یک قهرمان باش؛ کلیپ آموزشی ساخته شده توسط صلیب سرخ جهانی | فیلم


ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

یک قهرمان باش؛ کلیپ آموزشی ساخته شده توسط صلیب سرخ جهانی | فیلم

انیمیشی جالب درباره لزوم یادگیری کمک‌های اولی...

یک قهرمان باش؛ کلیپ آموزشی ساخته شده توسط صلیب سرخ جهانی | فیلم

یک قهرمان باش؛ کلیپ آموزشی ساخته شده توسط صلی...

یک قهرمان باش؛ کلیپ آموزشی ساخته شده توسط صلیب سرخ جهانی | فیلم

اقدامات اولیه در زمان حمله قلبی | فیلم...

مسلم است که دانستن نحوه انجام کمک های اولیه و استفاده نکردن از آن بهتر از این است که در شرایطی هر چند نامحتمل به کمک های اولیه احتیاج پیدا کنید ولی آن را ندانید.

امروزه توصیه می شود که همه کمک های اولیه را بیاموزند؛ زیرا هر فرد امکان دارد بطور ناگهانی و غیره منتظره در شرایطی قرار بگیرد که برای کمک به خود یا دیگران به آن نیازمند شود.

گرچه آماری در دست نیست که بتوان فهمید چند درصد از مرگ و میرها در حوادث و سوانح، در نتیجه عدم اطلاع اطرافیان به فنون و اصول کمک های اولیه اتفاق افتاده است هر چند این افراد با حسن نیت و به قصد کمک، قدم به میدان می گذارند. بنابراین آموختن امداد و کمک های اولیه، علاوه بر این که دانش و مهارتی را درباره نجات جان مصدوم و حادثه دیده می دهد، امدادگر و فرد آموزش دیده را از انجام اعمالی که موجب وخیم تر شدن اوضاع فرد مصدوم می شود باز می دارد.

با توجه به در کمین بودن انواع حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی، مانند همیشه “پیشگیری بهتر از درمان است” و امری ضروری و ارزان و مقدم بر امداد و نجات پس از حادثه است.

حال موسسه امدادی و عام المنفعه جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تجربه ای چند ده ساله در امر مقابله با حوادث و سوانح در قبل، حین و پس از حادثه، عمده فعالیت خود را قبل از بروز حوادث به موضوع «آمادگی» و «آموزش کمک های اولیه» متمرکز کرده است، و با شعار «هر خانواده ایرانی یک امدادگر» قدم در این امر مهم و حیاتی گذاشته است. همچنین معتقد است که چنانچه همه مردم جمله «حادثه خبر نمی‌کند» را باور کنند، خود را مکلف به آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح و رعایت مقررات ایمنی می‌دانند.

در تعریف و هدف از انجام کمک های اولیه می توان گفت: کمک‌های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌هایی است که هنگام وقوع حادثه صورت می‌گیرد. هدف اصلی از این اقدامات جلوگیری از مرگ، پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی و یا کاهش درد و رنج مصدوم پیش از ارجاع به پزشک و پیش از انتقال به مراکز درمانی است؛ این اقدامات می‌توانند شامل اقدامات جسمی و یا روحی باشد.

در کلیپی که مشاهده می کنید یکی از شعارهای سازمان ملل به تصویر کشیده شده است. سازمان صلیب سرخ جهانی می گوید: “برای نجات افراد به ابرقدرت بودن نیاز نیست؛ بلکه به قهرمان بودن نیاز است”.

همچنین در این کلیپ به این موضوع اشاره شده است که در ۹۰ درصد حوادث غیرمترقبه جان انسانها به رفتار یکدیگر بستگی دارد.

یک قهرمان باش؛ کلیپ آموزشی ساخته شده توسط صلیب سرخ جهانی | فیلم

آموزش کمک های اولیه | تگ

(۲)

دسته بندی : سلامت
برچسب ها : آموزش های صلیب سرخ, حوادث غیرمترقبه, کمک های اولیه, لزوم یادگیری کمک های اولیه, یادگیری کمک های اولیه

2
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت