دیسمینوره ثانویه و قاعدگی های نامنظم


دیسمینوره ثانویه و قاعدگی های نامنظم

ب- دیسمینوره ثانویه : قاعدگی دردناک در خانم هایی که قبلاً دردی را احساس نمی کردند، یا به مقدار اندک در هنگام قاعدگی درد داشته باشند را اصطلاحاً دیسمینوره ثانویه می گویند. معمولاً در خانم های بین 40-20 سال بروز می نماید و ممکن است به دلایلی همچون اندومتریوز (یک نوع بیماری زنان که بافت اندومتر در خارج از رحم نیز وجود دارد) بیماری هایی نظیر...

ب- دیسمینوره ثانویه : قاعدگی دردناک در خانم هایی که قبلاً دردی را احساس نمی کردند، یا به مقدار اندک در هنگام قاعدگی درد داشته باشند را اصطلاحاً دیسمینوره ثانویه می گویند. معمولاً در خانم های بین ۴۰-۲۰ سال بروز می نماید و ممکن است به دلایلی همچون اندومتریوز (یک نوع بیماری زنان که بافت اندومتر در خارج از رحم نیز وجود دارد) بیماری هایی نظیر فیبروم رحم، عفونت زنانگی، وسایل جلوگیری از حاملگی داخل رحمی و یا برخی از نواقص مادرزادی رحمی باشد.

قاعدگی نامنظم Irregular periods

قاعدگی نامنظم به سیکل قاعدگی گفته می شود که در آن مدت زمان بین قاعدگی های متوالی اختلاف زیادی با یکدیگر دارند. شایع ترین سن، در ست بعد از بلوغ و قبل از یائسگی می باشد.

طول مدت سیکل های قاعدگی در هر فرد با تفاوت یکی دو روز تقریباً ثابت و یکسان است، ولی عواملی مختلفی همچون فشارهای روحی روانی، فعالیت فیزیکی شدید (ورزش های سنگین)، کم خونی شدید، برخی داروها و یا برخی از بیماری ها و …. می تواند تأثیر گذار بوده و عوامل خطر محسوب شوند.

در اغلب خانم ها یک سیکل قاعدگی منظم با یک طول زمان نسبتاً ثابت بین دو قاعدگی رخ می دهد. ممکن است قاعدگی در ماه های مختلف، چند روز زودتر یا دیرتر رخ می دهد. در صورتی که تفاوت و فاصله بیش از ۷ روز و یا چند ماه متوالی وجود داشته باشد. این مسئله را باید غیر طبیعی تلقی نموده و در اسرع وقت با مراجعه به پزشک متخصص زنان، وضع موجود در مورد بررسی قرار گیرد. البته در بعضی خانم ها، قاعدگی بی نظم باقی می ماند. خونریزی در قاعدگی به طور طبیعی بین ۷-۲ روز طول می کشد و میانگین مدت زمان خونریزی ۵ روز می باشد.

دیسمینوره ثانویه و قاعدگی های نامنظم
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته