پلو انبه؛ غذای جدیدی را امتحان کنید


اگر دنبال تنوع هستید و میخواهید غذای جدیدی را امتحان کنید، پلو انبه همان چیزی است که دنبالش میگردید.

این پلوی بدون گوشت، سالم و خوشمزه برای دوستداران انبه عالی است و خیلی خیلی راحت و فوری تهیه میشود. تهیه این پلو از اول تا آخر نیم ساعت بیشتر طول نمیکشد و مواد لازم زیادی هم نیاز ندارد. نکته ای که باعث طعم عالی پلو انبه میشود این است که قبل از هر چیز، انبه با آب لیمو ترش و فلفل طعم دار میشود. این ترکیب همراه با کمی گشنیز و برنج دم کشیده میشود و به این ترتیب پلو انبه لذیذ شما در کمتر از نیم ساعت آماده سرو میشود.

مواد لازم

برنج خام ۱ پیمانه
انبه خرد شده یا کمپوت انبه ۱/۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده ۱/۴ پیمانه
آب مرغ یا سبزیجات ۲ پیمانه
پودر زنجبیل ۱/۴ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

پلو انبه؛ غذای جدیدی را امتحان کنید

طرز تهیه:
ابتدا همه تکه های انبه را با یک قاشق آبلیمو و مقداری فلفل مخلوط کنید. سپس نصف پیمانه از آن را همراه با ۱/۴ پیمانه گشنیز داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا انبه کاملاً پوره شود. در صورت لزوم دو قاشق آب به آن اضافه کنی.

قابلمه ای را روی شعله متوسط قرار دهید و روغن زیتون را کف آن بریزید. برنج و زنجبیل را داخل روغن داغ شده بریزید و هم بزنید تا از روغن پوشیده شود. بعد از حدود ۱ دقیقه، پوره انبه، نمک، فلفل و آب مرغ یا سبزیجات را اضافه کنید. هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

بگذارید مخلوط به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. حدود ۲۰ دقیقه بگذارید روی شعله ملایم بماند تا برنج کاملاً پخته شود. سپس درب قابلمه را بردارید و با یک چنگال دانه های برنج را از هم باز کنید.

۱/۴ پیمانه انبه باقیمانده را به شکل ریز خرد کنید و همراه با کمی گشنیز یا جعفری روی پلو بریزید. هم بزنید و ۲-۳ دقیقه روی آن را بپوشانید. پلو انبه آماده شده را در بشقاب های سرو بریزید و نوش جان بفرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پلو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس