کاریکاتوریست های ایرانی در فعالیت علیه امپریالیسم هنرمندان ترکیه را همراه بدانند


کاریکاتوریست های ایرانی در فعالیت علیه امپریالیسم هنرمندان ترکیه را همراه بدانند

تهران- ایرنا- رئیس انجمن کاریکاتوریست‌های ترکیه گفت: امیدواریم کاریکاتوریست های ایران در فعالیت های خود علیه امپریالیسم هنرمندان ترکیه را همراه خود بدانند و دوستی ایران و ترکیه همچنان پاینده باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، متین پکر شامگاه جمعه در آیین اختتامیه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور با اهدای لوح یادبود به سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر این رویداد هنری، افزود: از این که در محضر فرهنگ و هنر ایران هستیم خوشحالم و معتقدم کاریکاتوریست‌های ایرانی از بهترین کاریکاتوریست‌ها هستند.
مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: حضور مهم‌ترین کاریکاتوریست ‌های ایران و جهان در دوسالانه کاریکاتور برای ما افتخار است و امیدوارم زمانبندی دوسالانه بعدی هرچه زودتر ارائه شود تا دوسالانه دوازدهم هم به نحو احسن انجام شود
مجید ملا نوروزی اظهار داشت: دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با ارائه آثار کاریکاتوریست های ایران و جهان برگزار شد و ضرورت دارد که این دوسالانه را حفظ کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون جدید امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از هنرمندان تجسمی است، برنامه های موثری در حوزه تجسمی دنبال شود.
در ادامه مراسم، با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و دبیر دوسالانه، کاتالوگ یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران رونمایی شد.
نفرات برگزیده اول تا سوم در بخش کارتون آزاد، مهناز یزدانی از ایران، جوزف پرچال از اسپانیا و کلاوس پیتر از اتریش بودند و در بخش کاریکاتور(چهره) نیز برونو همزاگیچ از برزیل، امین ترابی از ایران و عارف نیازی از ایران، رتبه اول تا سوم شدند.
همچنین در بخش کارتون موضوعی (ایمنی و امنیت)، جایزه بزرگ (8 هزار دلار) به سجاد رافعی از ایران رسید و توشو بورکوویچ از صربستان، شهرام رضایی از ایران، میخاییل زلاتکوفسکی از روسیه به ترتیب نفرات اول تا سوم این بخش شناخته شدند.
نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران در سه بخش کارتون موضوعی با موضوع ایمنی و امنیت، کارتون آزاد و کاریکاتور با موضوع افراد مشهور دنیا اعم از بازیگر، ورزشکار، سیاستمدار و دیگر چهره ها با 498 اثر از هفتم تا 24 آذرماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.
در این دوره از دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران، کاریکاتوریست های ایران و 72 کشور از جمله ترکیه، برزیل، اندونزی، چین، صربستان، کرواسی، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، لهستان، روسیه، اوکراین، آرژانتین، آمریکا و پرو شرکت کردند.
فراهنگ**9338**1055
خبرنگار:صدیقه بهارلو**انتشار: زینب کارگر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...