انیمیشی جالب درباره لزوم یادگیری کمک‌های اولیه | فیلم


ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

انیمیشی جالب درباره لزوم یادگیری کمک‌های اولیه | فیلم

کمک های اولیه هنگام پریدن جسم خارجی به گلو | ...

انیمیشی جالب درباره لزوم یادگیری کمک‌های اولیه | فیلم

اقدامات اولیه در زمان حمله قلبی | فیلم...

انیمیشی جالب درباره لزوم یادگیری کمک‌های اولیه | فیلم

انیمیشی جالب درباره لزوم یادگیری کمک‌های اولی...

امروزه دیگر فراگیری کمک‌های اولیه به واسطه رابطه نزدیکی که با جان انسان‌ها دارد، یک امر مهم و ضروری و به‌عنوان یک مهارت زندگی برای اعضای جامعه به حساب می‌آید. مهارتی که احساس مسئولیت را دوچندان و ارزش انسانی را در جامعه نمایان‌تر می‌سازد.

چگونگی نهادینه‌کردن این مهارت خاص و حیاتی، به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در میان جامعه و همچنین واکسینه‌کردن جامعه در مقابل حوادث، به‌ویژه حوادث انسان‌ساز، از طریق آموزش همگانی کمک‌های اولیه، سؤالاتی هستند که همواره ذهن اشخاص، تصمیم‌گیرندگان و دولت‌ها را به خود مشغول کرده است.

در زندگی روزمره ما انسان‌ها، حوادث زیادی غیر از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، طوفان و…)، و غیرطبیعی همانند حوادث جاده‌ای و ترافیکی، محیط خانه‌ها و محیط کار، وجود دارند که ممکن است هر ساله هزاران نفر را به کام مرگ بکشانند. نکته حائز اهمیت این است که تعداد رخداد حوادث غیرطبیعی به مراتب بیشتر از حوادث طبیعی است و به‌طور طبیعی در بروز هر حادثه‌ای، مردم عادی جامعه (شاهدان اولیه)، جزء نخستین نفراتی هستند که در صحنه حادثه حضور پیدا می‌کنند و در آن لحظه، در صورت داشتن مهارت‌های لازم و کافی کمک‌های اولیه، می‌توانند در نقش یک فرشته‌ نجات ظاهر شوند و آسیب‌دیدگان را از خطر مرگ نجات دهند یا مانع بروز آسیب‌های جدی‌تر و غیرقابل بازگشت شوند.

داشتن اطلاعات کافی در خصوص کمک های اولیه پزشکی در محیط کار می تواند تا مرز نجات جان یک انسان ارزشمند باشد.حال ممکن است از شما برای فراهم آوردن امکانات مورد نیاز جهت انجام کمک های اولیه در یک محل کار نظر خواهی شود. اگر این محل کار یک اداره یا دفتر کوچک است که احتمال بروز حوادث در آن زیاد نیست، حداقل باید یک جعبه کمک های اولیه وجود داشته باشد.

همچنین باید یک فرد بعنوان مسئول کمک های اولیه منصوب شود و آموزش های لازم را ببیند تا در هنگام بروز حوادث کمک های اولیه را ارائه دهد. در ضمن کارفرمایان باید اطلاعاتی را درباره کمک های اولیه در اختیار کارکنان اداره یا خود قرار دهد. محل های کاری که خطرات بیشتری دارند و احتمال بروز حوادث در آنها بیشتر است، طبیعتا بسته به نوع خطرات، نیاز به امکانات اورژانسی بیشتری دارند. در صورتی که احتمال جراحت یا شکستگی وجود داشته باشد، باید امکانات کمک های اولیه متناسب با این خطرات در نظر گرفته شوند.

بریدگی ها و جراحات، خطر شایعی در بسیاری از صنایع هستند که بهتر است کمک های اولیه برای درمان این موارد در هر صنعتی وجود داشته باشد. نکته مهم و اساسی در همه این موارد وجود نیروی انسانی آموزش دیده است که کمکهای اولیه را بخوبی بشناسد و بداند که در موارد اورژانسی چه کارهایی باید انجام دهد و چه کارهایی نباید انجام دهد.

نکته مهم دیگر این است که به این فرد مسئولیت داده شود چرا که در بسیاری از موارد ممکن است افرادی که دانش کافی برای ارائه کمک های اولیه را دارند اگر احساس کنند که مسئولیتی در این زمینه ندارند یا این مسئولیت به عهده شخص دیگری است از انجام کمکهای اولیه سر باز زنند و یا این کارها را با تاخیر انجام دهند که در اینصورت فرد مصدوم ممکن است به علت از دست رفتن زمان، صدمات غیر قابل جبرانی را تحمل کند. در هر حال داشتن برنامه، امکانات و نیروی انسانی مهمترین اصول برخورد صحیح با سوانح و حوادث در محیط کار است.

انیمیشی جالب درباره لزوم یادگیری کمک‌های اولیه | فیلم

لزوم یادگیری کمک های اولیه | تگ

(۷)

دسته بندی : سلامت
برچسب ها : حفظ ایمنی در محیط کار, حوادث کار, سلامت در محیط کار, کمک های اولیه, یادگیری کمک های اولیه

7
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس