انتقاد شدید حجت الاسلام علوی تهرانی از سبابی در برخی مجالس + صوت


انتقاد شدید حجت الاسلام علوی تهرانی از سبابی در برخی مجالس + صوت

شفقنا – وقتی مسئله نه صرفاً از عینک تعصبات مذهبی که با نگاهی کلان‎تر و در جایگاه معرفی صحیح تشیع مورد توجه قرار گیرد، همه چیز به کلی عوض خواهد شد. کافی است شیعیان خود را در منظومه عالم اسلام ببینند و رسالت بسط و توسعه محبت اهل‎بیت علیهم السلام در میان مسلمانان را بر […]

انتقاد شدید حجت الاسلام علوی تهرانی از سبابی در برخی مجالس + صوتحجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی

شفقنا – وقتی مسئله نه صرفاً از عینک تعصبات مذهبی که با نگاهی کلان‎تر و در جایگاه معرفی صحیح تشیع مورد توجه قرار گیرد، همه چیز به کلی عوض خواهد شد. کافی است شیعیان خود را در منظومه عالم اسلام ببینند و رسالت بسط و توسعه محبت اهل‎بیت علیهم السلام در میان مسلمانان را بر خویش فرض بدانند. به این البته می‎توان محورهای دیگری چون ضرورت وحدت در مقابل دشمنان اسلام و نیز ضرورت حفظ خون شیعیان را نیز افزود. به نظر می‎رسد با همین نگاه است که می‎توان ملاحظات موجود نه فقط در نسبت اهل‎بیت علیهم السلام با مقوله‎ی تبری که در نسبت آنان با افشای بسیاری از کمالات و ویژگی‎های‎شان که در آن عصر، سِرّ قلمداد می‎شود را فهم کرد. ملاحظاتی که بی‎پروایی‎های همان زمان را نیز نفی و نهی می‎کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی را حداقل هیئتی های تهران به خوبی میشناسند اهل تعارفات مرسوم نیست و آنچه را بداند که درست است بیان میکند. اخیرا فایل صوتی در فضای مجازی منتشر گردیده است که او انتقادات جدی را به آنچه از آن به عنوان عملی که موجب خون دل خوردن امام زمان (عح) است یاد میکند که در ادامه آمده است:

حجت الاسلام علوی تهرانی- چگونه مجالس تبری را از ما گرفتند

یکی از ارکان دین که خدا و پیغمبر و اهل بیت از آن راضی هستند تبری است. تبری به معنای بیزاری جستن از دشمنان اهل بیت است؛ به بهانه های واهی تبری را گرفتند و در واقع رکن دین را از تو گرفته اند. … با روش غلط نتیجه درست نمی توان گرفت. اعتقاد به تبری لازم و اظهار به آن تابع شرایط است و من مکررا این مطلب را بیان کرده ام. اگه کسی در دینداری به این اصل قائل نباشد دینداری او ناقص است، اما اظهار تبری به سبابی و فحاشی نیست. این موارد جزو تبری نیست و این موارد را دیگران وارد مجالس کردند تا تبری را بگیرند و تو نفهمیدی چه کار کردی.

در پایان جنگ صفین زمانی که حضرت امیرالمونین(ع) وارد کوفه شدند دیدند که عده‌ای از اصحاب به معاویه فحاشی میکنند. حضرت با دین این حرکت فرمودند: اینکه شما سباب باشید و فحش بدهی من خوشم نمی‌آید، اصحاب در جواب گفتند آقا او”معاویه” است. حضرت فرمود: اگر اهل ایمان بود که حرام بود، چون معاویه است خوشم نمی آید. گفتند پس آقا چه کنیم، که حضرت در جواب فرمود: خیانت هایشان را در اسلام بیان کنید.

…. آقا برای مردم بگویید این معاویه که از آن به عنوان « خال المومنین» یاد میشود برای آنکه زودتر به جنگ صفین برسد نماز جمعه را چهارشنبه خواند! خب نماز جمعه که از اسمش معلوم است باید جمعه خوانده شود. و آنهایی که پشت او نماز خواندند هم کسی نگفت چرا نماز جمعه را چهارشنبه میخوانی. خب اینها را به مردم بگویید. اولین کسی که در عالم اسلام ربا خورد معاویه بود و اولین شخصی که در ظرف طلا و نقره غذا خورد معاویه بود و این موارد که خلاف حکم شرع است تا آنها بفهمند… وقتی تو فحاشی میکنی به معاویه، او میشود مظلوم!

فحاشی را به مجالس آوردند و تبری را گرفتند و تو نفهمیدی که چه میکنی. آب به آسیاب دشمن میریزی و فکر میکنی امام زمان راضی است؟ بحث سب با لعن فرق میکند، و لعن در جای خودش، اما در مجلس شروع میکنی به رقصیدن و بعد فکر میکنی حضرت زهرا (س) شاد میشود. دل حضزت زهرا (س) با گناه شاد میشود؟ این همانی است که امام زمان (عح) فرمود: احمق های شیعه قلب مرا آزار میدهند. کسانی که بال پشه ارزشش از دین آن ها بیشتر است. تبری را با فحاشی از تو گرفتند، حواست باشد چه خدمتی کردی به آن چند نفر. / عقیق / رجانیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی