واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر


واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

آل‌سعود که تمام جنگ‌افروزی‌هایش در منطقه به‌ویژه طی هفت سال اخیر با شکست‌های سختی روبه‌رو شده است،‌ اخیراً به انیمیشن‌سازی روی آورده و تلاش می‌کند در فضای مجازی و کارتونی،‌ جمهوری اسلامی ایران را شکست دهد که این کشور را عامل تمام شکست‌هایش می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اخیرا در فضای مجازی انیمیشنی از سوی حکومت سعودی منتشر شده که در آن جنگ با جمهوری اسلامی ایران از نگاه سعودی به تصویر کشیده و در این جنگ «تمام عیار» به زعم عربستان، این رژیم همه زیر ساخت‌های ایران را به فرماندهی مستقیم محمد بن سلمان ولیعهد رژیم که تمام ارکان قدرت را طی کودتایی به دست گرفته، از بین برده و ظرف مدت کوتاهی وارد تهران می‌شود و البته تمام این اتفاقات در قالب کارتون و در راستای خیالات حاکمان حجاز رخ می‌دهد.

در این انیمیشن اول نیروی دریایی ایران از بین رفته، بعد موشک‌های ایرانی مورد هدف قرار می‌گیرد و پس از آن نیروگاه هسته‌ای بوشهر و فرودگاه مهر آباد از بین می‌روند و بعد از آن نیروهای عربستانی به آزادی آمده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند!

از نکات جالبی که در این انیمیشن به نمایش در آمده دستگیری سردار قاسم سلیمانی است که توسط نیروهای نظامی سعودی انجام می‌گیرد.

عربستان در حالی چنین انیمیشنی را منتشر کرده که در جنگ سه ساله یمن علیه مردم یمن که سلاح‌های ابتدایی در اختیار دارند هیچ دستاوردی را کسب نکرده و بارها در فیلم‌های منتشر شده شاهد فرار نظامیان سراپا مسلح سعودی از دست رزمندگان یمنی بوده‌ایم.

در این انیمیشن که تماماً به زبان انگلیسی! بوده و انتقادات زیادی را در جهان عرب به همراه داشته، همه سلاح‌های به کار گرفته شده از سوی عربستان آمریکایی و فرانسوی است، در حالی که در فضای واقعی به علت پیشرفته بودن این تسلیحات، کارشناسان نظامی آمریکایی و فرانسوی و حتی خلبانان مصری آنها را هدایت می‌کنند.

عربستان در حالی باران موشکی ایران را در این انیمیشن بی اثر می‌کند که در فضای واقعی، چند پیش برای هدف قرار دادن یک موشک ابتدایی یمنی بیش از 6 موشک پاتریوت شلیک شد و در آخر هم مشخص نشد که موشک، مورد هدف قرار گرفت یا نه.

قسمت پایانی این ماجرا به استقبال مردم ایران از نظامیان سعودی در میدان آزادی پرداخته که کپی برداری از رفتار مردم عراق در قبال نظامیان آمریکایی بوده و نشانگر عمق نا آشنایی آنها با جامعه ایران است.

انتشار این انیمشین و فیلم کارتونی واکنش‌های جالب توجه کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشته است که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

کاربری نوشته است : چرا این فیلم به زبان بیگانه تهیه شده،‌گویی زبان ما(اعراب) است، این فیلم و سناریوی آن مشابه ویدئویی متعلق به نیروهای چینی است...

واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

کاربر دیگری از قطر با تمسخر قراردادن تولیدکنندگان این انیمشین سعودی نوشته است : فیلم با لهجه انگلیسی،‌ حماقت و کودنی است،‌شما ای اعراب، باید به عربی حرف می‌زدید، و ترجمه به انگلیسی و فارسی می‌بود، ای ...

واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

کاربر دیگری از قطر نوشته است : سعودی در مقابل قدرتمندان با چک‌(پول)، ترانه و فیلم‌های کارتونی(اشاره به انیمیشن ضد ایرانی) رو در رو می‌شود، اما با ملت فقیر یمن با موشک و تیربار و ... مقابله می‌کند.

واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

کاربر دیگری گفته است : آنها(سعودی‌ها) نمی‌فهمند که ایرانی،‌همانند یک شهروند بدوی خلیج( فارس) که معنای وطن و تاریخ را نمی‌داند،‌جانش بی‌‌ارزش نیست.

همچنین در واکنش به این انیمیشن، کاربری با لحن تمسخرآمیز نوشته است: خدا را شکر که پیروزی‌هایتان، فیلم‌های کارتونی(انیمیشنی) است، همینطور به پیروزی‌هایتان ادامه دهید.

کاربر دیگری درباره محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که اول این انیمیشن به عنوان فرمانده اشغال ایران به تصویر کشیده می‌شود،‌نوشته است : آی خدای من چقدر خنده‌دار است، قسم می‌خورم که عربستان سعودی به دست وی(بن سلمان) یک سومالی جدید خواهد شد.

کاربر دیگری به گرفتار شدن جنگ‌ افروزان سعودی در باتلاق یمن اشاره کرده و می‌گوید: من به آنها(سعودی‌ها) می‌گویم اول خودشان را از باتلاق یمن که گرفتار کردند،‌نجات دهند،‌بعد شخصیت‌های قهرمانی کارتونی بسازند.

واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

کاربر دیگری به اظهارنظر مشهور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر دوشیدن رژیم‌های عربی توسط آمریکا اشاره کرد و نوشت : مادامی که آمریکا به دوشیدن آنها مشغول است، بازی ایران‌هراسی باقی خواهد ماند.

کاربر دیگری تاکید کرده است : نبردهای آنها(رژیم سعودی) فقط فیلم و آوازه‌خوان است، و در میدان عمل و واقعی،‌آنها مثل گوسفند فرار می‌کنند.

کاربر دیگری نوشته است : علاوه بر آن،آنچه خیلی مضحک است، کامنت‌هایی است که زیر این ویدئو آمده است،‌نشان دهنده است که آنها(سعودی‌ها) آن را باور کرده‌اند،تازه خوشحال هستند که آخر فیلم، سلیمانی را دستگیر کرده‌اند در حالی که حتی در این فیلم یک صحنه کوتاه هم از مقاومت ایران را نشان دادند.

آمریکا، عربستان سعودی را در یمن گرفتار کرد و امروز می‌خواهد تاج و تخت آنها را از طریق جنگ علیه ایران سرنگون کند.این سناریوی ضربه زدن به ایران است،‌به خدا خیلی مضحک است. به خاطر شکم‌بارگی خیلی رویا می‌بینند... از دیگر نظرات کاربران عرب درباره انیمیشن ضد ایرانی سعودی‌هاست.

کاربر دیگری به همسویی و هماهنگی آل سعود با رژیم اشغالگر قدس در خصومت‌ورزی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و می‌نویسد: شاخه غربی اسرائیلی که (عربستان) را به سمت به راه انداختن این جنگ سوق می‌‌دهد، همچنان فعال است و فعال خواهد بود، اما مسئله خطرناک این است که سیاست سعودی اخیرا به این شاخه به حدی نزدیک شده است که در دیدگاه‌ها و نظرات با یکدیگر همسو هستند، در قدیم نظام حاکم سعودی واقع‌گراتر بود و اجازه نمی‌داد که جنگ سرد با ایران به تقابل نظامی شود.

واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

کاربر دیگری با به تمسخر کشیدن این انیمیشن نوشته است : نکته عجیب و غریب در این فیلم این است که حتی یک گلوله هم از طرف مقابل(ایران) شلیک نمی‌شود.

واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

کاربر دیگری نوشته است : (آل سعود) می‌خواستند پیام بازدارنده‌ای به ایران ارسال کنند به همین سبب برای تولید این فیلم(انیمیشن) با آمریکایی‌ها قرارداد بستند، ولی رسوایی به بار آمده این است که آمریکایی‌ها در این فیلم، سربازان بوفهد (اشاره به ملک سلمان و پسرش) را طوری قرار دادند که به زبان انگلیسی حرف می‌زنند، شاید این مسئله هدفمند بوده باشد، ولی خلاصه ماهیت سناریوی رویارویی با ایران به اعتقاد سعودی‌ها این است : آمریکا به نیابت از ما وارد جنگ شده است.

واکنش‌های جالب کاربران عرب به انیمیشن ضدایرانی «سعودی‌ها»+تصاویر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت