دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است


خبرگزاری شبستان: کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه تمدن سازی نبوی و تشکیل حکومت ایشان در زمان امام زمان(عج) به اوج و قله نهایی خود می رسد، گفت: بنابر حدیثی از پیامبر(ص) حضرت مهدی(عج) شبیه ترین خلق به ایشان اند.

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان : ۱۳۹۶/۹/۱۵ - ۱۰:۱۷ شناسه خبر : ۶۷۴۱۷۸
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با شبستان:
دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است
خبرگزاری شبستان: کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه تمدن سازی نبوی و تشکیل حکومت ایشان در زمان امام زمان(عج) به اوج و قله نهایی خود می رسد، گفت: بنابر حدیثی از پیامبر(ص) حضرت مهدی(عج) شبیه ترین خلق به ایشان اند.
دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی جلیلی فرد، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت 17 ربیع الاول، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) انجام شد، با اشاره به تلاش های پیامبر(ص) برای تمدن سازی و رفع جهالت در میان مردم، اظهار کرد: پیامبران تمدن ساز و فرهنگ ساز هستند؛ حتی آنها در اثر ارتباط با ملل و اقوام دیگر، تعالیم مدنی آنها و فنون شان را گرفتند ولی به آنها صبغه ای الهی بخشیدند، مسیر تمدنی آنها الهی و توحیدی و دارای ماهیت خدایی است ، پیامبر(ص) در طی 23 سال تلاش خستگی ناپذیر در راه اسلام(ص) شالوده ی فرهنگ و تمدن اسلامی را بنا نهادند.

وی اضافه کرد: هجرت رسول الله(ص) به مدینه، نقطه عطفی در تاریخ اسلام شد و ایشان در مدینه موفّق به تشکیل حکومت و ایجاد امتی واحد گردیدند، این واقعه عظیم برای همیشه جاویدان ماند و از زمان خود پیامبر (ص) مبدأ تاریخ شد.

امام زمان(عج) احیاگر تمدن اسلامی

جلیلی فرد با اشاره به راهبردهای امام زمان(عج) که در زمان ظهور همانند پیامبر(ص) به احیای تمدن اسلامی و رفع جهالت می پردازند، تصریح کرد: در نصوص مختلف مرتبط با آموزه های مهدویت آمده است که پیامبر(ص) می فرمایند: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْمًا وَجَوْرًا؛ پر کند زمین را از عدل و داد چنان که از جور و ستم پر شد[ه باشد]» به این معنا که پیش از ظهور امام زمان(عج) دنیا مملو از ظلم و جور در گونه های مختلف خود اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... خواهد شد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: شرایط آخرالزمان مانند شرایط شبه جزیره عربستان در زمان بعثت پیامبر(ص) است که براساس روایات، امام زمان (عج) با برنامه های مختلف فرهنگی و اقتصادی به اصلاح امور و شرایط می پردازند و مشکلات را مرتفع می کنند که یکی از این راهبردها تقسیم عادلانه بیت المال میان مردم است.

وی با بیان اینکه با اقدامات امام زمان(عج)، مردم از لحاظ روحی و معنوی به یک غنای دنیایی می رسند، ابراز کرد: براساس روایات امام عصر(عج) دست خود را بر سر امت می کشند و عقل آنها کامل می شود که این کنایه از آن است، با ارشادات و راهنمایی های ایشان، مردم به گونه ای تربیت می شوند که جهالت از میان برداشته می شود و مردم به مسیر صحیح هدایت می شوند و این مانند راهبرد و اقدامات پیامبر(ص) در ابتدای ظهور اسلام است.

حکومت مهدوی، ثمره تمدن سازی نبوی

جلیلی فرد با اشاره به تحقق تمدن سازی نبوی در سایه تشکیل حکومت امام زمان(عج)، بیان کرد: مدت زندگی پیامبر(ص) این امکان و اجازه را نمی داد تا ایشان تمامی مسائل و ابعاد مختلف تمدن سازی را به منحصه ظهور درآورند لذا ایشان بعد از خود دو امانت براساس حدیث ثقلین: «اِنی تارِکٌ فیکُمُ الثَقَلَین،کِتابَ اللهِ و عِترَتی (اهلِ بَیتی) وَ اِنَّهما لَن یَفتَرِقا حَتّی یَرِدا علَیَّ الحَوض؛ همانا من بین شما دو چیز گرانبها از خود برجای میگذارم،کتاب خدا و اهل بیت خود را و همانا این دو هرگز از هم جدا نمی گردند تا در کنار حوض (چشمه کوثر) بر من وارد شوند ،» به یادگار گذاشتند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: اهل بیت(ع) راه پیامبر(ص) را ادامه دادند تا اینکه جلوه و ظهور اصلی تلاش های حضرت(عج)، در زمان امام زمان (عج) نمایان خواهد شد.

وی با اشاره راهبردهای امام عصر(عج) برای تمدن سازی اعلام کرد: امام عصر(عج) روح تمدن دینی را در کالبد تمدن های کنونی خواهند دمید و روند تکاملی تمدن ها را شتاب خواهند بخشید، آن حضرت(عج)، با استفاده از تمامی ابزار زندگی مدرن و پیشرفته و با به کارگیری سالم سلاح ها و فناوری های موجود در جهان، چهره زندگی انسان ها را دگرگون خواهد ساخت.

امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به حضرت رسول (ص) است

جلیلی فرد در پاسخ به این سوال که امام زمان(عج) با جدشان پیامبر(ص) دارای چه شباهت های ظاهری و رفتاری هستند، خاطرنشان کرد: روایتی از پیامبر اکرم(ص) به این مضمون نقل شده که فرمودند: «مهدی از فرزندان من است اسم او اسم من، کنیه اش کنیه من، و از نظر خلق (آفرینش) و خلق (اخلاق) شبیه ترین مردم به من است. »؛ از این روایت استفاده می شود که حضرت مهدی (عج) شبیه ترین مردم از جهت قیافه و شکل ظاهری، اخلاق و کردار و رفتار به حضرت محمد (ص) است.

پایان پیام/376
دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است
دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است  دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است  دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است  دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است  دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است  دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است  دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است  دولت کریمه مهدوی؛ ثمره تمدن سازی نبوی/امام زمان(عج) شبیه ترین افراد به پیامبر خاتم(ص) است
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
حجت الاسلام جلیلی فرد
|
تمدن سازی اسلامی
|
حکومت مهدوی
|
ظهور امام زمان(عج)
|
میلاد پیامبر(ص)
|
مرکز تخصصی مهدویت
|

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...