مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت


مخمر آبجو چیست ؟ مخمر آبجو یک عنصر مورد استفاده در تولید نان و آبجو است که از ساکارومایسس سرویزیه یک نوع قارچ تک سلولی ساخته شده است . مخمر آبجو طعم تلخی دارد و منبع غنی از کروم است که به شما کمک می کند سطح قند خون طبیعی خود را حفظ کنید . […]

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

مخمر آبجو چیست ؟

مخمر آبجو یک عنصر مورد استفاده در تولید نان و آبجو است که از ساکارومایسس سرویزیه یک نوع قارچ تک سلولی ساخته شده است . مخمر آبجو طعم تلخی دارد و منبع غنی از کروم است که به شما کمک می کند سطح قند خون طبیعی خود را حفظ کنید . همچنین یک منبع غنی از ویتامین ب ( B vitamins ) بوده و به عنوان مکمل غذایی و چاقی صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

مخمر آبجو پروبیوتیک محسوب شده و برای هضم غذا بسیار مفید می باشد . وجود مقادیر بالای پروتئین ( 45 تا 60 درصد ) در مخمر آبجو برای ساخت و ساز و بازسازی بدن بسیار حیاتی می باشد .

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

ترکیبات مخمر آبجو

مخمر آبجو حاوی تمامی ویتامین های گروه ب ( B vitamins ) از جمله : تیامین ( B-1 ) ، ریبوفلاوین ( B-2 ) ، نیاسین ( B-3 ) ، پانتوتنیک اسید ( B-5 ) ، پیروکسیدین ( B-6 ) ، فولیک اسید ( B-9 ) و بیوتین ( B-7 ) می باشد . البته ویتامین B12 در مخمر آبجو موجود نیست مگر اینکه مارک قرصی که خریداری می کنید ، به این ویتامین نیز غنی سازی شده باشد .

همانطور که در پاراگراف اول نیز اشاره شد ، کروم موجود در مخمر آبجو یکی از غنی ترین منابع غذایی محسوب می شود . همچنین به ازای یک اونس مخمر آبجو 1.1 گرم فیبر غذایی وجود دارد . آنتی اکسیدان موجود در مخمر از طریق بتاگلوکان به بدن می رسد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است . مخمر آبجو حاوی 16 نوع اسیدآمینه ضروری و 14 نوع مواد معدنی می باشد که مهم ترین آنها عبارتند از : روی ، آهن ، مس ، منیزیوم ، کروم ، پتاسیم ، منگنز ، فسفروسلنیوم و . . . می باشند .

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

مخمر آبجو چه کاری انجام می دهد ؟

مخمر آبجو حاوی موجودات کوچکی به نام میکروفلورا بوده که به حفظ عملکرد مناسب دستگاه گوارش کمک می کند . کار اصلی مخمر آبجو افزایش سطح انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن است چرا که متشکل از کروم ، پروتئین ، سلنیوم ، پتاسیم ، آهن ، زینک و مگنزیوم می باشد .

فواید مخمر آبجو چیست ؟

خصوصیات پروبیوتیک آن ممکن است یک راه موثر برای جلوگیری از اسهال باشد ؛ همچنین این مورد برای درمان اختلالات دیگر دستگاه گوارش نظیر سندرم روده تحریک پذیر ، عدم تحمل لاکتوز و اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها مورد استفاده قرار گرفته است . در زیر خواص کلی مخمر آبجو را با هم بررسی می کنیم :

حفظ سلامت پوست ، مو ، چشم و دهان خاصیت ضد سرطانی جلوگیری از امراض قلبی و عروقی حفاظت از سلول های کبدی کنترل سطح قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با بهبود تحمل گلوکز کاهش چربی و افزایش توده های عضلانی ( در صورتی که با رژیم غذایی و ورزش همراه باشد ) کاهش میزان کلسترول و تری گلیسریدهای خون افزایش سطح انرژی در بدن ( افزایش اشتها ) رفع خستگی کمک به ترمیم بافت های آسیب دیده تقویت سیستم ایمنی و عصبی رفع یبوست خوابی راحت تر با افزایش ترشح هورمون سروتونین در مغز کاهش کلسترول های بد و افزایش سطح کلسترول خوب پیشگیری و درمان بیماری هایی نظیر سرماخوردگی ، استرس ، خستگی مزمن ، اسهال ، گلودرد ، سرفه و . . .

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

عوارض مخمر آبجو | موارد منع مصرف مخمر آبجو

قبل از مصرف هر مکملی نظیر مخمر آبجو با پزشک خود مشورت کنید . برای استفاده از مخمر تغذیه ای نیاز به دستور مصرف خاصی نیست ؛ پودر مخمر آبجو را می توان به تنهایی و یا با مواد غذایی و نوشیدنی میل کرد . پزشک شما ممکن است در ابتدا به شما توصیه کند که مقدار کمی از آن را مصرف کنید تا عوارض احتمالی مشخص شوند . اگر چه مخمر آبجو می تواند با انواع داروها ارتباط برقرار کند اما در صورتی که از داروهای دیگری نظیر داروهای زیر استفاده می کنید ، قبل از شروع مصرف با پزشک خود مشورت کنید :

بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز ( monoamine oxidase inhibitors ) : شامل ترانیل سیپرومین ، سلژیلین و ایزوکاربوکسازید می باشد . این نوع دارو برای درمان افسردگی استفاده می شود . مقدار زیاد تیامین موجود در مخمر آبجو می تواند به بحران پرفشاری خون تبدیل شود و باعث افزایش فوری و خطرناک فشار خون می شود که ممکن است منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود .

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

مپیریدین ( meperidine ) : این یک داروی ضد درد است و در صورتی که با مخمر آبجو مصرف شود ممکن است فشار خون بالا رخ دهد .

داروهای ضد دیابت ( diabetes medications ) : مخمر آبجو ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد و مصرف آن در ترکیب با داروهای دیابت می تواند شما را در معرض خطر قند خون پایین تر از حد مطلوب ( هیپوگلیسمی ) قرار دهد .

اگر در دوران حاملگی یا شیردهی به سر می برید ، قبل از مصرف مخمر آبجو با پزشک خود مشورت کنید . همچنین اگر کاتتر سیاهرگ مرکزی ( Central Venuse Catheter ) یا هر یک از موارد زیر را دارید ، باید جوانب احتیاط را رعایت کنید ( موارد منع مصرف مخمر آبجو ):

دیابت بیماری کرون ( یک نوع بیماری التهابی روده ) عفونت مکرر مخمر آلرژی های مخمر سیستم ایمنی ضعیف

تهیه لیستی از داروهایی که مصرف کرده اید و هر شرایطی که داشته اید ، می تواند مفید باشد تا پزشک شما تعیین کند ؛ مخمر آبجو برای سلامتی شما مناسب است یا خیر .

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

بهترین مارک مخمر آبجو در داروخانه ها

هنگامی که برای خرید قرص مخمر آبجو به داروخانه مراجعه می کنید ، دقت کنید مخمر حاوی ویتامین B12 اضافی را برگزینید ؛ چراکه این ویتامین به طور طبیعی در مخمر یافت نمی شود و برخی مارک ها مخمر تغذیه ای را با این ویتامین غنی می کنند . مسئله دیگری که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند ، این است که قرص مخمر آبجو مزه تلخی دارد و برخی از قرص های مخمر تلخ زدایی شده اند . در این صورت آیا از ارزش غذایی مخمر کاسته می شود ؟

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

لازم به ذکر است مرحله تلخ زدایی بر ارزش غذایی مخمر های آبجو تاثیر نمی گذارند ؛ پس اگر طعم و مزه تلخ قرص مخمر آبجو را دوست ندارید از قرص های تلخ زدایی شده و یا پودر مخمر آبجو استفاده کنید .

تاریخچه و حقایقی جالب درباره مخمر آبجو

علاوه بر مزایای بسیاری که برای سلامتی دارد ، قرن های متوالی برای تهیه نان ، آبجو ، شراب و موارد دیگری استفاده می شده است . هنگامی که آبجو در حال درست شدن است ، مخمر به وسیله قندها تجزیه می شود تا الکل و کربن دی اکسید تولید کند .

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

جالب است بدانید مخمر آبجو با انواع مخمر همانند مخمر تغذیه ای فرق می کند ؛ به این دلیل که مخمر تغذیه ای معمولاً بر روی نیشکر یا چغندر قند رشد می کند ، در حالی که مخمر آبجو از مالت جو به دست می آید . همچنین امروزه استفاده از مخمر آبجو تکامل یافته و یک درمان طبیعی و برای طیف وسیعی از مشکلات سلامت به کار میرود .

مخمر آبجو افزایش اشتها ، انرژی ، رفع خستگی و حفظ سلامت

سخن آخر

تهیه مخمر آبجو آسان بوده و به طور گسترده ای در دسترس است و از فواید بسیار آن ، باعث حفاظت از سلامت مغز شما تا خنثی کردن میگرن می گردد ؛ علاوه بر این ها باعث اضافه شدن دوز فیبر ، سلنیوم ، پروتئین و ویتامین های B می شود که باعث پیشگیری از کمبود و حفظ سلامت شما کمک شایانی می کند . اگر چه ممکن است با برخی داروها شرایط سازگاری نداشته باشد اما استفاده از مخمر آبجو برای تشکیل یک رژیم سالم و متعادل ، می تواند برای بسیاری مفید باشد .

مخمر آبجو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...