نماینده مجلس افغانستان: کشورهای اسلامی برای قدس همه اختلافات را کنار بگذارند


نماینده مجلس افغانستان: کشورهای اسلامی برای قدس همه اختلافات را کنار بگذارند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «چمن شاه اعتمادی» نماینده مردم ,ولایت «غزنی» در مجلس نمایندگان افغانستان روز چهارشنبه ز تمام کشورهای اسلامی خواست که مشکلات و مخالفت های داخلی خود را در مسئله بیت المقدس کنار...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «چمن شاه اعتمادی» نماینده مردم ,ولایت «غزنی» در مجلس نمایندگان افغانستان روز چهارشنبه ز تمام کشورهای اسلامی خواست که مشکلات و مخالفت های داخلی خود را در مسئله بیت المقدس کنار گذاشته و از آن به مانند پاره تن مسلمانان دفاع کنند.

نماینده مردم استان «غزنی» در مجلس نمایندگان افغانستان در گفتگو با ایرنا افزود که لازم است کشورهای اسلامی موضوع فلسطین را فراتر از مشکلات میان خود تلقی کنند.

وی گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس و آن کشورهایی که در نزدیکی این رژیم واقع اند و دیگر کشورهای اسلامی در سراسر جهان ، وظیفه اسلامی و انسانی شان ایجاب می کند که تنش های داخلی خود را کنار گذاشته و مسئله فلسطین و قدس را جدی تر از مسائل خرد بین خودشان بدانند و یکپارچه در مقابل عمل آمریکا بایستند و از قدس دفاع کنند.

اعتمادی تأکید کرد که فلسطین پاره تن مسلمانان است و فلسطینی ها بیش از 60 سال است درگیر جنگ و آوارگی هستند و نباید این مردم مظلوم تنها گذاشته شوند.

این عضو مجلس افغانستان توضیح داد که رئیس جمهوری آمریکا در پویش های اجتماعی خود برای انتخابات به رسمیت شناختن بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر فلسطین جزء شعارهای اصلی قرار داده بود و همواره تأکید داشت که اگر در صورت انتخاب شدن این کار را انجام خواهد داد.

اعتمادی تصریح کرد: شاهد بودیم ترامپ هفته گذشته به شعار انتخاباتی خود عمل کرد و بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب قدس به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت کشورش را به این شهر صادر کرد.

به باور او این رسمیت بخشی در زمانی عملی شده است که در اغلب کشورهای عربی و منطقه معضلات متنوعی هست و این کشورها دچار تحولات بنیادی هستند و ترامپ می داند تبعات و پیامدهای این اقدامش بیش از هر زمان دیگری می تواند در این حالت برای آمریکا سود داشته باشد.

اعتمادی در عین حال گفت که اگر دونالد ترامپ به این اقدام خود مانند دیگر اقداماتش نگاه سود جویانه تجاری داشته باشد، باید بداند که از این معامله سود مورد توقع را نخواهد برد زیرا امت اسلامی این اجازه را به او نخواهند داد.

به گفته وی در اغلب کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی طی چند روز گذشته بروز تظاهرات گسترده و گردهمایی ها علیه آمریکا بیانگر نفرت و انزجار آزاد اندیشان حق جو و مسلمان آگاه از این اقدام بوده است.

وی تأکید کرد که اگر آمریکا به فکر این باشد که بار دیگر محصولات و سلاح های نظامی خود را در کشورهای عربی و اسلامی بفروش برساند و جنگ دیگری را با تخلیه این انبارها براه بیندازد بازهم اشتباه می کند زیرا کشورهای اسلامی به یک خود باوری نسبی رسیده و به سیاست دوگانه آمریکا پی برده اند.

وی گفت مجلس افغانستان نیز در قطعنامه ای از تمام کشورهای اسلامی و دولت افغانستان درخواست کرد که هر نوع رابطه خود را با آمریکا قطع کنند و این فقط یک درخواست است ، زیرا مجلس از نگاه قانونی صلاحیت اجرایی ندارد و دولت نیز موضع اعتراض خود را به اقدام آمریکا پیش از مجلس اعلام کرده بود.

اعتمادی مردم افغانستان را مسلمانانی خواند که هیچگاه اسلامی بودن و دین مداری بودن خود را فراموش نخواهند کرد ولی چون این کشور خود دچار جنگ با تروریسم است باید مدبرانه اقدام کند زیرا اگر بدون تعقل کاری صورت گیرد، روند جنگ با تروریسم صدمه خواهد دید.

وی گفت که دولت افغانستان باید این دو موضوع را با هم جمع کند که نه در جنگ با تروریسم صدمه وارد شود و نه از موضع اسلامی و انسانی خود عقب نشینی کند.

به باور این عضو مجلس اقدام ترامپ در ایجاد صلح در افغانستان نیز اثر منفی خواهد داشت و فرصت را برای سربازگیری طالبان و داعش بیشتر از پیش فراهم خواهد کرد.

اعتراضات مردم افغانستان به اقدام ترامپ از روز جمعه گذشته در نقاط مختلف این کشور ادامه دارد و اقشار مختلف به وِیژه دانشجویان و طلاب علوم دینی محوریت این حرکت های را نمایندگی می کنند.

دولت افغانستان ساعتی بعد از اعلام تصمیم ترامپ با صدور بیانیه ای مراتب اعتراض خود را اعلام داشت و این اقدام را تهدید برای روند صلح در جنوب غرب آسیا دانسته است و مجلس سنا و نمایندگان این کشور نیز با صدور قطعنامه هایی جداگانه مراتب اعتراض خود را به اقدام ترامپ بیان داشتند.

/انتهای پیام/

نماینده مجلس افغانستان: کشورهای اسلامی برای قدس همه اختلافات را کنار بگذارند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما