تمدید کارت کار اتباع افغانستانی در استان مرکزی آغاز شد


 تمدید کارت کار اتباع افغانستانی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،«محمد تقی آبایی هزاوه» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این طرح بر اساس دستور العمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش 12 و...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،«محمد تقی آبایی هزاوه» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این طرح بر اساس دستور العمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش 12 و اتباع عراقی دارای کارت آمایش 11 که در سنین 18 تا 60 سال باشند به مرحله اجرا گذاشته شده و روند تمدید کارت مشمولان تا 30 دی ماه جاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: هزینه تمدید کارت کار (پروانه) در مدت یک سال 2 میلیون و 587 هزار ریال است و باید توسط اتباع خارجی پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: صدور کارت کار برای سایر اتباع خارجی نیز در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.

آبایی هزاوه عنوان کرد: مهلت مقرر شده برای تمدید کارت کار اتباع افغانستانی و عراقی تمدید نمی شود و متقاضیان باید در زمان تعیین شده مدارک لازم را به محل های تعیین شده توسط ادارات شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان ارایه و کارت کار دریافت کنند.

آبایی تصریح کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون کارت کار (پروانه) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار ذکر شده را به کار گیرند، جرم محسوب می شود و به مجازات حبس از 91 روز تا 180روز محکوم می شوند.

ایرنا نوشت:‌ بیش از 23 هزار اتباع خارجه در استان مرکزی در شهرهای ساوه، دلیجان و اراک ساکن هستند.

/انتهای پیام/

 تمدید کارت کار اتباع افغانستانی در استان مرکزی آغاز شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان