330مورد بازرسی برای شناسایی اتباع بیگانه در شهرستان آبیک انجام شد


330مورد بازرسی برای شناسایی اتباع بیگانه در شهرستان آبیک انجام شد

قزوین- رئیس اداره تعاون کارورفاه اجتماعی شهرستان آبیک از 330 مورد بازرسی برای شناسایی اتباع بیگانه از کارگاه ها و واح های تولیدی مشمول قانون کار در شهرستان آبیک خبر داد.

حسین بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان آبیک جز مناطق ممنوعه حضور اتباع برای کار است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی کارفرمایان در به کارگیری اتباع خارجی برابر مقررات با آنان اعمال قانون صورت خواهد گرفت، که دراین راستا بیش از ۳۳۰ مورد بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار محقق شده است که برابربا پیش بینی های شکل گرفته درابتدای سال ۹۶، با افزایش ۵۰ درصدی روبه رو بوده است که این موضوع نشان از اهتمام وتلاش همکاران این اداره در جهت اجرای صحیح قانون در برخورد قانونی با اتباع خارجی حاضر در شهرستان دارد.

وی افزود: برابر با ماده ۱۲۰ قانون کاراتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

بابایی به مجازات های پیش بینی شده در قانون در خصوص کارفرمایان متخلف اشاره کرد وگفت: براساس ماده ۱۸۱ قانون کار کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیراز آنچه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود مراتب را به وزارت کار و امور اجتماعی اعلام نکنند، باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به بند(ج) ماده ی ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیر مجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را بکار می گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند. در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد، که دراین بار ه نیز بیش از ۸۰ نفر از کارفرمایان دراین حوزه به مراجع قضایی جهت اعمال قانون معرفی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر