کوکوی مرغ یک وعده غذای سالم


با کوکوی مرغ هم یک وعده غذای سالم و خوشمزه را تجربه می‌کنید و هم می‌توانید با یک غذای شیک و مجلسی جدید مهمان‌هایتان را سورپرایز کنید.

مرغ همیشه در مجالس ایرانی جایگاه خاصی داشته و دارد اما لازم نیست همیشه به یک روش سرو شود. کوکوی مرغ جایگزین خوبی است که هم ظاهر زیبا و هم طعم فوق‌العاده‌ای دارد. کوکوی مرغ در فر تهیه می‌شود و فقط کمی روغن برای تفت دادن سیب زمینی و هویج احتیاج دارد. بقیه مواد با مرغ پخته ریش ریش شده مخلوط می‌شوند و در قالب فر پخته می‌شوند. استفاده از پنیر پیتزا در کوکوی مرغ اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید. اما قطعاً پنیر موزورلا طعم خیلی خوبی به کوکوی شما می‌دهد.

مواد لازم

سینه مرغ پخته شده ۴۵۰ گرم
هویج متوسط ۱ عدد
سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
روغن سرخکردنی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه نگینی یا خلالی ۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۵ عدد
پنیر موزورلا ۱۰۰ گرم (اختیاری)

کوکوی مرغ یک وعده غذای سالم

طرز تهیه:
فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. کف یک قالب فر مستطیلی را هم چرب کنید و کنار بگذارید.

مرغ پخته شده را به صورت تکه‌های کوچک ریش ریش کنید. سیب زمینی و هویج را با رنده درشت رنده کنید. روی سیب زمینی آب سرد بریزید و آن را زیر و رو کنید. سپس آب آن را کامل بگیرید تا نشاسته از سطح آن خارج شود و موقع تفت دادن تکه‌های سیب زمینی به هم نچسبند.

کف تابه‌ای کمی روغن بریزید و بگذارید داغ شود. سپس شعله را کم کنید و سیب زمینی رنده شده را داخل روغن بریزید. یکی دو دقیقه تفت بدهید، سپس هویج را اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. هدف این نیست که سیب زمینی و هویج سرخ شوند بلکه فقط باید کمی از خامی آنها کاسته شود.

سیب زمینی و هویج را خارج کنید و با دستمال حوله‌ای روغن اضافی آنها را بگیرید. سپس آنها را به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید. حال تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و به مواد اضافه کنید.

نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مایه کوکو تهیه شده را داخل قالبی که چرب کردید بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید.

قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فر گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه قرار دهید تا کوکوی مرغ پخته و طلایی رنگ شود. آن را از فر خارج کنید در صورت تمایل پنیر رنده شده را روی آن بریزید و چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پنیر آب و روی آن طلایی رنگ شود. می‌توانید برای این مرحله، شعله روی فر را روشن کنید. کوکوی مرغ را برش بزنید سرو کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کوکو و کتلت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته