استاندار کرمان: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی سبب کاهش خسارات بود/ امام جمعه موقت کرمان: «اسکان» مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان است


استاندار کرمان: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی سبب کاهش خسارات بود/ امام جمعه موقت کرمان: «اسکان» مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان است

استاندار کرمان با اشاره به بازسازی و مقاوم‌سازی 3 هزار و 500 خانه روستایی در دهه گذشته در بخش کوهساران راور گفت: این بازسازی در گذشته سبب شد که امروز هیچ تلفات جانی در زلزله 6.1 ریشتری نداشته باشیم.

علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در تکیه ابوالفضل روستای گورک اظهار داشت: استان کرمان به دلیل اینکه روی گسل زلزله قرار دارد همواره مورد تهدید بلایای طبیعی است.


به گزارش نامه نیوز،
وی با اشاره به اینکه صبح امروز پس از وقوع زلزله در ساعت 6 و 2 دقیقه ستاد مدیریت بحران در ساعت 6 و 30 دقیقه در استانداری کرمان تشکیل شد گفت: خدا را شاکریم که این زلزله شدید هیچ تلفات جانی نداشت.

استاندار کرمان با بیان اینکه وزیر کشور در ساعات اولیه با تماس تلفنی آخرین وضعیت زلزله را جویا شد افزود: معاون اول رئیس‌جمهور نیز که در سفر روسیه بود که با تماس تلفنی وضعیت زلزله کرمان را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه بازدید میدانی از منطقه زلزله‌زده در روستاهای بخش کوهساران شهرستان راور انجام شد، خاطر‌نشان کرد: در حال جمع‌بندی میزان خسارات وارده به مردم هستیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه پس لرزه‌های زیادی بعد از زلزله اصلی در منطقه به وقوع پیوسته است افزود: این پس لرزه‌ها طبیعی بوده و بنا به نظر کارشناسان جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به بازسازی و مقاوم‌سازی سه هزار و 500 خانه روستایی در دهه گذشته در بخش کوهساران راور گفت: این بازسازی در گذشته باعث شد که امروز هیچ تلفات جانی در زلزله 6.1 ریشتری نداشته باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه 14 اکیپ هلال احمر از لحظات اولیه زلزله در منطقه حضور پیدا کردند تصریح کرد: امشب نیز اردوگاه اسکان موقت مردم در منطقه راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان امشب در استانداری کرمان برگزار می‌شود اظهار داشت: این جلسه به منظور جمع‌بندی نهایی میزان خسارات به مناطق زلزله‌زده برای ارسال به ستاد مدیریت بحران کشور برگزار می‌شود.


امام جمعه موقت کرمان: «اسکان» مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان است

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به زلزله صبح امروز در شهرستان راور گفت: به علت سردی هوا، اسکان مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان است.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تبریک آغاز هفته وحدت و با اشاره به اهمیت وحدت در آیات و روایات اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هرچیز نیازمند وحدت است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس گفت: نمایندگان باید به تصویب قوانینی که به رشد و توسعه جامعه کمک می‌کند و جامعه به آن نیاز دارد اهتمام بیشتری داشته داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به وقوع زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز در منطقه هجدک شهرستان راور تصریح کرد: خوشبختانه این زلزله خسارت جانی نداشته و بیشتر خسارت متوجه ساختمان‌ها و خانه‌های قدیمی بوده است.

وی با اشاره به تعداد مصدومان زلزله صبح امروز گفت: به علت سردی هوا، اسکان مهمترین نیاز زلزله‌زدگان است.

حجت‌الاسلام عربپور با اشاره به اهمیت تعامل با مردم عنوان کرد: یکی از اقشار مهمی که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد جوانان هستند.

وی جوانی را دوران طلایی و ارزشمند برشمرد و افزود: جوانان نیروی کارآمد، ارزشمند و سرمایه نظام و مملکت به حساب آمده و تواندی این قشر توانمندی جامعه است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه اولین گروهی که در صدر اسلام به پیامبر گرویدند جوانان و نوجوانان بودند خاطرنشان کرد: پیامبر با تشکیل حکومت اسلامی به جوان بها داده و به آنان مناسب مهم حکومتی داد.

وی با اشاره به اهمیت بالابردن سطح علمی جوانان در نخبه‌پروری گفت: توجه به مهارت‌های زندگی، شغلی و کاری جوانان بسیار با اهمیت است.

حجت‌الاسلام عربپور با تاکید بر اینکه باید براساس شناخت روحیه جوانان با آنها برخورد کنیم گفت: کمک به ازدواج جوانان و برطرف کردن موانع آن از اولویت‌های امروز جامعه باید باشد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر