'لاکتالیس' شیرخشک‌هایش را جمع می‌کند


'لاکتالیس' شیرخشک‌هایش را جمع می‌کند

تهران-ایرنا- شرکت فرانسوی تولیدکننده شیر خشک لاکتالیس (Lactalis) محصولات این شرکت را از بیم آلودگی به باکتری سالمونلا از مراکز عرضه جمع می کند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، مسئولان بهداشتی فرانسه اعلام کردند که 26 کودک در این کشور از اوایل ماه دسامبر (از هفته دوم آبان) بیمار شده اند.
دستور شرکت سازنده لاکتالیس درباره گرداوری شیر خشک یاد شده از بازارها، صدها محصول شیرخشک مصرفی کودکان را که با مارک های پیکوت، Milumel و Celi به فروش می رسند، در بر می گیرد.
لاکتالیس یکی از بزرگترین تولیدکننده های محصولات لبنی در جهان است و میشل نالت سخنگوی این شرکت از احتمال آلودگی حدود هفت هزار تن محصول خبر داد و گفت: این شرکت در حال حاضر نمی تواند اعلام کند که چه مقدار از این محصول در بازار موجود است، مصرف شده است و یا در انبارها وجود دارد.
لاکتالیس معتقد است که شیوع سالمونلا را می توان در برجی که برای خشک کردن پودر شیر در کارخانه ای در شهر 'Craon' در شمال غربی فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد، ردیابی کرد.
تمام محصولاتی که از اواسط فوریه در برج یاد شده تولید شدند،جمع آوری شده اند و این شرکت اعلام کرد که تدابیر محتاطانه ای را برای آلوده زدایی تمام دستگاه ها در کارخانه خود اتخاذ کرده است.
باکتری سالمونلا می تواند باعث مسمومیت غذایی و علائمی از جمله اسهال، معده درد و تهوع شود.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر