ترویج «همخوابگی یک شبه» در یک سایت ایرانی+ فیلم


ترویج «همخوابگی یک شبه» در یک سایت ایرانی+ فیلم

در حالی که همه کشور در بعد فرهنگی به دنبال ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی هستند، سایت آپارات در اقدامی عجیب در یکی از برنامه‌های خود به ترویج برقراری روابط نامشروع در بین مردم اقدام کرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق – در دنیای مجازی امروز که شبکه‌های اجتماعی همچون کشوری مستقل عمل می‌کنند، دسته‌ای از کاربران متناسب با فعالیت خود نیاز به امکاناتی خاصتر پیدا کردند. «آپارات» با استفاده از فرصت فیلتر بودن یوتیوب و برخی امتیازات از نهادهای حاکمیتی، به عنوان بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین سایت اشتراک ویدیو در ایران، این امکان را برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌ها فراهم کرد تا بتوانند کانال‌های تایید شده برای اشتراک ویدئو ایجاد کنند.

«آپارات» در جدیدترین برنامه‌ خود به نام «تی وی گرام» به سراغ چهره‌های درجه دوم و چندم هنری و همچنین چهره‌های نه چندان سرشناس عرصه سینما و تلویزیون رفته است و با آنها پیرامون موضوعات مختلف روز جامعه و یا موضوعاتی که عموما به آنها "زرد" گفته می‌شود، گفتگو می‌کند؛ گفتگویی که در بعضی موارد به مرز مشمئزکننده رسیده که حتی با پخش چند قسمت اول آن در جذب مخاطب ناموفق مانده است. این برنامه در لابلای گفتگوی خود چند آیتم اضافه کرده که شامل «فیلم‌گرام»، «گزارشگرام» و «فان‌ترین و داغ‌ترین» است که در انتهای آن با این جمله که «درد و دلاتونُ با ما در میون بذارید» به دنبال همراه کردن مخاطب خود است که به نظر می‌رسد در این راه هم شکست خورده است.

اما مساله اصلی از جایی شروع می‌شود که در این برنامه که در یک سایت ایرانی و برای مخاطبان ایرانی و با کسب مجوز از وزارت ارشاد در حال تولید و انتشار محتواست، مستقیم به سراغ عادی سازی روابط جنسی نامشروع رفته است! اقدامی که نمونه آن را در هیچ یک از برنامه‌های دیگر [دست کم به این صراحت] ندیده‌ایم.

در جدیدترین برنامه «تی وی گرام» در بخش «گزارشگرام» به سراغ موضوع «همراه یا Partner» " و همچنین «وان نایت استندOne night stand » (همباشی یک شبه) و عادی سازی این روابط در بین مردم می‌رود و گزارشگر آن در گفتگو با جوانان و خانواده‌های ایرانی به صراحت توضیح می‌دهد که منظورش این است که "تصمیمی است که آدمها با یکدیگر می‌گیرند و به بیرون می‌روند و یک پارتنر پیدا می‌کنند و یک شب را با هم می‌گذرانند و ..." آیا چیز خوبی است؟ و اغلب افراد آن را تایید می کنند و از تجربه کردن آن می‌گویند.

سایت «آپارات» و به دنیال آن برنامه «تی ‌وی گرام» در سایه چشم پوشی مسئولان وزارت ارشاد، پای خود را از تمام مرزهای اخلاقی و شرعی و قانونی فراتر نهاده و خطوط قرمز را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد؛ این وبسایت حالا از گفتگو با چهره‌ها و سلبریتی‌های سینما و مدلینگ و مطرح کردن آنان به عنوان الگوی جوان امروز ایرانی، حالا به سمت سبک زندگی جوانان ایرانی حرکت کرده است و مفاهیمی چون ازدواج سفید، همباشی یک شبه، روابط آزاد و نامشروع جنسی و تهی کردن ذهن جوانان از تعهد و ... را در دستور کار قرار داده است.

لازم به یادآوری است که آپارات چندی پیش هم ویدئویی در حمایت از سازمان تروریستی منافقین را برای ساعاتی بر روی سایت خود قرار داده بود که بعد از اعتراضات بسیار، آن را حذف کرد.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا ناظری بر پخش برنامه‌های این سایت وجود ندارد؟ نهادهای نظارتی و مسئولین فرهنگی کشور چه زمانی قصد دارند تا در مقابل این هجمه فرهنگی که اینبار نه از سوی دشمن خارجی، که از برخی جریانات مشکوک داخلی دنبال می‌شود و مستقیما سبک زندگی و نسل جوان را هدف قرار داده است، اقدام و تصمیمی قاطع اتخاذ کنند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری