سرعت هوشمند: هوش مصنوعی و سرعت در HUAWEI Mate 10


موبنا – ولی چه چیزی کایرین 970 را منحصربهفرد میکند؟ Huawei یک واحد پردازش شبکه عصبی (NPU) را به معماری اصلی پردازنده اضافه کرده است. کایرین 970 نتیجه تمرکز هوآوی بر بهبود تجربه کاربری از طریق تحقیقات بازار، نوآوری در محصولات و پیشرفت در تکنولوژی می باشد. NPU اختصاصی برای پردازش دستورات هوش...

موبنا – ولی چه چیزی کایرین ۹۷۰ را منحصربهفرد میکند؟ Huawei یک واحد پردازش شبکه عصبی (NPU) را به معماری اصلی پردازنده اضافه کرده است. کایرین ۹۷۰ نتیجه تمرکز هوآوی بر بهبود تجربه کاربری از طریق تحقیقات بازار، نوآوری در محصولات و پیشرفت در تکنولوژی می باشد.

NPU اختصاصی برای پردازش دستورات هوش مصنوعی (AI):
محاسبات در طی ۱۰ سال گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته و از “مغز چپ” به “مغز راست” برای ایجاد تجربیات هوشمندانهتر جهش پیداکرده است. معماری پردازشهای سنتی CPU / GPU / DSP قادر به پاسخگویی برای محاسبات امروزی نیستند.
HUAWEI Mate 10 و HUAWEI Mate 10 Pro اولین دستگاههای هواوی هستند که با پردازنده جدید یعنی همان Kirin 970 مجهز شدهاند. این چیپست پیشرفته با استفاده از معماری جدید در محاسبات باقدرت بیشتری و البته مصرف انرژی بهتر کار میکند این در حالی است که باید اشارهکنیم یک واحد پردازش شبکه عصبی مستقل (NPU) همراه با این چیپست بهصورت یکپارچه درآمده است. Kiriآعn 970 آمده است تا با استفاده از معماری ساخت پیشرفته ۱۰nm برای ادغام ۵.۵ میلیارد ترانزیستور در یک سطح یک سانتیمتر مربع، به طرز کاملاً چشمگیری فرایند محاسبه را دگرگون کرده و تجربه کاربری به مراتب لذت بخش تر و روان تری را ایجاد کند.
کایرین ۹۷۰ را بهعنوان یک پردازنده خاص باید بشناسیم که عملکرد بسیار بهینهای برای همگامی با سیستمهای پردازش ابری دارد. با تلفیق معماری محاسباتی HiAI شامل ۸ هسته ARM Cortex-A73/A53 و اولین پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته ای Mali G72، در کنار یکNPU اختصاصی، Kirin 970 عملکردی هماهنگ بین اجزای پزداشی را به نمایش گذاشته است. قدرت پردازش در NPU در مقایسه با تلفیق CPU/GPU در سناریوهای هوش مصنوعی دارای کارایی تا ۲۵ برابر و بهره وری تا ۵۰ برابر می باشند. این چیپ همچنین قادر به پردازش ۲۰۰۰ تصویر در دقیقه می باشد که از هر چیپ دیگری در حال حاضر سریع تر است.
همانطور که ما وارد عصر اطلاعات میشویم، AI یا هوش مصنوعی دیگر مفهومی مجازی نیست، بلکه چیزی است که با زندگی روزمره ما در همآمیخته است. AI میتواند تجربه کاربر را ارتقا دهد و خدمات ارزشمند و عملکرد محصول را بهبود بخشد. با استفاده از AI بر روی دستگاه، Kirin 970 تعاملی هوشمندانهتری با کاربر دارد و میتواند تجربه کاربری را به مراتب افزایش دهد با در نظر گرفتن این مورد که ازنظر حفظ حریم خصوصی نیز ما شاهد رشد قابلتوجهی هستیم.

سرعت هوشمند: هوش مصنوعی و سرعت در HUAWEI Mate 10
با سرعت هوشمند Mate 10 سریع باشید و سریع بمانید
با HUAWEI Mate 10 و HUAWEI Mate 10 Pro میتوان گفت عبارت “سریع باشید و سریع بمانید” در دنیای تلفن همراه به مرزهای جدیدی رسیده است. با استفاده از مدیریت باتری کاملاً هوشمند، دستگاه بهراحتی میتواند حافظه خود را بهتر مدیریت کرده و ازنظر صرف انرژی در قسمتهای مختلف از قبیل اختصاص و مدیریت منابع CPU و مدیریت باتری تغییراتی شگرف را رقم بزند.
توانایی جدید سری HUAWEI Mate برای درک رفتارها، آن را قادر میسازد تا در سطوح عملکرد بالا ایفای نقش کند. برای مثال با شناخت نحوه استفاده از برنامهها، زمانی که آنها مورداستفاده قرار میگیرند و آنچه سیستم برای انجام آنها در بهرهوری باید انجام دهد، هواوی باعث کاهش نرخ مصرف بیرویه تا ۸۰ درصد شده است.
سریع ترین و هوشمندترین تجربه استفاده از شبکه ۴.۵G در جهان
HUAWEI Mate 10 وHUAWEI Mate 10 Pro سریعترین گوشیهای هوشمند دنیا هستند که از LTE Cat.16 و LTE Cat.18 D برای ارتباط با شبکه های موبایل پشتیبانی میکنند. درواقع این دو دستگاه، فقط چند ثانیه برای بارگیری یک بازی ویدیوی ۴K آنلاین نیاز دارند.
برای ایجاد یک اتصال پیوسته، HUAWEI Mate 10 دارای دو اسلات سیمکارت است که هر دو از ۴G پشتیبانی میکند. سیم کارتهای اولیه و ثانویه HUAWEI Mate 10 و HUAWEI Mate 10 Pro از ۲۰ باند فرکانس LTE و تماس VoLTE با وضوحبالا پشتیبانی می کند. هر دو سیمکارت میتوانند همزمان تماس VoLTE و خدمات اینترنت را پشتیبانی کرده که با استفاده از اتصال VoLTE دوگانه، کاربران با پوشش قویتری در محدوده وسیعتر روبهرو هستند. بهصورت خلاصه هر یک دستگاه HUAWEI Mate 10 یا HUAWEI Mate 10 Pro برابر با دو اسمارت فون ۴G.

سرعت هوشمند: هوش مصنوعی و سرعت در HUAWEI Mate 10

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...