پرقدرت ترین کامیون ولوو در ایران (+مشخصات)


نوشته پرقدرت ترین کامیون ولوو در ایران (+مشخصات) اولین بار در تالاب پدیدار شد. پرقدرت ترین کامیون ولوو در ایران   این کامیون پر قدرت برنده برترین کامیون سال 2014 در دنیا میباشد . به گزارش تالاب هم زمان با دومین روز از دومین نمایشگاه ماشین تهران از پرقدرت ترین کامیون ایران رونمایی شد.   کامیون FH16 , به گزارش تالاب مدیر فروش و بازاریابی...

پرقدرت ترین کامیون ولوو در ایران (+مشخصات)

پرقدرت ترین کامیون ولوو در ایران

این کامیون پر قدرت برنده برترین کامیون سال 2014 در دنیا میباشد . به گزارش تالاب هم زمان با دومین روز از دومین نمایشگاه ماشین تهران از پرقدرت ترین کامیون ایران رونمایی شد.

کامیون FH16 , به گزارش تالاب مدیر فروش و بازاریابی سایپادیزل در حاشیه رونمایی کامیون FH16 ولوو گفت: باتوجه به نیاز بازار خودرو های فوق سنگین، ولوو FH16 به سبد تولیدات گروه سایپا افزون شد و تا اوایل سال آینده متناسب با نیاز بازار ساخت و ارائه خواهد شد.

پرقدرت ترین کامیون ولوو در ایران (+مشخصات)

تصویر کامیون FH16

احمد حیدری با بیان مطلب فوق اظهار کرد: کمپانی سایپادیزل به غرض ساماندهی خلاء موجود در حوزه حمل و نقل فوق سنگین کشور و نیاز فعالان اینبخش به تولیدات بوژی کش، برنامه ساخت و ارائه کامیون ولوو FH16 را در دستور کار ساخت خود قرار داده هست.

وی تصریح کرد: این محصول پرقدرت، به رغم این که در زمره تولیدات آفرود به تعداد می‌آید، به علت تجهیز به کلیه آپشن های رفاهی و امکان ارائه به صورت اتاق سقف کوتاه و سقف بلند، برای طی مسافت های طولانی و ترانزیت به دو صورت «off road» و «on road» جهت حمل سازه ها و محموله های عظیم الجثه نیز مناسب هست.

حیدری مزیت های دیگر این ماشین فوق سنگین را مجهز بودن به موتور 6 سیلندر با قدرت 750 اسب بخار دانست که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 هست و عنوان قویترین کامیون کشنده ایران را در اختیار خود دارد.

به گزارش تالاب مدیر فروش و بازاریابی سایپادیزل افزود: این محصول، مجهز به قویترین گیربکس اتوماتیک I-Shift در تولیدات کشنده، با تحمل گشتاور 3500 نیوتن متر هست که دارای هر دو حالت عوض کردن دنده به صورت دستی و عوض کردن دنده به صورت هوشمند هست.

حیدری خاطر نشان کرد: گیربکس ولوو FH16 به دو دنده کرال سنگین «CRAWL» و فوق سنگین «ULTRA CRAWL» تجهیز شده که این طراحی به واسطه آسانی عبور از جاده های آفرود هست که توانا به حمل بیش از 200 تُن بار در شرایط آفرود «Off Road» میباشد.

وی سیستم قدرت و انتقال قدرت این محصول را کم امثال دانست و بیان کرد: کامیون فوق سنگین ولوو FH16 مناسب برای شرایط جوی 40- تا 65+ درجه سانتیگراد طراحی شده هست که دراین محدوده، محصول از بهره وری بهینه برخوردار هست و همینطور، در محدوده های پایین تر و بالاتر دمایی نیز، این کامیون دارای عملکرد مناسب و مورد انتظار هست.

حیدری گفت: محورهای عقب کامیون ولوو FH16 دارای سیستم کاهنده دوبل هست و افزون بر ترتیب محوری فعلی 4*6 ، در ترتیب های محوری دیگر هم چون« 4*8»، « 6*6» ، «6*10»، «6*8» نیز قابل ارائه هست.

مدیر فروش و بازاریابی کمپانی سایپادیزل دوران ساخت و ارائه این محصول فوق سنگین را اوایل سال آینده عنوان کرد و پیشبینی کرد با دقت به مزیت های عملکردی این محصول و پیشینه درخشان ولوو در ایران و نیاز بازار، از کامیون فوق سنگین ولوو FH16 استقبال خوبی خواهد شد.

گفتنی هست در حال آماده تولیدات گروه ولوو توسط 90 نمایندگی مجاز سایپادیزل در سراسر کشور به فروش میرسد و خدمات این تولیدات در 55 نمایندگی خدمات پس از فروش کمپانی خدمات فنی رنا در سراسر کشور به ارباب رجوع ارائه می‌شود.

کشنده اخیر شگفت انگیز volvo FH16 یک کامیون برای مسافت های طولانی با قدرت بالاتر و اسانی، ایمنی، قابلیت رانندگی و دوام بیشتر نسبت به همه ی کامیون هایی هست که تا حالا جاده ها بخود دیده اند. موتور اخیر D16E/D16C، با گشتاور و توان بی امثال، FH16 رابه استاد بخش حمل ونقل سنگین بدل ساخته هست.

پرقدرت ترین کامیون ولوو در ایران (+مشخصات)

کامیون FH16

* موتور دیزلی 16.1 لیتری
* 540، 580 یا 660 اسب بخار
* 550 یا 610 اسب بخار
* با گشتاور به ترتیب 2500، 2600، 2800 یا 3100 نیوتن متر
* اتاق ثابت یا کشنده
* 3 کابین متمایز، انواع گوناگون کابین

وزن کل:
تا 100 تن

کابین دارای جای خواب
کابین دارای جای خواب، محل اسانی برای اقامت شبانه یک یا دو نفر هست و فضای زیادی برای نگه‌داری وسایل دارد.

اقامت شبانه:
* تختخواب های سفری آسان برای دو نفر، یک تختخواب سفری پایین «16×200×70 سانتی متر» و یک تختخواب سفری بالا «8×190×60 سانتی متر»
* تختخواب بالا در یک نوع آسان «8×190×70 سانتی متر» نیز موجود هست

اتاق کار/آلبوم اتاقک ناهارخوری:
* کابین های Globetrotter را میتوان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه بهرهگیری شود، فضای اتاق کار را می‌توان به اسانی به صورت تاشو جمع کرد

Globetrotter XL
کابین Globetrotter XL با ارتفاع چندان و فضای بیشتر، آسایش بیشتری را فراهم می سازد. جای چندان برای نگه داری وسایل، به علاوه وجود فضای بیشتر در بالای سر، حرکت در کابین را آسان میکند و دو نفر به اسانی می‌توانند در آن بخوابند.

محل نگه‌داری وسایل:
* سه محفظه بزرگ نگه داری لوازم و چهار جای رادیو در بالای شیشه جلو که یکی از انها برای تاخوگراف درنظر گرفته شده هست
* کمد بزرگ با محفظه های بازشونده به جلو و جا برای یخچال یا اجاق مایکروویو روی دیواره عقب
* سه محفظه بزرگ نگه‌داری لوازم زیر تختخواب سفری که دو محفظه بیرونی آن ها از بیرون قابل دسترسی هست

آلبوم اداری:
* کابین های Globetrotter XL را میتوان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه بهرهگیری شود، فضای اتاق کار را میتوان به اسانی به صورت تاشو جمع کرد

تعلیق بادی
سیستم Volvo ECS «تعلیق دارای نظارت الکترونیکی» آسایش بی امثال ای برای شما فراهم ساخته و از محموله شما پشتیبانی میکند. این سیستم، بطور خودکار خودرا تنظیم میکند تا کامیون دریک ارتفاع ثابت باقی بماند و بارهایی راکه بطور یکنواخت منتشر نشده اند، جبران کند.

بازرسی دستی ارتفاع، تنظیم ارتفاع سکوی بار را برای تناسب با ارتفاع سکوی تخلیه و بارگیری، آسان تر میکند. حتی میتوان این سیستم را برای سکوهای بارگیری با ارتفاع های گوناگون برنامه ریزی کرد.

ECS در دو نوع موجود هست: تعلیق بادی همه ی جانبه برای همه ی چرخ های کامیون و تعلیق بادی فقط-عقب برای سیستم تعلیق عقب.

فنرهای تخت «فنرهای شمشی»
فنرهای تخت نوع پارابولیک یا نوع شایع را می‌توان روی Volvo FH16 نصب کرد. فنرهای تخت شایع بعضی اوقات برای دستیابی به ثبات مناسب و هنگامیکه وزن چندان اکسل مورد انتظار هست، در کامیون های مخصوص ساخت و ساز بکار میروند. از فنرهای تخت پارابولیک غالباً در تعلیق های اکسل جلو بهرهگیری میشود و می‌توان آن ها رابا تعلیق عقب بادی، پارابولیک یا شایع ترکیب کرد.

موتور
Volvo D16

* موتور D16E؛ 540، 580 یا 660 اسب بخار
* موتور D16C، 550 یا 610 اسب بخار
* با SCR «دودگیر انتخابی»، موتور با معیار های Euro 4 مطابقت پیدا میکند
* ترمز موتور Volvo+ بعنوان انتخاب قابل انتخاب
* با گشتاور به ترتیب 2600، 2800 یا 3100 نیوتن متر
* 90% گشتاور در عرض 2 ثانیه موجود هست
* تهویه کارتر بسته انتخابی

ترسیم دوباره نقشه
D16E/D16C، یک موتور دیزلی ردیفی نوع تزریق مستقیم 16 لیتری با شش سیلندر هست. این موتور دارای یک سرسیلندر تکی، سرو بادامک بالاسری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و ان‍‍ژکتورهای واحد دارای کنترل الکترونیکی هست. مکانیسم دوران بندی در عقب موتور قرار گرفته هست. همان طور که در Volvo شایع هست، D16E/D16C، توربوشارژ شده و دارای خنک کننده میانی هست. نسبت تراکم D16E، 17.3:1 هست. نسبت تراکم D16C، 18:01 هست.

منبع: سایت ولوو

برچسب‌ها: خودرو, ولوو, کامیون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !