10 خوراکی غنی از ویتامین “ث” | فیلم


10 خوراکی غنی از ویتامین “ث” | فیلم

...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

10 خوراکی غنی از ویتامین “ث” | فیلم

با خواص درمانی و تغذیه ای سیب زمینی آشنا شوید...

10 خوراکی غنی از ویتامین “ث” | فیلم

7 دلیل برای خوردن موز...

10 خوراکی غنی از ویتامین “ث” | فیلم

فریب مغز برای خوردن غذای کمتر | فیلم...

زمانی که در مورد ویتامین C فکر می‌کنید حتما اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند پرتقال است. اما مواد غذایی دیگری نیز می‌توان پیدا کرد که سرشار از ویتامین C باشد.

ویتامین C یک ویتامین قابل حل در آب است و بدن انسان‌ برخلاف دیگر پستانداران قادر به ساختن این ویتامین نیست بنابراین باید آن را از محیط بیرون و در حقیقت از مواد غذایی دریافت کند.

ویتامین C برای ساخت کلاژن که یکی از مهم‌ترین اجزای بافت رگ‌های خون، تاندون‌ها، رباط‌ها و استخوان‌هاست حیاتی است.

نگاه امروز ما به ویتامین C از نظر کمبود آن نیست زیرا با خوردن ۱۰ تا ۲۰ میلی‌گرم در روز می‌توان از عوارض کمبود این ویتامین جلوگیری کرد.

با مصرف میوه و سبزی علاوه به دریافت ویتامین C، ویتامین‌های دیگری نیز توسط بدن دریافت می‌شود مانند ویتامین A و مواد و املاح دیگر که آنها نیز پیشگیری کننده از عفونت‌ها هستند و در ارتقای سلامتی نقش دارند بنابراین توصیه می‌شود که افراد سرماخورده بیشتر استراحت کنند و مایعات زیاد بخورند.

افراد سیگاری،‌ خانم‌های باردار و شیرده تا ۱۰۰ میلی‌گرم و کسانی که جراحی شده‌اند برای التیام زخم‌های‌شان به مقادیر بیشتری احتیاج دارند. در شرایط اضطرابی و برای تمام گروه‌های سنی و کسانی که احتمال سکته قلبی در آنها وجود دارد، ویتامین C بیشتری احتیاج است.

پرتقال: این میوه منبع فوق‌العاده‌ ویتامین C، پتاسیم، پکتین و ترکیبات فیتوشیمیایی می‌باشند که با آلرژی، آسم، سرطان، بیماری آب مروارید چشم، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرماخوردگی مقابله می‌کنند.

میوه انگور خرگوش (انگور فرنگی): شاید تا به حال این نوع از میوه را مشاهده نکرده باشید، اما دانشمندان معتفدند که اگر این میوه بسیار مفید و پر خاصیت و سرشار از ویتامین C و E است که اگر در رژیم غذایی خود بگنجانید شما فردی خوش شانس خواهید بود!

فلفل دلمه ای: فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C و ریزمغذی‌های زیادی مانند بتاکاروتن و فلاوونوئیدهاست. هرچه این سبزی رسیده تر یعنی قرمزتر باشد حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بیشتری است.

بلوبری، تمشک و توت فرنگی: حاوی مقدار بالایی از ویتامین A، ویتامین B کمپلکس، ویتامین E و ویتامین C هستند که به افزایش توان سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک می کنند.

کلم بروکلی و ساقه سبز تیره سبزیجات: ۱۰۰ گرم کلم بروکلی حاوی ۸۹٫۳ گرم آب در آن است. در مجموع، کلم بروکلی و ساقه سبز تیره سبزیجات دارای پروتئین خوب، ویتامین E، ویتامین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سلنیوم، فیبر رژیم غذایی، منگنز، پتاسیم، فولات و ویتامین ها مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین K است.

میوه گواوا: گواوا (Guava) با نام علمی نام علمی Psidium guajava معروف به سیب مناطق گرمسیری در گذشته‌های بسیار دور از مکزیک تا پرو کشت می‌شد اما امروز کشت و پرورش آن در نقاط گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا گسترش یافته است.

گواوا منبع غنی ویتامین C و پکتین و دارای مقادیر مناسبی از کلسیم و فسفر بوده و همچنین بذر آن غنی از آهن است.

کیوی: تنها دو عدد از کیوی‌های خوشمزه حاوی ۱۲۸ میلی گرم از ویتامین C است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کیوی به خواب مناسب و خوب کمک می‌کند و کیفیت آن را بهبود می‌بخشد. این کار به خاطر سطح بالای سروتونین در این ماده است که نقش آغاز کنندگی خواب را دارد.

پاپایا: میوه‌ای است که در تمام فصول یافت می‌شود و طعمی شیرین و بافتی کره مانند دارد. این میوه گلابی‌شکل حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر طول دارد و گوشت آن به رنگ نارنجی متمایل به صورتی یا زرد است. میوه پاپایا فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و نه تنها خود میوه که سایر قسمت‌های آن نیز سرشار از خاصیت است.

میوه پاپایا: سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی نظیر کاروتن و ویتامین C و فلانودیهایی مانند ویتامین B، فولات و اسید پانتوتنیک و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و همچنین فیبر است. از پالپ میوه پاپایا در تولید بسیاری از کرم‌های صورت و شامپوها استفاده می‌شود.

نخودفرنگی: منبع خوب ویتامین C است. این ویتامین خواص آنتی‌اکسیدانی داشته و به سلامت استخوان‌ها، غضروف‌ها، دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین C باعث جذب بهتر آهن موجود در مواد غذایی شده و به بهبود زخم‌ها کمک زیادی می‌کند.

10 خوراکی غنی از ویتامین “ث” | فیلم

خوراکی های سرشار از ویتامین C | تگ

(۷)

دسته بندی : سلامت
برچسب ها : انواع ویتامین, تغذیه سالم, رژیم غذایی سالم, میوه های سرشار از ویتامین, ویتامین, ویتامین ث

7
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید