معاون وزیر ارشاد: تنها 34 تا 40 % کانال‌ها کد شامد دریافت کرده‌اند


تاکنون صدها هزار سایت، کانال و نرم‌افزارهای برنامه آن کد را اخذ کرده‌اند.

معاون وزیر ارشاد: تنها 34 تا 40 % کانال‌ها کد شامد دریافت کرده‌اند

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه ۳۴ تا ۴۰ درصد کانال‌های دارای پتانسیل تولید محتوا، کد شامد دریافت کرده‌اند، گفت: دریافت کد شامد برای این تعداد کانال‌ با چنین ظرفیتی میزان کمی است.

به گزارش تسنیم، مرتضی موسویان عصر امروز در نشست هم‌اندیشی و رونمایی از فاز دوم سامانه مدیریت نشر الکترونیک پژوهان در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه پنج فرآیند اساسی ازجمله هوش مصنوعی، قدرت پردازش، شبکه، شبیه‌سازی محیط و حواس دنیا را متأثر کرده‎اند، اظهار داشت: افق 2025 یا 2030 در عرصه هوش مصنوعی تعیین‌شده است، که درنهایت به افزایش قدرت پردازش خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در کشور مقرر شد که زیرساخت استفاده از آی پی نسخه 6 فراهم شود، افزود: در سال 2030 زمانی که این جامعه شبکه‌ای به بلوغ می‌رسد، شاهد جامعه شبکه‌‏ای عصبی خواهیم بود.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال وزارت ارشاد با اشاره به اینکه برای ایجاد شبکه هر انسان، حیوان و نبات باید دارای آدرس منحصربه‌فرد باشد، خاطرنشان کرد: این آی پی و آدرس‌دهی 2 به توان 128 را به ما می‌دهد، درواقع در فهم بهتر این عدد باید بگوییم 2 به توان 40 را هنوز نام‌گذاری نکرده‌ایم و اگر به‌عنوان همه انسان‌ها و حیوانات و نباتات یک وسیله نشانه‌گذاری نصب شود این عدد تمام نمی‌شود، در‎ آی پی نسخه 6 می‌‏توان این فرمت را گنجاند.

وی با بیان اینکه شبیه‌سازی حواس انسان در کنار شبیه‌سازی محیط در حال تحقق است، عنوان کرد: پروژه‌ها به دنبال آن است که صد درصد حواس انسان را در فضای دوم به کار گیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دنیا به سمت تجربه حالت برزخ در این دنیا در حال حرکت است، بیان کرد: امروزه دانشمندان به دنبال ارتباط مغز به یک جسم غیر فیزیکی بدهند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال وزارت ارشاد، فضای دوم را فضایی خواند که انسان رفته‌رفته به آن سمت می‌رود، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم به طور سلبی با فضای دوم برخورد کنیم، ازاین‌رو در موضوع سلبی به‌صورت موقت فعالیت می‌کنیم.

وی از تصویب طرح توسعه فضای مجازی ایمن در شورای عالی فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب این امر را وظیفه خود دانست، همچنین باید ثبت و صدور مجوز تغییر کند، به همین دلیل شناسه الکترونیکی با محتوای دیجیتال تعریف شد که 16 بیت اطلاعات را به خود اختصاص می‌دهد.

موسویان ادامه داد: در این زمینه کد یونیک به نام شامد تولید شد که 16بیت، اطلاعات را نشان نقره‎ای به خود اختصاص می‎دهد که در آن قالب و نوع محتوا، محل مجوز، ناشر و تولیدگر بیان‌شده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال وزارت ارشاد ابراز کرد: برای اینکه سایت بتواند نشان طلایی شامد را دریافت کند باید مجوزهایی را بگیرد که تاکنون صدها هزار سایت، کانال و نرم‌افزارهای برنامه آن کد را اخذ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 34 تا 40 درصد کانال‌های دارای پتانسیل تولید محتوا شامد دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: دریافت کد شامد برای این تعداد کانال‌ با چنین ظرفیتی میزان کمی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...