وضعیت صادرات واحدهای کوچک صنعتی چگونه است؟


وضعیت صادرات واحدهای کوچک صنعتی چگونه است؟

هدف گذاری دو میلیارد دلاری برای صادرات صنایع کوچک تعیین شده است،

وضعیت صادرات واحدهای کوچک صنعتی چگونه است؟
بازار نیوز - معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از هدف گذاری دو میلیارد دلاری صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: تاکنون معادل یک میلیارد و ۹۰ میلیون دلار صادرات توسط این واحدها صورت گرفته است.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به این که طبق برنامه‌های تعیین شده در اقتصاد مقاومتی پنج هدف و برنامه برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تعیین شده است، اظهار کرد: هدف‌گذاری دو میلیارد دلاری برای صادرات صنایع کوچک، تامین زیرساخت شهرک‌ها، مقوله تصفیه‌خانه‌ و پساب، توسعه خوشه‌ها و عارضه‌یابی و فعال سازی واحدها از جمله پنج برنامه‌ای است که توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای این سازمان تعیین شده است.

وی با اشاره به این که هدف گذاری دو میلیارد دلاری برای صادرات صنایع کوچک تعیین شده است، بیان کرد: ۹۰ درصد از این واحدها درون شهرک‌های صنعتی و ۱۰ درصد بیرون شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اعلام این که تا تاریخ ۲۴ مهرماه سال جاری حدود ۱۰۰۰ واحد صنعتی کوچک معادل یک میلیارد و ۹۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند، گفت: باید تا پایان سال حدود ۹۰۰ میلیون دلار دیگر صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک مدنظر قرار گیرد.

سلیمانی با گلایه نسبت به وضعیت واحدهای صنعتی کوچک، تصریح کرد: متاسفانه هیچ گونه مشوق صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک در نظر نگرفته شده و حتی در روز ملی صادرات نیز از واحدهای صنعتی کوچک تقدیر به عمل نیامد.

به گفته وی، در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک در دستور کار قرار گرفت.
ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیم‌نگاهی از قاب تصویر به برخی از رویدادهای استانی کانون کرمانشاه در سال 1402/فیلم