رهبر انقلاب در گذشت حجت الاسلام المسلمین حائری شیرازی را تسلیت گفتند


رهبر انقلاب در گذشت حجت الاسلام المسلمین حائری شیرازی را تسلیت گفتند

تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفتند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت العظمی خامنه ای، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
با تاسف و تأثر خبر درگذشت عالِم متفکر حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محی‌الدین حائری شیرازی رحمت الله علیه را دریافت کردم. ایشان از جمله‌ عالمان دینی برجسته و موفقی بودند که عمر با برکت را یکسره در خدمت تربیت نفوس و تعالی بخشیدن به روح و دل و فکر و عمل مخاطبان خود قرار دادند. چه پیش از انقلاب در شیراز و قم و چه پس از پیروزی انقلاب در جایگاه امامت جمعه و پایگاههای برجسته‌ دیگر، ذهن و اندیشه‌ فعال و کارآمد این روحانی با اخلاص و اهل معرفت و سلوک، همواره نقشی اثرگذار در ترویج معارف اسلامی و قرآنی و انقلابی داشته و به پرورش نفوس پرداخته است.
اینجانب فقدان تاثرانگیز این عالم ربانی را به بازماندگان مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان و به حوزه‌ علمیه و عموم مردم عزیز و روحانیون محترم استان فارس تسلیت عرض می کنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.
سید علی خامنه‌ای
30 آذرماه 1396»
به گزارش ایرنا، پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خمینی(ره) آیت الله محی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
آیت الله حائری شیرازی در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم فارس به مجلس خبرگان راه یافت. وی روز گذشته -چهارشنبه- در سن 81 سالگی درگذشت.
سیام * 9314 **1336
تنظیم: داود توسلی**انتشار: مهرنوش خانزائی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها