نیاز به اعتبار 120 میلیون تومانی برای بازسازی مدارس زلزله زده/ 11.6 کلاس نیازمند مقاوم سازی است


نیاز به اعتبار 120 میلیون تومانی برای بازسازی مدارس زلزله زده/ 11.6 کلاس نیازمند مقاوم سازی است

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به وضع رسیدگی به مناطق زلزله‌زده گفت: 11/6 درصد کلاس‌های درس نیازمند مقاوم سازی است.

نیاز به اعتبار 120 میلیون تومانی برای بازسازی مدارس زلزله زده/ 11.6 کلاس نیازمند مقاوم سازی استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی نظر پور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جمع خبرنگاران در مورد وضع مدارس در مناطق زلزله زده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده، ۱۱درصد مدارس مناطق زلزله زده تخریب شده اند و اعتباری بین ۱۱۰تا ۱۲۰میلیارد تومان برای آماده سازی ۴۱۵کلاس درس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۷۸مدرسه تخریب شده اند که به تفکیک برای تخریب و بازسازی ۷۵ میلیون تومان، ساخت سرویس بهداشتی، تخریب دیوارها و محوطه ها ۴۰ میلیون تومان که در مجموع ۱۱۵میلیون تومان است، برآورد می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: ۲ مدرسه در سرپل ذهاب از امروز بازگشایی شدند و ۲۰۰کلاس با تعمیرات جزئی وارد شدند، دیوارهای محوطه نیز فروریخته است.

نظرپور تصریح کرد: از ۴۱۵ کلاس درس ۱۳۰کانکس به مناطق زلزله زده ارسال شده است، همچنین توسط خیران ۱۳۰کلاس درس ساخته خواهد شد بنابراین برای باقی کلاس های درس باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در مناطق زلزله ۲طرح نیمه کار در منطقه سرپل ذهاب و یک مدرسه ۹ کلاسه در قصر شیرین داریم که از محل اعتبارات یک میلیارد تومان برای اتمام ساخت این مدارس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: با وجود شدت آسیب ها ۱۶مدرسه شامل چهار مدرسه در ثلاث باباجانی، شش مدرسه در سرپل ذهاب، سه مدرسه قصر شیرین و ۳سه مدرسه در گیلان غرب آسیب جزئی دیده اند که تا پایان هفته آماده بازگشایی هستند.

نظرپور تصریح کرد: برای این ۱۶ مدرسه نیاز به بازسازی جزئی داریم؛ همچنین پنج مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد که حدود پنج میلیارد تومان نیاز است.

وی بیان کرد: ۲۱کلاس درس تا ۴۵روز آینده آماده بازگشایی هستند که با احتساب فعالیت ۲ شیفته آن ۴۲ کلاس برای دانش آموزان داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بخش عمده کلاس های درس آسیب دیده قدمتی بیش از ۳۰سال داشتند و خوشبختانه مدارس نوساز آسیب کمی دیده اند.

15/6 درصد کلاس های درس نیازمند استاندارسازی هستند

وی بیان کرد: سه کار اساسی در رسیدگی به فضاهای آموزشی دانش آموزان در نظر داریم که شامل بازسازی، مقاوم سازی و استاندارسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس است.

نظرپور تصریح کرد: از مجموع 530 هزار کلاس درس، 18/1درصد نیازمند مقاوم سازی با اعتبار پنج هزار میلیارد ، 11/6 نیازمند تخریب و بازسازی با اعتبار 11 هزار میلیارد و 15/6 درصد کلاس های درس نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند که اعتباری 747 میلیارد تومانی نیاز دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: 64 هزار 177 کلاس درس معادل 49 درصد کلاس های درس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است که از این تعداد، شش هزار و 222 کلاس در حال تخریب و بازسازی است و بیش از 61 هزار کلاس درس نیازمند این امر هستند.

نظرپور تصریح کرد: 30 هزار کلاس درس هم مقاوم سازی شدند و 1230 کلاس باقی مانده که حدود یک درصد کلاس درصد کشور را شامل می شود، همچنین 96 هزار کلاس درس معادل 75 درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی بیان کرد: استاندارسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی از مهر 90 در دستور کار قرار گرفته است و این استانداردسازی برای 57 درصد فضاها انجام شده و 37 هزار 733 کلاس درس در حال اقدام است اما 83 هزار کلاس درس معادل 29 درصدد همچنان نیازمند استانداردسازی هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...