عبور از چراغ زرد راهنمایی و رانندگی جریمه 2 میلیون ریالی دارد


عبور از چراغ زرد راهنمایی و رانندگی جریمه 2 میلیون ریالی دارد

ایلام - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: عبور از چراغ زرد راهنمایی و رانندگی همانند عبور از چراغ قرمز ممنوع و در صورت عبور رانندگان علاوه بر جریمه 2 میلیون ریالی نمره منفی نیز به آنان تعلق می گیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: برخی رانندگان هنگام مواجهه با چراغ زرد راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها بجای کاستن از سرعت و توقف کردن پشت خط ایست و گذرگاه عابر پیاده با فشار دادن پدال گاز برای گذشتن از تقاطع سرعت خود را افزایش می دهند.
وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه ای که با چراغ زرد روبرو می شوند، نباید از خط ایست یا از تراز چراغ راهنمایی و رانندگی عبور کنند.
رئیس پلیس راهور ایلام تاکید کرد: خودروهایی که به خط ایست تقاطع و یا چراغ راهنمای و رانندگی نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست و چراغ نتوانند به آسانی توقف کنند در صورت ورود قبلی موظفند به حرکت خود ادامه داده و با رعایت مقررات دیگر از تقاطع عبور کنند.
سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه تقاطع ها جزء حادثه خیزترین نقاط در داخل شهرها هستند که بیشترین پتانسیل را برای روبرو شدن وسایل نقلیه با هم دارند، افزود: چراغ های راهنمایی و رانندگی با هدف حفظ جان شهروندان و تنظیم عبور و مرور در تقاطع ها نصب شده اند و کاربران ترافیک ، رانندگان و عابران پیاده موظفند برای پیشگیری از حوادث ، بطور دقیق فرامین چراغ ها را رعایت کنند.
وی با اشاره به گله مندی برخی از رانندگان نسبت به افزایش زمان چراغ قرمز در تقاطع ها گفت: زمان چراغ های سبز و قرمز راهنمایی و رانندگی بر مبنای بار ترافیکی معبر و با هدف عبور سریع و ایمن وسایل نقلیه تنظیم شده است.
وی تاکید کرد: اکثر تقاطع های مهم و پرترافیک شهر ایلام دارای چراغ راهنمایی و رانندگی هستند و در صدد آن هستیم با همکاری شهرداری چراغ عابر پیاده که فقط دارای 2 رنگ قرمز و سبز است را برای ایمنی بیشتر این دسته از کاربران در تقاطع ها و مسیر حرکت آنان نصب کنیم.

** سارق اماکن دولتی در دره شهر دستگیرشد

فرمانده انتظامی دره شهر گفت: سارق اماکن دولتی در این شهرستان با هوشیاری ماموران انتظامی دستگیر شد.
سرهنگ مهرداد علی محمدی اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از ساختمان مخابرات روستای 'قلعه تسمه 'موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی زرین دشت قرار گرفت.
وی تاکید کرد: ماموران پاسگاه انتظامی زرین دشت پس از چند روز بررسی اطلاعاتی دقیق ، محل اختفاء اموال دولتی در منزل سارق به هویت 'م-الف'را شناسایی و با اخذ نیابت قضایی از منزل فرد مورد نظر بازرسی و اموال مسروقه را کشف و سارق را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع قضایی شدند، به مسئولان ادارات توصیه کرد: با نصب تجهیزات ایمنی و هشدارهای پلیسی راه هرگونه سوء استفاده سارقان سلب کنند.

** سارق نوجوان در چرداول دستگیر شد

فرمانده انتظامی چرداول از دستگیری یک سارق نوجوان در این شهرستان، خبر داد.
سرهنگ جهانگیر زارعی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و داخل خودرو در سطح شهر سرابله مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران این انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات پلیسی ، سارق را که نوجوانی 15 ساله بود ، شناسائی و دستگیر شد.
سرهنگ زارعی تاکید کرد: در بازجویی های تخصی بعمل آمده متهم تاکنون به چهار فقره سرقت داخل خودرو و منزل با همراهی یکی از دوستان خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان چرداول اضافه کرد: دستگیری نفر دوم نیز در دستور این انتظامی قرار دارد.
این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا گفت: از همه پداران و مادران خواستاریم بر نحوه دوست یابی و رفت و آمدهای فرزندان خود با حساسیت و دقت بیشتری نظارت کنند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی