25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند


25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

در بیشتر کشورهای جهان وقتی کلمه مدرسه را به زبان می‌آورید معمولا کوله پشتی، زنگ تفریح، کلاس درس با میز و نیمکت و حیاط بزرگ و آبخوری های متعدد در ذهن‌تان تداعی می‌شود.اما باید بگوییم صدها روش مختلف برای تحصیل کردن وجود دارد، و میلیون‌ها چیز برای آموختن وجود دارد که شما در یک برنامه‌ی آموزشی استاندارد و یک مدرسه پیدا نخواهیدکرد. برای این‌که ذهن...

در بیشتر کشورهای جهان وقتی کلمه مدرسه را به زبان می‌آورید معمولا کوله پشتی، زنگ تفریح، کلاس درس با میز و نیمکت و حیاط بزرگ و آبخوری های متعدد در ذهن‌تان تداعی می‌شود.اما باید بگوییم صدها روش مختلف برای تحصیل کردن وجود دارد، و میلیون‌ها چیز برای آموختن وجود دارد که شما در یک برنامه‌ی آموزشی استاندارد و یک مدرسه پیدا نخواهیدکرد. برای این‌که ذهن و چشم‌تان را کمی باز کنیم، در ادامه ۲۵ عجیب ترین مدرسه آمده‌است که واقعا وجود دارند.

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

۲۵. مدرسه‌ی جادوگری گِری

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

این مدرسه‌ی غیرمذهبی و غیرانتفاعی روی تحصیل کلاسیک تمرکز دارد. آنها می‌گویند: “نخستین مدارس مرموز جادوگری مانند افلاطون، سقراط، ارسطو، و بطلمیوس به ما آموزش کلاسیک دادند. در مدرسه‌ی گِری شما از مدرسه‌ی سکولار جادوگری آموزش جادویی و کلاسیک دریافت می‌کنید.” آنها ۱۶ گروه آموزشی و ۴ دانشکده (یا خانه‌ی *سرفه* دارند) که دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال به چهار گروه جن‌های هوایی، سمندرها، پری دریایی‌ها، و کوتوله‌ها دسته‌بندی می‌شوند. شعار آنها این است: “همه‌چیز زنده است، همه‌چیز به هم متصل است.”

عجیب ترین مدرسه جهان ۲۴: مهد کودک جنگلی

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

این مدرسه عجیب نیست؛ واقعا شگفت‌انگیز است. این نوع مدرسه با عنوان Waldkindergartens در آلمان شروع به کار کرد، اما اکنون در مکان‌های مختلف در سراسر امریکا نیز وجود دارد. ایده‌ی کلی این است که شما ساختکار سختگیرانه‌ی کلاس درس را برای کودکان بسیار کم سن و سال کنار می‌گذارید، و آنها را در طبیعت غوطه‌ور می‌کنید با برنامه‌ی آموزشی گیاه‌محور و آزادانه‌تر. آیا شما دانشکده‌های جنگلی درست می‌کنید؟ بله؟ برای تحصیلات تکمیلی چطور؟

مطلب مرتبط: ۱۰ عجیب ترین میوه و سبزیجات در دنیا

۲۳. مدرسه‌ی قایقی بنگلادش

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

در بنگلادش ۲ بار در سال سیل جاری می‌شود و این باعث می‌شود بیشتر آدم‌ها امکانات اولیه‌ی زندگی را از دست بدهند، چه برسد به توانایی مدرسه رفتن. خوشبختانه، یک مرکز خیریه به نام Shidhulai Swanirvar Sangstha وجود دارد که چیزهای مهم مانند مراکز بهداشتی درمانی، خانه، و مدرسه را به صورت شناور می‌سازد. این قایق‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، و مدارس قایقی یک کتابخانه‌ی کوچک، دسترسی به اینترنت، و حداقل یک لپ تاپ دارند. این مدارس در ۲۰۰۲ شروع به فعالیت کردند و از آن زمان حدود ۷۰۰۰۰ کودک در این مدارس قایقی شرکت کرده‌اند.

۲۲. مزرعه‌ی بدن

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

شاید درباره‌ی “مزرعه‌ی بدن” بدنام که در ناکسویل، تنسی واقع است، چیزهایی شنیده باشید. این مزرعه به گروه آموزشی انسان‌شناسی قضایی در دانشگاه تنسی تعلق دارد، و آنها بقایای انسان و تجزیه‌ی آن را مطالعه می‌کنند. هر یک از جسدهایی که وقف علم می‌شوند در یک وضعیت خاص قرار می‌گیرد، درست مانند اتفاقی که ممکن است در دنیای واقعی برای یک جسد بیفتد، و آنها بررسی می‌کنند که به مرور زمان چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۲۰ عجیب ترین باور مذهبی در جهان

عجیب ترین مدرسه جهان ۲۱: تراباهو یا

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

تن فروشی در اسپانیا قانونی است، و برای آن مدرسه وجود دارد. این مدرسه تراباهو یا نام دارد! و در والنسیای اسپانیا واقع است. مدرسه تراباهو یا در مه ۲۰۱۲ افتتاح شد، و به خاطر وجود کسانی که نسبت به کارگران جنسی حرفه‌ای، سوگیری دارند با مشکلات حقوقی رو به رو شد، اما یک قاضی پرونده‌ی آنها را به علت بی‌پایه و اساس بودن بست.

۲۰. مدرسه‌ی گلادیاتور

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

در روم یک مدرسه‌ی گلادیاتور وجود دارد. این مدرسه را مردی راه‌اندازی کرده‌است که در طول ساعات کاری با نام “نِرو” کار می‌کند. در این مدرسه کلاس‌های ۲ ساعته برگزار می‌شود که در آن اصول مبارزه‌ی رومی و شمشیربازی تدریس می‌شود، هم‌چنین سخنرانی‌هایی درباره‌ی مبارزان روم باستان ارائه می‌شود.

عجیب ترین مدرسه جهان ۱۹: دونگ ژونگ

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

بر خلاف تصوری که شاید به خاطر شهرهای غربی در ذهن ما ایجاد شده باشد، یادگیری مستلزم یک ساختمان رویایی و کاملا مجهز نیست. در روستای میائو واقع در چین (یکی از فقیرترین مکان‌های دنیا)، بومیان برای کودکان خود در غاری کلاس درس برپا می‌کنند که دونگ ژونگ نام دارد. متاسفانه مقامات چینی بعد از بیش از ۲ دهه فعالیت در اواخر ۲۰۱۱ این مدرسه را بستند. آنها اظهار کردند “چین جامعه‌ی غارنشینی نیست”، و این باعث می‌شود کشور وجهه‌ی بدی داشته‌باشد. مقامات هیچ حرفی از ساختن یک مدرسه‌ی مناسب نزدند.

مطلب مرتبط: ۱۰ عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان

عجیب ترین مدرسه جهان ۱۸: دبیرستان هاروی میلک

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

این مدرسه در نیویورک به یاد مدافع حقوق هم‌جنس‌بازان مرد نام‌گذاری شده‌است، و مستقیما به نیازها و محافظت از دانش‌آموزان هم‌جنس‌گرا زن و مرد، دوجنسگرا، دوجنسه، و غیرعادی می‌پردازد. منشور مدرسه بیان می‌کند این مدرسه فارغ از گرایش جنسی به روی همه باز است. مدرسه‌ی هاروی میلک در ۱۹۸۵ کمک‌رسانی به نوجوانان در معرض خطر را برای دریافت مدرک GED شروع کرد. آنها در ۲۰۰۳ مستقیما مدرک دیپلم دبیرستان صادر کردند.

۱۷. آکادمی شنای پری دریایی فیلیپین

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

این آکادمی در فیلیپین شروع به کار کرد اما اکنون بین‌المللی است و کلاس‌های آن در سراسر دنیا برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها به هنرجویان نحوه‌ی پوشیدن دم باله‌ای و تحقق بخشیدن به رویاهایشان در زیر دریا (تا هر زمان که بتوانند نفس‌شان را حبس کنند) آموزش داده می‌شود. پری‌های دریایی و مردهای دریایی در تمام سنین پذیرفته می‌شوند.

عجیب ترین مدرسه جهان ۱۶: دانشکده‌ی ناروپا

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

دانشگاه ناروپا در بولدر، کلرادو، یک دانشگاه علوم مقدماتی و خصوصی است که در آموزش اندیشمندانه تخصص دارد. این دانشگاهی به سبک بودایی است. وقتی به این فکر می‌کنید که میهمانی‌های عصبی، بی‌خوابی، و استرس بسیار زیاد بخش عادی زندگی دانشگاهی در امریکا است، دانشگاه ناروپا عجیب به نظر می‌رسد، زیبا، اندیشمندانه، و عجیب.

۱۵. دانشگاه سنت جان

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

سنت جان واقع در آناپولیس مریلند، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های امریکا است که فقط یک مدرک ارائه می‌کند: کارشناسی علوم مقدماتی. دانشکده‌ی دیگر آن در نیو مکزیکو است و هر یک از دانشکده‌ها حدود ۴۵۰ دانشجو می‌پذیرد. آن‌چه این دانشگاه دوست‌داشتنی و عجیب را خاص می‌کند این است که آنها کتاب‌ها و کلاس‌های درسی سنتی را کنار گذاشته‌اند، و دانشجویان چیزی را می‌خوانند که به آن “کتب اعظم” گفته می‌شود. هم‌چنین آنها با اساتید و هم‌کلاسی‌ها وارد بحث‌های آزاد درباره‌ی فلسفه‌ی غربی، علم، تاریخ، مذهب و… می‌شوند.

۱۴. دانشگاه دیپ اسپرینگز

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

این دانشگاه در دایر، کالیفرنیا دانشجویان کمی دارد، اما دانشگاهی نیست که همه‌ی آدم‌ها در آن موفق شوند. دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس‌ها، مسئول اداره‌ی دامداری و انجام کارهایی مانند دوشیدن گاوها، جمع کردن گاوها، و دیگر کارهای مربوط به گاو و دامداری هستند.

ایده‌ی این دانشگاه این است که کار عملی و گفتمان سیاسی اندیشمندانه بخش مهمی از مدرک علوم مقدماتی است. به همین دلیل دانشگاه دیپ اسپرینگز اطمینان می‌دهد دانشجویان مقدار زیادی از هر دو را دریافت می‌کنند. بسیاری از دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند و برای ادامه‌ی تحصیل به دانشگاه آیوی لیگ می‌روند. می‌خواهید درباره‌ی شهریه‌ی آن بدانید؟ هر دانشجو برای بورس تحصیلی کامل سالی ۵۰ هزار یورو می‌پردازد.

۱۳. دانشگاه مسیحی پنساکولا

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

دانشگاه مسیحی پنساکولا یک دانشگاه باپتیست بنیادگرا در پنساکولا، فلوریدا است و قواعد جالبی دارد. مثلا دانشگاه حق دارد در هر زمانی بدون هیچ دلیلی رایانه‌ی شما را بررسی کند؛ زنان باید در گروه‌های ۵ نفره یا بیش‌تر بیرون بروند؛ هیچ موزیکی به جز موسیقی انجیل تاییدشده و کلاسیک مجاز نیست؛ افراد با جنس مخالف اجازه ندارند با هم تنها بمانند، یا یک‌دیگر را لمس کنند؛ موی مردان باید به قدری کوتاه باشد که به یقه یا گوش نرسد؛ و دامن زنان باید به قدری بلند باشد که در حالت نشسته زانو را بپوشاند. هم‌چنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای circle K همیشه برای تمام دانشجویان ممنوع است. این شوخی نیست؛ با بزرگسالانی که در سن دانشگاه هستند این‌گونه رفتار می‌شود، مبادا دچار وسوسه‌ی دنیا شوند و به گناه بیفتند.

عجیب ترین مدرسه جهان ۱۲: مدرسه‌ی اِلف (Álfaskólinn)

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

ایسلند افسانه‌های اِلف را خیلی جدی می‌گیرد. مدرسه‌ی اِلف که در زبان ایسلندی Álfaskólinn نامیده می‌شود، یک برنامه‌ی آموزشی دارد که فرهنگ عامه‌ی ایسلندی را در بر می‌گیرد و شامل یک تور اختیاری ۵ ساعته از خانه‌های اِلف یا خانه‌های احتمالی اِلف می‌شود. احتمالا مهم است در این‌جا اضافه کنیم که ۵۴ درصد مرم این کشور باور دارند اِلف‌ها واقعیت دارند، بنابراین با ذهنی باز به این مدرسه بروید.

۱۱. سازمان خدمات اجتماعی روچیکا

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

مسلما هند کشوری است که متراکم‌ترین جمعیت را در دنیا دارد، و بیشتر کودکان آن در فقر زندگی می‌کنند. وقتی در فقر زندگی کنید، تحصیل به هر نوعی لوکس و تشریفاتی محسوب می‌شود. یک معلم مدرسه به نام ایندرجیت کورانا عادت داشت با قطار سر کار برود، و تصمیم گرفت برای این کودکان کاری بکند. او مدرسه را به سکوی قطار آورد، و آن‌جا روی زمین با گچ به بچه‌ها درس می‌داد. هدف اصلی او باسواد کردن این کودکان بود، و اکنون آن‌چه او در ۱۹۸۵ آغاز کرد، یعنی سازمان خدمات اجتماعی روچیکا، با ایجاد مراکز کاهش آسیب اجتماعی برای کودکان رهاشده، مراقبت‌های بهداشتی درمانی، و اموزش نوجوانان برای شغل‌های ابتدایی که می‌تواند آغاز مسیر خروج از فقر باشد، به این کودکان کمک می‌کند. هرچند ایندرجیت کورانا در ۲۰۱۰ از دنیا رفت اما میراث او، همان مدارس روی سکوی قطار تا به امروز در سراسر هند پا برجا است.

عجیب ترین مدرسه جهان ۱۰: مدیریت مهاریشی

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

این دانشگاه، مدرسه‌ی مدیریت کسب و کار نیست، بلکه مدیریت زندگی است، چون آنها باور دارند تمام جوانب زندگی ما نیازمند مدیریت است. آنها چیزی به نام یادگیری مبتنی بر آگاهی را تمرین می‌کنند، و در ماه فقط یک واحد می‌گیرند تا استرس را به حداقل برسانند. به علاوه، تمام دانشکده و دانشجویان ملزم هستند در مراقبه‌ی روزانه شرکت کنند تا آگاهی‌شان را بالا ببرند؛ مهاریشی ماهش یوگی، بنیان‌گذار این مدرسه باور دارد تمرین مراقبه‌ی متعالی به افزایش هوش و بهبود سلامت منجر می‌شود.

۹. سیاره‌ی بالا رفتن از درخت

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

آیا تا به حال دوست داشته‌اید واقعا واقعا در بالا رفتن از درخت خوب باشید؟ برای این کار یک مدرسه وجود دارد. این مدرسه سیاره‌ی بالا رفتن از درخت نام دارد و در اورگان واقع است. این نه تنها بسیار جالب است، بلکه آدم‌ها را قادر می‌سازد به بخش‌هایی از دنیا دسترسی داشته‌باشند که هرگز فکرش را نمی‌کردند. به علاوه آنها طوری پایشان را از روی زمین برمی‌دارند که به موتور یا صخره‌های بزرگ نیاز ندارند. ماموریت آنها ” ارائه‌ی ایمن‌ترین تکنیک‌های فنی بالا رفتن از درخت، و دسترسی همه به بالاترین شاخه‌های درختان” این قرار است.

۸. دانشکده‌ی مراسم ترحیم گاپتون- جونز

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

این مدرسه دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد، دانشکده‌ای برای آن دسته از دانشجویان که تمایل دارند در کسب و کار مراسم ترحیم شغلی داشته‌باشند.

آنها دوره‌های اولیه و اساسی مانند ریاضی و تاریخ را می‌گذرانند، اما تمام دوره‌های تخصصی پیرامون خدمات پایان زندگی است، از اصول معطرسازی جنازه گرفته تا قواعد/ اصول اخلاقی خاکسپاری. هرچند ممکن است برخی‌ها چنین چیزی را مسخره کنند، اما این افراد زندگی خود را وقف می‌کنند تا به دیگران کمک کنند با یکی از دشوارترین چیزهایی که همه‌ی ما تجربه می‌کنیم یعنی از دست دادن عزیز کنار بیایند. بنابراین چه خوب که مدرسه‌ای ویژه‌ی کمک به این افراد وجود دارد.

۷. آکادمی تمپست فری رانینگ

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

بسیاری از آدم‌ها وقتی بزرگ می‌شوند از کلاس‌های باشگاه نفرت دارند. برای برخی دیگر این کلاس‌ها بهترین بخش روز بوده‌است. برای کسانی که در گروه دوم قرار دارند، آکادمی تمپست فری رانینگ وجود دارد. این آکادمی در واقع یک زمین بازی بزرگ برای پارکور، تراسورها (کسانی که پارکور انجام می‌دهند، م.)، و فری رانینگ (رد شدن از مانع به زیباترین شکل ممکن، م.) با رمپ‌ها، دیوارها، و چیزهای جالب دیگر برای دویدن و پریدن است.

عجیب ترین مدرسه جهان ۶: مدرسه‌ی آینده‌ی فیلادلفیای غربی

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

مدرسه‌ی فیلادلفیای غربی که در ۲۰۰۶ بنیان‌گذاری شد، هیچ‌گونه کتاب درسی، گچ یا تخته پاک‌کن ندارد و نمره‌ها با حروف اعلام نمی‌شود. دانش‌آموزان به جای کتاب از رایانه‌ی شخصی استفاده می‌کنند، ریاضیات با وان نوت (OneNote) تدریس می‌شود، و معلم‌ها در کلاس از تخته‌ی هوشمند استفاده می‌کنند. این‌ها خیلی دوست داشتنی و پیشرفته به نظر می‌رسد، اما این مدرسه شروع بسیار سختی داشت، و دانش‌آموزان سال اول آن به حد نصاب ارزیابی آموزشی نرسیدند. با این حال پس از گذشت یک دهه، این مدرسه فعلا موفق است و ثبت نام در آن بر اساس قرعه‌کشی تعیین می‌شود.

۵. دانشگاه همبرگر

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

دانشگاه همبرگر واقعیت دارد، اما متاسفانه به شما آموزش نمی‌دهد چگونه بهترین همبرگر را درست کنید. بلکه ریزه‌کاری‌ها و افت و خیزهای مدیریت رستوران مک دونالد را به شما آموزش می‌دهد. این دانشگاه در ۱۹۷۱ تاسیس شد و بیش از ۸۰۰۰۰ مدیر، مالک/ متصدی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عجیب ترین مدرسه جهان ۴: مدرسه‌ی بابانوئل

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

قدیمی‌ترین مدرسه‌ی بابانوئل در دنیا (این قدیمی‌ترین مدرسه است، تنها مدرسه نیست) در میدلند، میشیگان واقع است. موسس این مدرسه بابانوئل سابق یکی از فروشگاه‌های میسیز (فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چند ملیتی در امریکا، م.) است که آن را در ۱۹۳۷ تاسیس کرد. این مدرسه برای “برپایی سنت‌ها و حفظ تاریخ بابانوئل و فراهم کردن منابع لازم برای دانش‌آموزان به وجود آمده‌است تا برداشت خود را از بابا نوئل بهبود و گسترش دهند.” این مدرسه امسال ۸۰امین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.

۳. مدرسه‌ی آزاد بروکلین

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

مدرسه‌ی رایگان بروکلین دانش‌آموزان را قادر می‌سازد که فقط آزاد باشند. این یک مدرسه‌ی خصوصی است که مانند مدرسه‌های دیگر به استانداردها و آزمون‌های ایالتی پایبند نیست. در این مدرسه دانش‌آموزان قادر هستند با راهنمایی معلم‌ها، همتایان، و کل اجتماع قواعد را وضع کنند، تجربه‌ی یادگیری خودشان را هدایت کنند، و کلاس‌های خودشان را انتخاب کنند. آنها عضوی از جنبشی به نام مدرسه‌ی آزاد دموکراتیک هستند.

۲. مرکز پژوهش هنرهای شعبده‌بازی

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

مرکز پژوهش هنرهای شعبده‌بازی در نیویورک “وقف حفظ و تفسیر شعبده‌بازی و هنرهای مرتبط به آن است، که شامل پدیده‌ی روانی، هیپنوتیزم، فریب در قمار، علم و تاریخچه‌ی کارت بازی، نظریه‌ی ذهنیت، شکم‌گویی (شخصی که بتواند با لب‌های بسته حرف بزند و شنونده این‌گونه تصور کند که صدا از آن شخص یا از محلی نزدیک به آن شخص پدید آمده، م.)، ژانگولر بازی، و تکنیک‌های تردستی است.” این کتابخانه در ساختمانی با ظاهر کسالت‌آور در چلسی است، و شما می‌توانید از طریق کتابدار این مرکز برای پژوهش قرارهای یک تا دو ساعته بگذارید.

۱. دانشکده‌ی دلقک

25 عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

متاسفانه دانشکده‌ی دلقک، که موسس آن ایروین فلد، مالک سیرک Ringling Bros بود، در ۱۹۹۷ بسته شد. اما این مدرسه واقعا عالی بود. کلاس‌های این دانشگاه در ویسکانسین و فلوریدا برگزار می‌شد و اصول اساسی دلقک‌بازی در آن تدریس می‌شد: گریم، پانتومیم، راه رفتن با چوب، طراحی لباس مبدل، و تردستی.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

منبع: list25

۲۵ عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۴ نفر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)