ماهانه 15 میلیون تومان برای درمان بیماران سرطان کلیه هزینه می‌شود


ماهانه 15 میلیون تومان برای درمان بیماران سرطان کلیه هزینه می‌شود

دبیر علمی همایش تازه‌های سرطان کلیه گفت: سرطان کلیه در مراحل پیشرفته ماهانه حدود 15 میلیون تومان هزینه دارد.

ماهانه 15 میلیون تومان برای درمان بیماران سرطان کلیه هزینه می‌شود

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید هادی مولانا دبیر علمی همایش تازه‌های سرطان کلیه در همایش سرطان کلیه که امروز برگزار شد، گفت: سیگار از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به سرطان کلیه است، بسیاری از افراد جامعه فکر می‌کنند سیگار دلیل ابتلا به سرطان ریه است، اما سیگار از فاکتور های مهمی است که شانس ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می‌دهد.

وی افزرد: سرطان کلیه در مراحل اولیه به سادگی قابل درمان است ، اما در مراحل پیشرفته درمان نمی‌شود.

مولانا ادامه داد: ترس از سرطان در میان بسیاری از مردم جامعه وجود دارد به همین دلیل بیشتر در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می‌کنند که باعث ایجاد هزینه های بسیار زیادی برای فرد و دولت می‌شود ، هدف ما این است که بتوانیم میزان آگاهی مردم را در برابر این سرطان افزایش دهیم.

علائم سرطان کلیه

وی تصریح کرد: دردهای شکمی، وجود خون در ادرار و توده در پهلو از علائم سرطان کلیه است و شخص با مراجعه با پزشک می‌تواند از پیشرفت بیماری خود جلوگیری کند.

این متخصص رادیوتراپی‌آنکولوژی اظهار کرد: این بیماری در مراحل اولیه با یک حراجی ساده برطرف می‌شود اما در مراحل پیشرفته هزینه آن ماهیانه حدود ۱۵میلیون تومان است.

وی ادامه داد: بیمار مبتلا به سرطان کلیه پیشرفته یک سری دارو را باید مادام‌العمر مصرف کند.

مولانا گفت: داروهای ایرانی نیز برای درمان این بیماری در سال های اخیر وارد بازار شده است اما تاکنون مطالعاتی در خصوص اثرگذاری آنها در مقایسه با داروهای خارجی انجام نشده است.

انتهاى پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403