تعزیه میدانی «از عاشورا تا اربعین» برگزار شد


تعزیه میدانی «از عاشورا تا اربعین» برگزار شد

شیراز- انجمن هنرهای آئینی شهر سیدان با همکاری شهرداری مرودشت و برخی نهادهای شهرستان، تعزیه میدانی «از عاشورا تا اربعین» در مرودشت را برگزار کرد.

شهرام صالحی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: گروه تعزیه «ذبیح العطشان» شهر سیدان به سرپرستی محمد اسماعیل زارع با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) در میدان گندم مرودشت تعزیه از عاشورا تا اربعین را برگزار کرد که با استقبال بیش از ۴۰۰۰ نفر از عزاداران و عاشقان اباعبداله الحسین(ع) همراه بود.

وی افزود: بزودی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شهرداری مرودشت، از عوامل این گروه و سایر گروه های برگزار کننده مجالس تعزیه در ایام ماه های محرم و صفر، تقدیر خواهد کرد.

تعزیه میدانی «از عاشورا تا اربعین» برگزار شد

رییس فرهنگ و ارشاد مرودشت و عبدالصمد سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، ابوذرچراغی شهردار و شریفی معاون اداری و مالی شهرداری مرودشت، امین استخر مسئول مجمع خیرین عمادآباد و ... با حضور در این نمایش آیینی، شاهد هنرنمایی اولین گروه تعریه میدانی شهرستان با بیش از ۱۲۰ نفر هنرمند بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، روایت ساده و روان با طراحی مناسب صحنه و هماهنگی بین عوامل اجرا و استفاده صحیح از موسیقی و حضور جوانان علاقمند به تعزیه، اجرای متفاوتی را برای شهروندان مرودشت رقم زد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر