شناسایی و جمع آوری 69 نفر اتباع خارجی غیرمجاز در فردیس


شناسایی و جمع آوری 69 نفر اتباع خارجی غیرمجاز در فردیس

فردیس - رئیس اداره کار شهرستان فردیس از شناسایی و جمع آوری 69 نفر اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام بهداروند پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان فردیس که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بابیان اینکه عمده متقاضیان کار در شهرستان تحصیلات عالیه دارند، اظهار کرد: این مهم نیز خود یکی از موجبات افزایش بیکاری است زیراکسانی که تحصیلات عالیه دارند، هر کاری را قبول نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند بیکار بمانند تا اینکه کاری که میلشان نباشد را انجام دهند.

وی در ادامه از جذب ۱۷ شرکت در شهرستان فردیس در سامانه کارورزی خبر داد و گفت: در یک‌ماهه اخیر پنج نفر کارورز در سطح این شهرستان جذب کارشده‌اند.

بهداروند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه بااهمیت اشتغال جوانان، افزود: در بحث اشتغال همه ادارات و سازمان‌ها موظف‌اند وارد عمل شوند و از شرکت‌های نیمه‌دولتی نیز می‌خواهیم در این مورد با ما همکاری کنند.

رئیس اداره کار شهرستان فردیس با تأکید به اینکه اتباع بیگانه و غیرمجاز کارهایی که نیروی کار ایرانی قبول نمی‌کنند را انجام می‌دهند و در این راستا توقع بالایی نیز ندارند، گفت: بحث جمع‌آوری اتباع بیگانه از سطح شهرستان فردیس بحثی امنیتی شده است و تاکنون ۶۹ نفر از اتباع بیگانه شناسایی و جمع‌آوری‌شده‌اند و ۴۴ نفر از نیروهای ایرانی تاکنون جایگزین آن‌ها شده‌اند.

وی بابیان اینکه کارفرمایانی که اتباع بیگانه را به‌کارگیری کنند جریمه می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از ۳۵ میلیون تومان کارفرمایان متخلف را جریمه کرده‌ایم.

بهداروند تأکید کرد: برای جلوگیری از افزایش بیکاری در نظر داریم به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در مراکز فنی و حرفه‌ای، آموزش رایگان دهیم و آن‌ها را به کارآفرینی تشویق کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی