ارز آوری بیش از 79 میلیون دلاری صادرات خراسان جنوبی


به گزارش شاتا، داود شهرکی با اعلام این خبر افزود: از میزان صادرات استان 62 درصد آن از طریق گمرک بیرجند و ماهیرود و 38 درصد از طریق بازارچه ماهیرود انجام شده است. وی با اشاره به عمده اقلام صادراتی این استان، تصریح کرد: کاشی...

ارز آوری بیش از 79 میلیون دلاری صادرات خراسان جنوبی
به گزارش شاتا، داود شهرکی با اعلام این خبر افزود: از میزان صادرات استان 62 درصد آن از طریق گمرک بیرجند و ماهیرود و 38 درصد از طریق بازارچه ماهیرود انجام شده است.
وی با اشاره به عمده اقلام صادراتی این استان، تصریح کرد: کاشی و سرامیک، سیمان، خوراک کامل طیور، گازوئیل، رب گوجه فرنگی، هیدرو کربن سبک، میلگرد، روغن سوخت تقطیری، هیدرو کربن سنگین و مصنوعات پلاستیکی از جمله محصولات صادراتی استان خراسان جنوبی است.
شهرکی با بیان اینکه خراسان جنوبی چندین برابر صادرات خود به دیگر استان‌ها خدمات ارایه می‌کند، بیان کرد: باید در سطح ملی برای ایجاد زیرساخت‌ها در استان اعتباری پیگیری شود تا امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز را در مرز فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: در بررسی انجام شده واردات استان در شش ماهه نخست امسال حدود 472 هزار و 419 دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد کاهش را نشان می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ابراز کرد: وزن اقلام وارداتی 735 تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد کاهش را نشان می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش هر تن کالای وارداتی 643 دلار است گفت: اقلام عمده وارداتی در طول شش ماهه نخست سال شامل برنج، شکر، شتر، بی کربنات سدیم صنعتی، دستگاه عمل آوری و بسته بندی قیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم