ؟

شما می توانید از چندین روش برای تنظیم مجدد میل به غذا خوردن ، استفاده کنید و در نهایت ، راه حل هایی برای سوال ” چرا من گرسنه هستم ؟ ” بیابید. شما ممکن است بخواهید با پزشک تان مشورت کنید تا هر نوع اختلال هورمون را شناسایی کنید. اما صرف نظر از این، دیگر مواردی که میتوانید انجام دهید عبارتند از :

از مهار کننده های طبیعی اشتها استفاده کنید، نظیر : عصاره چای سبز ، غذاهای تند ، عصاره زعفران و غذاهای با فیبر بالا.

یاد بگیرید چگونه از روغن گریپ فروت استفاده کنید. فقط عطر و بوی آن ، اعصاب سمپاتیک را تحریک می کند که تامین کننده بافت چربی قهوه ای و غدد آدرنال است و ممکن است باعث تحریک به کاهش وزن شود.

به طور منظم ورزش کنید. ورزش را با تمریناتی که از انجام آنها لذت می برید ، ترکیب کنید .

غذاهایی بخورید که به طور طبیعی هورمون های شما را متعادل کند. آووکادو در صدر این لیست قرار دارد.

سخن پایانی

تعدادی از چیزهای تعجب آور وجود دارد که باعث پرخوری شما می شود.

نمک بیش از حد باعث تشنگی شما نمی شود، در واقع بدن شما را به تولید و ذخیره آب بیشتر سوق می دهد که این امر انرژی زیادی می طلبد و باعث می شود بیشتر گرسنه شوید.

خواب کافی ، غذاهای متعادل کننده هورمون و انتخاب غذاهایی که اشتهای شما را سرکوب می کنند و همچنین غذاهای تند ، به شما کمک می کند تا پرخوری را کنار بگذارید.

بوییدن روغن گریپ فروت می تواند به کاهش وزن و کاهش میزان گرسنگی کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟