رشفورد در مورد الگوی برزیلی خود: دوران کودکی ام را با تماشای بازی رونالدو گذراندم


رشفورد در مورد الگوی برزیلی خود: دوران کودکی ام را با تماشای بازی رونالدو گذراندم

مارکوس رشفورد به صحبت در خصوص علاقه به رونالدوی برزیلی...

طرفداری - در آستانه دیدار دوستانه دو تیم انگلیس و برزیل به میزبانی انگلیسی ها، مارکوس رشفورد، مهاجم جوان شیاطین سرخ و تیم ملی انگلیس، به صحبت در خصوص علاقه خود در دوران کودکی به رونالدوی برزیلی پرداخته است.

به نقل از تلگراف، رشفورد گفت:

در دوران کودکی بسیار به تماشای بازی رونالدو می نشستم، تمامی بازی های او را می دیدم. مشخصاً او بازیکنی سطح بالا بود که عناوین زیادی در دوران فوتبال خود به دست آورد، برای همین وقتی از این موضوع آگاه می شوی که رونالدو در مورد شما صحبت های مثبتی انجام داده، این مسئله واقعاً ارزشمند است.

رشفورد در مورد الگوی برزیلی خود: دوران کودکی ام را با تماشای بازی رونالدو گذراندم

وی ادامه داد:

تمامی آن ویدیو ها را در اینترنت مشاهده کردم و اولین بازی که به صورت زنده دیدم، رونالدو در آن بازی می کرد. بازی در اولدترافورد بود و همیشه آن را با خاطر خواهم داشت. سال 2003 بود و او هت تریک کرد. سن من خیلی پائین بود، پنج ساله بودم. او بازیکن محبوب برادرم بود و به همین دلیل بود که من با دیدن تصاویر و مسابقات زیادی از او دوران کودکی خود را سپری کردم.

او همیشه آزادانه بازی می کرد. بدون توجه به مکان بازی، آزادانه بازی می کرد و در درون زمین توانایی خود را به نمایش می گذاشت. وقتی این چنین بازی می کنید، بهترین فوتبال خود را به نمایش می گذارید.

سال گذشته رونالدو در خصوص رشفورد گفته بود:

او بازیکن جوان و خیلی خوبی است. بدون شک بعضی از خصوصیات خودم را در او می بینم. او شجاع و سریع است و در کار با توپ نیز عملکرد خوبی دارد. به نظرم مهاجمان باید تشنه گلزنی باشند و این مسئله را در او می بینم. او آینده فوق اقعاده ای دارد.

در باره اینکه آیا در تلاش برای الگو گیری و تقلید از رونالدو بوده یا خیر، رشفورد پاسخ داد:

به نظرم به صورت طبیعی این کار را انجام می دهید. در دوران کودکی، ویدیوها و تصاویر بهترین بازیکن جهان را مشاهده می کنید و سعی می کنید از آنها تقلید کنید، به همین دلیل این اتفاق به صورت طبیعی رخ می دهد.

رشفورد در مورد الگوی برزیلی خود: دوران کودکی ام را با تماشای بازی رونالدو گذراندم

رونالدو هنگامی که با تیم ملی برزیل نایب قهرمان جهان شد، بیست و یک ساله بود و در آن مسابقات پیش از باخت 3-0 به فرانسه میزبان در فینال، 4 گل و سه پاس گل به نام خود ثبت کرد. در جام جهانی روسیه، رشفورد همچنان بیست ساله خواهد بود. در این خصوص وی اشاره کرد:

فکر می کنم همه ما به شدت در خصوص جام جهانی هیجان زده هستیم و بازی هایی که ما در مسیر آماده سازی برای جام جهانی انجام می دهیم، بسیار با اهمیت هستند.

رشفورد به جز تماشای فیلم بازی های رونالدو در دوران کودکی، در تابستان امسال یکی دیگر از اسطوره های برزیلی یعنی رونالدینیو را ملاقات کرد. وی گفت:

او در مجموعه شرکت نایکی حضور داشت، جایی که ما در حال انجام تمرینات خود بودیم و او مشغول کارهای تجاری خود بود. رونالدینیو فرد بسیار خوب [و محترمی] است که مشخصاً دوران فوتبال شگفت انگیزی داشته است. او همچنین یک بازیکن واقعاً سطح بالا بود. این قبیل بازیکنان بسیار اندک هستند اما برزیل دو نفر از آنها در اختیار داشت؛ رونالدو و رونالدینیو. چه کسی از فوتبالی که برزیل ارائه می کرد، لذت نمی برد؟ وقتی در بهترین شرایط خود باشند، تماشای فوتبال آنها باور نکردنی است.

رشفورد در مورد الگوی برزیلی خود: دوران کودکی ام را با تماشای بازی رونالدو گذراندم

در بازی دوتانه قبلی انگلیس در برابر آلمان، سرمربی سه شیرها با دو مهاجم بازی کرد که رشفورد در حضور 30 دقیقه ای خود در آن بازی، از همکاری دو نفره در خط حمله راضی به نظر می رسد. در این خصوص رشفور اشاره کرد:

[بازی با دو مهاجم] کمی متفاوت است و همانند هر مسئله جدیدی، کمی زمان برای تطابق با آن نیاز است. با این حال هرچه بیشتر با این شیوه بازی کنیم، کیفیت بهتری در این چارچوب ارائه می دهیم. بنابراین مسئله تنها به آشنا شدن با موقعیت بازی و وظایفمان در بازی مربوط می شود.

رشفورد عموماً به عنوان بازیکن سمت چپ در ساختار خط حمله سه نفره بازی کرده است، وی در این ارتباط اضافه کرد:

بازی در قالب خط حمله دو نفره آسان تر است. مسئله تنها به درک بازی یکدیگر و ایجاد این ارتباطات بر می گردد که البته در خارج از زمین هم می شود انجام داد. بنابراین به نظر من هرچه بیشتر با این سبک بازی کنیم، برای ما آسان تر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...