طرز تهیه آش ترش مازندرانی+عکس


طرز تهیه آش ترش مازندرانی+عکس

آش ترش از غذاهای سنتی مازندرانی می باشد. 

اتاق خبر 24:

این آش بدلیل مزه ملسی که دارد به اش ترش معروف شده است ، این اش طعم بسیار خوبی داشته و در گذشته مرسوم بوده که در این اش از 40 نوع گیاه استفاده میکرده اند و به نوعی این اش خاصیت درمانی نیز داشته است.

طرز تهیه آش ترش مازندرانی+عکس

طرز تهیه : از شب قبل حبوبات ( باقلا ، لوبیا چیتی ، عدس ) را در ظرف های جداگانه درون اب خیس دهید و تا روز بعد چند بار آب انها را تعویض نمائید ؛ چغندرها را پوست بکنید و ریز خرد کنید ، سبزی های اش را نیز ریز خرد کنید.

درون قابلمه ای اب فراوان بریزید سپس حبوبات ( باقلا ، عدس ، لوبیا ) و چغندر خرد شده را درون قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا زمانی که حبوبات بپزند ( بتوانید با دست حبوبات را له کنید ) ؛ پس از پخت حبوبات برنج نیم دانه را اضافه کنید ؛ پس از 15 دقیقه سبزی های خرد شده را نیز اضافه نمائید و حرارت را کم کنید و با در باز بگذارید آش جا بیفتد.

سیرها را بهمراه مقداری نمک درون روغن تفت دهید تا طلایی شده و تبدیل به سیر داغ شود ، وقتی اش جا افتاد چند قاشق شکر و مقداری رب انار و نصف سیر داغ ها را اضافه کنید و 15 دقیقه دیگر بگذارید بپزد سپس درون کاسه بکشید و با نصف دیگر سیر داغ تزئین کنید.

نکته ها : در این اش میتواند از انواع سبزی های مخصوص اش استفاده کنید اما سبزی هایی که در شمال برای این اش استفاده میشود عبارتند از : ( اسفناج 100 گرم + تره 100 گرم + گشنیز 100 گرم + جعفری 100 گرم ).

میزان شکر و رب انار این اش بستگی به سلیقه و طبع شما دارد و باید تا اندازه ای اضافه شود که اش طعم ترش و شیرینی داشته باشد ، بجای باقلا سبز میتوانید از لپه باقلا هم استفاده کنید که در اینصورت باید لپه باقلا را همزمان با برنج نیم دانه اضافه کنید.

منبع: شمال گردی


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع آش و سوپ

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا