مهمترین رویدادهای امنیتی 14 عقرب


مهمترین رویدادهای امنیتی 14 عقرب

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن یک سرباز آمریکایی در «لوگر»، کشته شدن ۱۵ داعشی در در «ننگرهار»، کشته شدن ۱۰۸ عضو طالبان در «قندوز»، سفر فرمانده نیروهای ارتش ۲۰۷ ظفر به «فراه»، کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن یک سرباز آمریکایی در «لوگر»، کشته شدن ۱۵ داعشی در در «ننگرهار»، کشته شدن ۱۰۸ عضو طالبان در «قندوز»، سفر فرمانده نیروهای ارتش ۲۰۷ ظفر به «فراه»، کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در ولایت «قندوز» و کشته شدن ۲۲ عضو طالبان در ولایت «غزنی» از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز یکشنبه ۱۴ عقرب است.

کشته شدن یک سرباز آمریکایی در ولایت «لوگر»

به گزارش فارس، نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کرده‌اند، یک سرباز آمریکایی پس از جراحت شدید در جنگ کشته شده است.

هنوز هویت این سرباز روشن نشده است، اما فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان گفته است که یک سرباز آنها که به تازگی در لوگر در جنگ زخمی شده بود، بر اثر جراحت شدید جان باخته است.

کشته شدن ۱۵ داعشی در در ولایت «ننگرهار»

به گزارش فارس، مقام‌های محلی در ننگرهار می‌گویند که در حمله هواپیما‌های بدون سرنشین در این ولایت ۱۵ عضو وابسته به گروه داعش کشته شدند.

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار، صبح امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که سه هواپیمای بدون سرنشین در بخش مامند، چپری، چنارو، نرگوسه و چندین روستای دیگر شهرستان اچین این ولایت بر بخش تحت نفوذ داعش حمله کرده که در نتیجه ۱۵ فرد وابسته به این گروه کشته شده‌اند.

کشته شدن ۱۰۸ عضو طالبان در ولایت «قندوز»

در پی عملیات نیروهای دولتی در شهرستان‌چهار دره ولایت قندوز ۵۸ تن از اعضای طالبان از جمله فرمانده قطعه سرخ این گروه کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش فارس، نیروهای ویژه با حمایت نیروهای هوایی در شهرستان چهار دره قندوز از چند روز پیش عملیاتی را آغاز کرده اند که تلفات سنگین به طالبان وارد شده است.

سفر فرمانده نیروهای ارتش ۲۰۷ ظفر به «فراه»

پس از افزایش ناامنی در فراه، ناصر هدایت، فرمانده نیروهای ارتش ۲۰۷ ظفر در بخش غرب افغانستان به این ولایت سفر کرده است تا میزان توانایی نیروهای ارتش برای جنگ با طالبان را از نزدیک ارزیابی کند.

به گزارش فارس، فراه از جمله ولایت‌های ناامن در غرب افغانستان است در این اواخر تحرک مخالفان مسلح در بخش‌های از این ولایت شدت یافته است. به‌تازگی در نتیجه حمله نیروهای هوایی افغان بر مواضع طالبان بر شهرستان پشت رود، ۲۰ عضو طالبان مسلح کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در ولایت «قندوز»

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ساکنان و مقام های محلی از کشته شدن دست کم 13 غیرنظامی در حمله هوایی ارتش آمریکا به ولایت قندوز در شمال افغانستان خبر دادند.

به گزارش نیویورک تایمز، هدف این حمله نیروهای طالبان در شهرستان چاردره در قندوز بوده که نیروهای نظامی افغانستان در چند روز اخیر در حال انجام عملیات در آن منطقه بودند.

کشته شدن ۲۲ عضو طالبان در ولایت «غزنی»

مسوولان محلی در ولایت غزنی اعلام‌ کرده‌اند که ۲۲ فرد وابسته به گروه طالبان به شمول ۸ تبعه پاکستان در نتیجه درگیری با نیروهای امنیتی این ولایت کشته شده‌اند.

عارف نوری سخنگوی والی غزنی گفته است که شب گذشته نیروهای امنیتی از طریق هوا و زمین مواضع طالبان را در شهرستان گیرو این ولایت هدف قرار داده‌اند که در نتیجه ۲۲ عضو طالبان کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند.

/انتهای پیام/

مهمترین رویدادهای امنیتی 14 عقرب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...