پلو انبه؛ غذای جدیدی را امتحان کنید


اگر دنبال تنوع هستید و میخواهید غذای جدیدی را امتحان کنید، پلو انبه همان چیزی است که دنبالش میگردید.

این پلوی بدون گوشت، سالم و خوشمزه برای دوستداران انبه عالی است و خیلی خیلی راحت و فوری تهیه میشود. تهیه این پلو از اول تا آخر نیم ساعت بیشتر طول نمیکشد و مواد لازم زیادی هم نیاز ندارد. نکته ای که باعث طعم عالی پلو انبه میشود این است که قبل از هر چیز، انبه با آب لیمو ترش و فلفل طعم دار میشود. این ترکیب همراه با کمی گشنیز و برنج دم کشیده میشود و به این ترتیب پلو انبه لذیذ شما در کمتر از نیم ساعت آماده سرو میشود.

مواد لازم

برنج خام ۱ پیمانه
انبه خرد شده یا کمپوت انبه ۱/۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده ۱/۴ پیمانه
آب مرغ یا سبزیجات ۲ پیمانه
پودر زنجبیل ۱/۴ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

پلو انبه؛ غذای جدیدی را امتحان کنید

طرز تهیه:
ابتدا همه تکه های انبه را با یک قاشق آبلیمو و مقداری فلفل مخلوط کنید. سپس نصف پیمانه از آن را همراه با ۱/۴ پیمانه گشنیز داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا انبه کاملاً پوره شود. در صورت لزوم دو قاشق آب به آن اضافه کنی.

قابلمه ای را روی شعله متوسط قرار دهید و روغن زیتون را کف آن بریزید. برنج و زنجبیل را داخل روغن داغ شده بریزید و هم بزنید تا از روغن پوشیده شود. بعد از حدود ۱ دقیقه، پوره انبه، نمک، فلفل و آب مرغ یا سبزیجات را اضافه کنید. هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

بگذارید مخلوط به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. حدود ۲۰ دقیقه بگذارید روی شعله ملایم بماند تا برنج کاملاً پخته شود. سپس درب قابلمه را بردارید و با یک چنگال دانه های برنج را از هم باز کنید.

۱/۴ پیمانه انبه باقیمانده را به شکل ریز خرد کنید و همراه با کمی گشنیز یا جعفری روی پلو بریزید. هم بزنید و ۲-۳ دقیقه روی آن را بپوشانید. پلو انبه آماده شده را در بشقاب های سرو بریزید و نوش جان بفرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پلو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد