دولت باید نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش را ساماندهی کند


دولت باید نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش را ساماندهی کند

نماینده مردم تهران گفت: از دولت خواستاریم نیروهای حق‌التدریسی اعم از دولتی و غیرانتفاعی را در قالب لایحه ساماندهی کند.

دولت باید نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش را ساماندهی کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: سال‌هاست که دوره آمریکا و دیگر سلطه گران در ایران به سر آمده و دولت جمهوری اسلامی با تمام توان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع و حمایت خواهد کرد.

اولاد قباد بیان کرد: دولت باید وزارت آموزش و پرورش را در اولویت اول برنامه‌های خود قرار دهد این درحالی است که سهم آن از بودجه عمومی کشور تنها 10 درصد است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در دیگر کشورها سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی از 15 تا 25 درصد است لذا دولت باید وزارت آموزش و پرورش را جزء اولویت‌های خود قرار دهد.

وی اذعان کرد: نبود تعادل و توان منطقه‌ای در دسترسی به سرانه استاندارد فضاهای آموزشی، بالا بودن سن مدارس، میزان استهلاک فضاهای موجود و الزام به نوسازی آنها از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش است به نحوی که در حوزه انتخابیه بنده چیزی حدود 50 درصد مدارس نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند.

اولاد قباد تصریح کرد: در سفر اخیر کمیسیون آموزش به استان لرستان مشخص شد که حدود 40 درصد مدارس این استان نیاز به مقاوم سازی دارند. همچنین کمبود فضاهای آموزشی ناشی از توسعه قابل توجه مناطق شهری با توجه به اینکه رقمی حدود 93 هزار واحد در مسکن مهر پردیس وجود دارد یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم تهران گفت: وجود مدارسی که به سامانه‌های گرمایشی استاندارد دسترسی ندارند، ضعف نظام رفاهی و مشوق‌های لازم برای ایجاد انگیزه در معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش، متناسب نبودن طرح‌های آموزشی با نیازهای روز جامعه و ساماندهی نیروی انسانی و بازنگری در ساختارهای اداری از دیگر مشکلات نظام آموزشی است، ما از دولت و آموزش و پرورش خواستاریم نیروهای حق‌التدریسی اعم از دولتی و غیرانتفاعی را در قالب لایحه ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: پایین بودن سطح تعامل آموزش عالی با نیازهای بخش اقتصادی و اجتماعی کشور، روابط نامتوازن و روند کاهش کیفیت در آموزش عالی، تعاملات ناکافی در عرصه‌های بین المللی، ضعف نظام مدیریتی و زیرساخت‌های نظام آ‌موزش عالی، توجه به اعتبارهای دانشگاه و موسسات آموزش در بودجه97 و توجه به آمایش سرزمین با هدف مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها و موسسات عالی، توجه به مطالبات قانونی تشکل‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی، قانون‌مند کردن بورسیه‌ها بر اساس شرایط علمی و عملی دانشجویان از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

اولاد قباد اذعان کرد:‌ با توجه به اینکه رشد بیکاری نرخ بالایی دارد و روحانی وعده‌هایی را مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان و رفع بیکاری داده است باید اشاره کنم که راه حل اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور افزایش تولید داخلی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم