بازرس ویژه بطحایی برای بررسی اعتراض ها به استخدام معلمان خوزستان


بازرس ویژه بطحایی برای بررسی اعتراض ها به استخدام معلمان خوزستان

اهواز - وزیر آموزش‌وپرورش وعده داد با اعزام یک بازرس، اعتراض‌ها به جذب معلمان جدید در خوزستان را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد بطحایی عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه آموزشی در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در این نشست با حضور فرهنگیان، دانش‌آموزان و مسئولان استان خوزستان حضور دارم.

وی با ادای احترام به خانواده شهدای اندیمشک گفت: اندیمشک شهر شهدای مدافع حرم و شهر یک هزار شهید است.

بطحایی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های کشور است، گفت: ۱۰۵ هزار مدرسه در سراسر کشور در ۷۶۰ منطقه آموزشی داریم که ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های ما مشغول به تحصیل هستند. همچنین یک‌میلیون معلم شاغل و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته فرهنگی داریم. سالانه ۱۳۸ میلیون جلد کتاب درسی منتشر می‌شود و مسائلی که منحصربه‌فرد خود آموزش‌وپرورش است به گستردگی کار ما برمی‌گردد.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: باید ارتقا و تعامل بین اجزا و خانواده آموزش‌وپرورش را تقویت کنیم؛ در آموزش‌وپرورش قریب به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ایران به‌صورت مستقیم مشارکت دارند و اگر این آمار را به‌صورت غیرمستقیم محاسبه کنیم آمار چند برابر می‌شود.

بطحایی با تأکید بر اینکه مسائل را باید با گفتگو حل کرد، گفت: یک سیستم و نظام تعاملی قوی باید داشته باشیم تا بتوانیم حرف‌های خود را در این خانواده بزرگ مطرح کنیم. اثراتی که معلمان در آینده کشور دارند، باعث آینده سازی در ایران می‌شود. رفتار و حتی نگاه معلمان باعث تحت تأثیر قرار دادن آینده دانش‌آموزان می‌شود. برای رسیدن به آنچه که جایگاه ما هست باید با برنامه‌ریزی حرکت کنیم؛ حرکت با برنامه باعث می‌شود تا امروز ما بهتر از دیروز باشد.

وی افزود: خوزستان به گردن همه ایرانیان حق دارد؛ مقاومت این استان در مقابل هجمه‌های دشمن باعث وارد شدن صدماتی هم شد. صبر و تحمل مردم در هشت سال برای خوزستان بوده و دیگر نباید در حوزه‌های مختلف شاهد کمبود باشند.

بطحایی بیان کرد: امسال در عرض یک تا دو ماه قبل از آغاز سال تحصیلی، با همت مسئولان ملی، استانی و شهرستانی، قدم‌های بسیار خوبی در راستای جبران کمبود نیروی انسانی خوزستان برداشته شده است. همچنین این قول را می‌دهم که تمام همت و نیروی خودم را به کار می‌گیرم تا با اختصاص یک ردیف خاص کمبود نیروی این استان را بیشتر جبران کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در کنار اختصاص سهمیه به استان‌ها، یک سهمیه ویژه را به خوزستان اختصاص می‌دهیم، ادامه داد: در این سهمیه ویژه حتماً نیروهای حق‌التدریسی، نهضت سوادآموزی و همان کسانی که خاک گچ‌های کلاس درس را خورده‌اند، باید در اولویت قرار بگیرند. نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی فضای آموزش‌وپرورش، گفتگو کردن با دانش‌آموزان و فرهنگ خانواده‌ها را بهتر از سایر نیروها می‌شناسند؛ بنابراین حتماً نسبت به در اولویت قرار دادن افراد شایسته بین این دو مجموعه در استخدام‌های بعدی اقدام می‌کنیم.

بطحایی گفت: قبل از سفر به این استان، پیامک‌های بسیاری از خوزستانی‌ها دریافت کردم و برخی‌ها اعلام کردند که در این استان در حق برخی نیروها رفاقت بازی شده ولی همین‌جا قول می‌دهم که بازرس ویژه خود را به استان اعزام می‌کنم. البته تا قبل از این هم سه بازرس نیروی ستادی خود را به خوزستان اعزام کرده بودم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد وزارت با یک بانک گفت: برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فرهنگیان علاوه بر اختصاص سهمیه این شهرستان باز هم یک سهمیه ویژه در این زمینه به اندیمشک اختصاص می‌دهیم.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین قول جذب پنج هزار نیرو برای خوزستان را داد که از این بین ۵۰۰ نفر برای شهرستان اندیمشک خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو