روند بی‌نتیجه «صلح» در افغانستان؛ از اعلام آمادگی مسکو تا عدم تمایل ناتو به همکاری


روند بی‌نتیجه «صلح» در افغانستان؛ از اعلام آمادگی مسکو تا عدم تمایل ناتو به همکاری

نماینده دائم روسیه در سازمان ناتو گفت مسکو آماده است تا با کشورهایی که برای برقراری صلح در افغانستان تلاش دارند همکاری کند اما نشانه‌ای از تمایل اعضای ناتو برای همکاری با مسکو در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «الکساندر گرشکو» نماینده دائم روسیه در سازمان ناتو اعلام کرد مسکو با تمام کشورهای که صادقانه خواستار برقراری صلح در افغانستان هستند همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد، باوجود آمادگی مسکو برای حمایت از تلاش‌های صلح افغانستان سازمان ناتو برای همکاری با روسیه در افغانستان آمادگی ندارد.

نماینده روسیه در ناتو تاکید کرد که مسکو به دنبال تحقق اهداف ژئوپولیتیک خود در افغانستان نیست زیرا و حل‌وفصل بحران در افغانستان برای منافع امنیتی روسیه مهم است.

وی افزود: اما کشورهای عضو ناتو تمام همکاری‌های عملی خود را با روسیه در افغانستان قطع کرده است.

گرشکو اظهار داشت: آیا ناتو برای آموزش افغان‌ها در زمینه تعمیر و نگهداری از بالگردهای روسی به کمک مسکو نیازی ندارد اما با این وجود نشانه‌ای از تمایل ناتو برای همکاری با گروه کاری روسیه در افغانستان به چشم نمی‌خورد.

نماینده روسیه در ناتو پیش از این هم گفته بود که اقدامات ناتو در افغانستان علیه منافع روسیه است و این سازمان پروژه‌های همکاری با روسیه در افغانستان را محدود کرده است.

این در حالی است که مقامات افغان و آمریکایی هدف نهایی از استراتژی جدید واشنگتن را تحقق صلح و کشیدن طالبان به میز مذاکرات با دولت افغانستان عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز